Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dobre praktyki Centrum Edukacji Obywatelskiej
Advertisements

Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Projekt międzyprzedmiotowy
MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Od bierności ku aktywności,
My w Europie.
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE W GIMNAZJUM W ZANIEMYŚLU
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Sondaż preferencji wyborczych październik 2014 r..
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Konwencja o prawach dziecka – międzynarodowa konwencja przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r. Jest to dokument obowiązujący w niemal.
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
MŁODZI AKTYWNI? ŹRÓDŁO: OGÓLNODOSTĘPNE ARCHIWA. WYBORY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2009.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
BIBLIOTEKA SZKOLNA ZSGH W BYTOMIU. Jedna z najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w Bytomiu kształcąca w zawodach: - technik hotelarstwa, - technik obsługi.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Wolontariusz , gdy bezinteresownie może dać innym coś
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Ocena jakości sondaży przed wyborami prezydenckimi
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Polskie Stronnictwo Ludowe Listy kandydatów na posłów i senatorów 29 sierpnia 2015 r.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Młodzi głosują! Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2012 roku mgr Paweł Raźny.
Londyn 2015/2016.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

 zwiększenie uczestnictwa młodych ludzi w życiu publicznym,  zachęcenie ich do świadomego udziału w wyborach poprzez dostarczenie młodym ludziom informacji na temat procedur demokratycznych i znaczenia wyborów,  zaangażowanie w działania na rzecz wysokiej frekwencji wyborczej  udział w wyborach młodzieżowych.

W trakcie udziału w projekcie Młodzi głosują uczniowie:  zdobywają wiedzę na temat uczestnictwa obywatelskiego, ordynacji wyborczych, uprawnień parlamentu europejskiego  zdobywają doświadczenie związane z aktywnością obywatelską i organizowaniem się dla dobra publicznego;  poznają znaczenie członkostwa Polski w Unii Europejskiej i prawa z niego wynikające;  podczas debat, poprzedzających głosowanie, wypowiadają się na ważne tematy dla naszego kraju oraz wspólnoty europejskiej;  sami przygotowują i przeprowadzają w szkole wybory, poznając w praktyce ich zasady i znaczenie.

DNIA W NASZEJ SZKOLE W RAMACH PROGRAMU „MŁODZI GŁOSUJĄ-WYBORY PREZYDENCKIE 2015” CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ ODBYŁY SIĘ WYBORY PREZYDENCKIE OCZYWIŚCIE BYŁA TO INTERESUJĄCA LEKCJA DEMOKRACJI, DOBRA OKAZJA DO PODJĘCIA DECYZJI W SPRAWACH PUBLICZNYCH, JAK RÓWNIEŻ OKAZJA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH DOTYCZĄCYCH WYBORÓW POLITYCZNYCH.

KOMISJA WYBORCZA W SKŁADZIE MARCIN HENKE JULITA KNOSKA JULIA GRAF

WYNIKI „MŁODZI GŁOSUJĄ- WYBORY PREZYDENCKIE 2015”: 132 GŁOSÓW - KORWIN-MIKKE JANUSZ RYSZARD 89 GŁOSÓW - KOMOROWSKI BRONISŁAW MARIA 30 GŁOSÓW - DUDA ANDRZEJ SEBASTIAN 36 GLOSÓW - KUKIZ PAWEŁ PIOTR 23 GŁOSÓW - OGÓREK MAGDALENA AGNIESZKA 18 GŁOSÓW – PALIKOT JANUSZ MARIAN 12 GŁOSÓW – KOWALSKI MARIAN JANUSZ 4 GŁOSY - BRAUN GRZEGORZ MICHAŁ 2 GŁOSY - JARUBAS ADAM SEBASTIAN 2 GLOSY - WILK JACEK 1 GŁOS – TANAJNO PAWEŁ JAN 16 GŁOSÓW NIE WAŻNYCH 365 GŁOSÓW ODDANYCH, WAŻNYCH 349

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM UCZNIOM ZA UDZIAŁ W GŁOSOWANIU „MŁODZI GLOSUJĄ- WYBORY PREZYDENCKIE 2015”: