Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

I część 1.
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Piotr Czekalski, ZMiTAC, Politechnika Śląska 2003
Projektowanie i analiza systemów informacyjnych
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Modelowanie przypadków użycia
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Microsoft Professional Developer Days 2004
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Ksantypa2: Architektura
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Rozproszone bazy danych
Dziedzina problemu. Opracowanie koncepcji, projekt i częściowa implementacja portalu ofert turystycznych.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Alliance 8300 Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Architektura systemów wykorzystujących bazy danych (systemów bazodanowych) Wykład S. Kozielski.
Inżynieria Oprogramowania
Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki.
System katalogowania i zarządzania sprzętem na uczelni
To nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Przeznaczony jest dla firm handlowych.
InfinitERP prezentacja systemu.
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
Promotor: dr.inż. Aleksandra Werner
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wykonanie: Iwona Szatkowska. Uwaga! Wszystkie opisane w instrukcji operacje oparte są o zapowiedzi oraz projekty odpowiednich ustaw i rozporządzeń. Te.
UML 2.x Robert Pająk.
WinPakSE/PE Zintegrowany System Ochrony Obiektów
System wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem - PROSPERITY (c) 2001 PowerLine Computers.
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
DIGISTER CSS spółka z o. o Katowice ul. Sobieskiego 27
Plan prezentacji Zarys projektu Geneza tematu
Rozdział 1: Wprowadzenie do systemu Windows 2000 i podstaw sieci
Ogólnokrajowa karta miejska
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
GRUPA PROFPROJEKT jest firmą informatyczną o profilu przyjaznym biznesowi. Specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT dla firm, aplikacji.
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Systemy informatyczne
Kalendarz 2020.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Wsparcie przy leczeniu zwierząt gospodarskich Przegląd zmian.
Zintegrowane systemy informatyczne
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Zapis prezentacji:

Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor: dr inż. Szymon Supernak

Cel pracy Zaprojektowanie aplikacji informatycznej do zapewnienia kompleksowej obsługi klientów w ośrodkach sportowych Modelowanie systemu do wspomagania wybranych zadań ze szczególnym uwzględnieniem metodologii obiektowej

Zakres pracy Charakterystyka wybranych elementów wspomagania zadań w ośrodkach sportowych Metodologia wspomagania zadań i założenia aplikacji informatycznej Analiza funkcjonalności systemu informatycznego Model danych dla wybranych zadań systemu Projekt bazy danych w wybranym systemie DBMS Projekt GUI Implementacja systemu w wybranym języku programowania

Dziedzina Problemowa Prowadzenie kart członkowskich Kompleksowa obsługa ośrodka sportowego obejmuje: Prowadzenie kart członkowskich Ewidencja klientów ośrodka Prowadzenie grafików oferowanych usług Możliwość dokonania rezerwacji przez klientów na wybrane usługi Możliwość konfiguracji dowolnych karnetów i pakietów promocyjnych oferowanych usług w ośrodku Utrzymanie i dostęp do archiwalnych danych klientów

Dziedzina Problemowa cd .. Obsługa ośrodkowego baru Możliwość bezgotówkowych zakupów przez klientów w czasie trwania zajęć Obsługa dokumentów sprzedaży (paragony, faktury) Generowanie raportów z pracy ośrodka Kontrola dostępu do poszczególnych funkcji systemu Logowanie zdarzeń zachodzących w systemie Dostęp wielostanowiskowy

Architektura systemu Architektura dwuwarstwowa Klient – Serwer System zarządzania bazą danych DBMS Microsoft SQL Server 2005 Środowisko programistyczne oparte na platformie .NET Język programowania C#

Założenia funkcjonalne aplikacji Zarządzanie klientami (rejestracja klientów indywidualnych i grupowych, rejestracja kart członkowskich, zarządzanie kontami klientów, utrzymanie historii związanej z klientem) Zarządzanie usługami (rejestracja usług, archiwizacja usług) Zarządzanie zajęciami (rejestracja zajęć, grupowanie zajęć, utrzymanie cennika zajęć, tworzenie pakietów wejściowych, tworzenie grafiku zajęć, dokonywanie rezerwacji na zajęcia) Obsługa ośrodkowego punktu sprzedaży (rejestracja produktów, rejestracja transakcji, rejestracja dostaw, ewidencja stanu magazynowego, obsługa bezgotówkowego pobierania produktów) Rejestracja sprzedaży (rejestracja dokumentów sprzedaży: paragony, faktury) Raportowanie (tworzenie raportów z pracy ośrodka) Bezpieczeństwo (kontrola dostępu do poszczególnych funkcji systemu, logowanie zdarzeń systemowych) Wielodostęp (architektura klient-serwer umożliwiająca jednoczesny dostęp do danych)

Model biznesowy systemu Zarządzanie klientem Zarządzanie usługami

Model biznesowy systemu Zarządzanie Zajęciami Obsługa klubowego baru

Model biznesowy systemu Raportowanie pracy ośrodka

Hierarchia wymagań PU 1. Zarządzanie klientami 2. Zarządzanie usługami 1.1 Rejestracja klientów 1.2 Podział na klientów grupowych i indywidualnych 1.3 Ewidencja kart członkowskich klienta 1.4 Zarządzanie kontem klienta 1.5 Utrzymanie historii aktywności klienta w ośrodku 2. Zarządzanie usługami 2.1 Rejestracja i edycja usług 2.2 Archiwizacja nieaktywnych usług 3. Zarządzanie zajęciami 3.1 Rejestracja i edycja zajęć 3.2 Rejestracja i konfiguracja karnetów i pakietów promocyjnych zajęć 3.3 Tworzenie grafiku zajęć 3.4 Rezerwacja zajęć 4. Obsługa ośrodkowego punktu sprzedaży 4.1 Rejestracja i edycja produktów 4.2 Ewidencja dostaw produktów 4.3 Rejestracja transakcji 4.4 Ewidencja stanu magazynowego produktów

Hierarchia wymagań PU 5. Obsługa procedur sprzedaży 5.1 Obsługa dokumentów sprzedaży 6. Raportowanie pracy ośrodka 6.1 Możliwość sporządzenia raportu z pracy ośrodka 7. Bezpieczeństwo systemu 7.1 Możliwość konfiguracji uprawnień do poszczególnych operacji w systemie 7.2 Logowanie zdarzeń 8. Wielodostęp 8.1 Jednoczesny dostęp do danych z kilku stanowisko

Model dziedziny problemu

Model dziedziny problemu

Model dziedziny problemu

Model dziedziny problemu

Analiza obiektowa w języku UML dla wybranych funkcji systemu Diagramy przypadków użycia Diagramy czynności Diagramy sekwencji Diagramy klas Diagram komponentów i wdrożenia

Główne moduły aplikacji Organizacja usług w ośrodku sportowym Rejestracja usług Edycja usług Archiwizacja usług

Główne moduły aplikacji Ewidencja klientów w ośrodku sportowym Rejestracja klientów Edycja klientów Utrzymanie kart członkowskich Archiwizacja klientów Utrzymanie historii związanej z aktywnością klienta w ośrodku

Główne moduły aplikacji Organizacja zajęć w ośrodku sportowym Rejestracja zajęć Edycja zajęć Grupowanie zajęć Rejestracja i przegląd grafiku zajęć Rejestracja i planowanie promocji usług

Główne moduły aplikacji Obsługa dokumentów sprzedaży Rejestracja transakcji Rejestracja faktur Rejestracja dokumentów WZ

Główne moduły aplikacji Obsługa klubowego baru Ewidencja produktów Rejestracja transakcji Rejestracja dokumentów WZ

Główne moduły aplikacji Ewidencja zapasów Rejestracja dostaw produktów Utrzymanie aktualnego stanu magazynowego produktów

Główne moduły aplikacji Zarządzanie zobowiązaniami Przegląd zobowiązań Rejestracja spłat zobowiązań

Główne moduły aplikacji Analiza pracy ośrodka, raportowanie Sporządzanie raportów pracy ośrodka sportowego

Model danych ERD

Model danych ERD

Model bazy danych

Model bazy danych

Model bazy danych

Model bazy danych

Model bazy danych

GUI – organizacja usług

GUI – organizacja zajęć

GUI – raport z sprzedaży

Osiągnięte cele: zalety i wady aplikacji Profesjonalna obsługa klienta w ośrodku sportowym Zwiększenie korzyści biznesowych ośrodka Możliwość dokonania prognoz do dalszej działalności ośrodka i prognoz usług rekreacyjnych oferowanych w ośrodku Wytworzenie dobrych relacji z klientem poprzez poznanie jego preferencji i dostosowania oferty do jego indywidualnych potrzeb Wcześniejsze planowanie promocji Możliwość dalszego rozwoju systemu Bezpieczeństwo danych

Kierunki rozwoju aplikacji Wdrożenie modułu umożliwiającego dostęp do rezerwacji zajęć oraz wgląd do aktualnego grafiku poprzez sieć Internet Synchronizacja danych pomiędzy kilkoma ośrodkami, umożliwiająca dostęp do informacji pochodzących z innych lokalizacji, poprzez mechanizm replikacji bazy danych Znakomite repozytorium do stworzenia HD