Standard Pomiaru Konwersji Tomasz Karwatka, IAB Polska
Na świecie już agreguje się i porównuje konwersję Konwersja średnia:1,80% Nowi użytkownicy: 2,20% Powracający użytkownicy: 1,50% Porzucenia koszyka 72,00% Za lipiec 2010
Konwersja sezonowa Za lipiec
Konwersja wg źródeł ruchu Za lipiec 2010 PP porównywarki reklama w wyszukiwarkach wyniki organiczne w wyszukiwarkach
Koszt pozyskania klienta Sklepy online tracą na każdym nowym użytkowniku od $20 do $80 w pierwszym roku. Obecnie koszt pozyskania nowego klienta - od 3 do 15 razy wyższy niż ponowny zakup.
obroty zysk Rozwój organicznyInwestycja w rozwójZwrot z inwestycji Dlaczego konwersja jest ważna
Standard konwersji umożliwiłby biznesowi Precyzyjniejsze tworzenie biznes planów dla firm, które chcą wejść w eCommerce Łatwiejsze porównywanie efektów prac agencji interaktywnych, agencji usability, domów mediowych Łatwiejsze odniesienie do konwersji w branży
Standard konwersji umożliwiłby branży Porównywanie wyników dotyczących konwersji z różnych narzędzi Porównywanie wyników dotyczących konwersji pomiędzy branżami Porównywanie wyników dotyczących konwersji dla danego podmiotu w odniesieniu do średniej branżowej Śledzenie i wnioskowanie na bazie trendów zależności okresowych w zmianie konwersji Poznanie wpływu zjawisk zewnętrznych na konwersję w branżach i ogólną
Defincje Liczba wizyt zakończonych transakcją Konwersja (%) = * 100% Liczba wizyt ogółem Cookie - 30 dni. Liczba UU którzy kupili Unikalna konwersja (%) = * 100% Liczba UU
Defincje Wizyta – unikalna sesja, kończy się jeśli użytkownik był nieaktywny powyżej 30 minut lub zamknął okno przeglądarki lub skończył się dzień. Np. użytkownik, który opuścił witrynę i wrócił na nią po 10 minutach, zostanie zaliczony jako jedna wizyta. Definicja zgodna ze stosowaną w Google Analytic, źródło: Transakcja – zakup wykonany w badanym serwisie, polegający na przesłaniu do serwisu co najmniej: informacji o wybranym produkcie oraz adresu dostawy. Unikalny Użytkownik – termin określający liczbę pojedynczych cookie identyfikujących użytkownika korzystającego z danego serwisu internetowego. Źródło:
Agregacja danych – podział na branże Części samochodowe i akcesoria (Automotive Parts/Accessories) Handel wielobranżowy (Mass Merchant) Narzędzia i budowa (Hardware / Home Improvement) Zabawki / Hobby (Toys/Hobbies) Ubrania i akcesoria (Apparel/Accessories) Wyposażenie domu, AGD (Housewares/Home Furnishings) Książki i multimedia (Books/Music/Video) Sport (Sporting Goods) Zdrowie i uroda (Health/Beauty) Komputery i elektronika (Computers/Electronics) Jedzenie i leki (Food/Drug) Biżuteria (Jewlery) Biurowe (Office Supplies) Kwiaty i prezenty (Flowers/Gifts) Inne (Specialty/Non-Apparel) Za Internet Retailer – umożliwi porównanie
Plan stworzenia standardu konwersji Krok 1 – wykonany – przygotowanie propozycji standardu Krok 2 – wykonany - omówienie propozycji, ustalenie spójnego stanowiska Grupy Roboczej eCommerce Krok 3 – wykonany - skonsultowanie stanowiska Grupy Roboczej eCommerce z grupami zainteresowanymi – Usability, Badania Krok 4 - pilotaż Krok 5 – publikacja standardu Krok 6 – agregowanie danych dostarczanych z narzędzi Gemius, Quartic i innych – celem prezentowania przez IAB zagregowanych wskaźników konwersji dla eCommerce i dla poszczególnych branż
Dołącz do pilotażu