WIRTUALNA PLOTKA W REALNYM ŚWIECIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALI PLOTKARSKICH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Znaki informacyjne.
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
Podsumowanie II edycji CoRe IT Program Program szkoleniowy dedykowany środowisku akademickiemu Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki pod auspicjami.
Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
RAPORT.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Konsumpcja informacji
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Pytania konkursowe.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Projektowanie Stron WWW
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Ankieta Czy jesteś zadowolony z pracy TAK 45 % Samorządu Uczniowskiego Nie 55%
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
młodzieży gimnazjalnej
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Polityka społeczna i system ubezpieczeń społecznych
Projektowanie procesu badawczego
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka

1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zapis prezentacji:

WIRTUALNA PLOTKA W REALNYM ŚWIECIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALI PLOTKARSKICH

poszczególnych jednostek Dlaczego plotkujemy? poczucie niejasności sytuacji zaspokajania ciekawości mała wartość poznawcza informacji społeczne niedoinformowanie. Powstawanie plotki Rozprzestrzenianiu plotki sprzyja: Cechy psychiki poszczególnych jednostek Fantazja poczucie bezradności Frustracja jednostki

Definicja plotki „Obgadywanie nieobecnych, niepotrzebne rozgłaszanie nowin z życia prywatnego innych ludzi, często złośliwe pomówienie, które może w konsekwencji doprowadzić do zniesławienia. […] niekontrolowana gadanina, bezmyślne wysłuchiwanie i powtarzanie niepewnych informacji i subiektywnych opinii o innych ludziach.” Klaus Thiele – Dohrmann, „Psychologia Plotki”, str. 18

Cechy charakterystyczne plotki: Inne ustalenia terminologiczne: plotka jest informacją, plotka jest niepewnego i nieznanego pochodzenia, informacje jakie niesie z sobą plotka są niepotwierdzone, plotki zwykle są nieweryfikowalne, przy konfrontacji z rzeczywistością, okazuje się, że jest informacją zazwyczaj kłamliwą, plotka jest wieścią przekazywaną z ust do ust, plotka jest wariantywna, jej ostateczna treść powstaje wskutek wielokrotnego przekazu. Inne ustalenia terminologiczne: Wirtualność - potocznie – przeciwieństwo realności, coś nierzeczywistego, zmyślonego, nieprawdziwego; - z perspektywy usieciowienia –spektrum zjawisk dokonujących się w Internecie i za jego pośrednictwem Portale plotkarskie Witryny internetowe, wypełnione informacjami o celebrytach, aktorach, piosenkarzach, sportowcach, dziennikarzach.

Charakterystyka wybranych portali plotkarskich POPULARNOŚĆ, POZYCJA W RANKINGU 1 2 3 4 5 6 7 DOSTĘPNOŚĆ KAŻDY KAŻDY, ZALOGOWANI BARDZIEJ UPRZYWILEJOWANI ZAWARTOŚĆ INFORMACJE O GWIAZDACH √ - QUIZY, KONKURSY SZATA GRAFICZNA + +/- ODNOŚNIKI egoiści.pl, kulisy.pl, kaprysy.pl, lansik.pl, snobka.pl, luxlux.pl, blogi, galerie, strony dla dorosłych plotkara.pl snobka.pl zeberka.pl, kozaczek.pl kotek.pl, lula.pl, widelec.pl, infomuzyka.pl, deser.pl, popcorner.pl. Odsetek N=159 85% 48% 47% 33% 26% 23%

Metodologia badania Technika badawcza: ankieta internetowa, Serwis który umożliwił nam stworzenie narzędzie badawczego: www.createsurvey.com, Metoda doboru próby: - Pierwsza wersja badania: celowy, - Druga wersja badania: samorzutny, Liczebność próby założonej:243 użytkowników portalu NoCoTy, Liczebność próby zrealizowanej: 159 użytkowników portali plotkarskich, Okres zbierania danych empirycznych: - Pilotaż narzędzia: 18 – 21 maja 2009, - Pierwsza wersja badania: 6 – 14 czerwca 2009, - Druga wersja badania: 1 – 15 września 2009, Dodatkowo przeprowadziliśmy jakościową analizę zawartości 7 portali oraz obserwację uczestniczącą na portalu Kozaczek.pl.

Pytania problemowe 1. Kim są użytkownicy portali plotkarskich, jakie cechy społeczno – demograficzne ich charakteryzują, jak sami postrzegają i opisują siebie? 2. Jak wygląda ich aktywność w ramach portali plotkarskich oraz w środowisku poza wirtualnym? 3. Jak użytkownicy portali plotkarskich definiują plotkę i jaki mają do niej stosunek? 4. Jakie czynniki różnicują stosunek użytkowników portali do plotki, ich reakcje na plotkę oraz stosowane przez nich strategie funkcjonowania w ramach portali plotkarskich? 5. Jakie funkcje pełni wirtualna plotka w realnym życiu użytkowników portali plotkarskich?

Użytkownicy portali plotkarskich społeczno – demograficzna) (charakterystyka społeczno – demograficzna)

Autocharakterystyki badanych

Aktywność użytkowników portali plotkarskich w Internecie oraz środowisku pozawirtualnym

Aktywność w ramach portali plotkarskich

Zainteresowania użytkowników, czas wolny

Jak użytkownicy portali plotkarskich definiują plotkę i jaki mają do niej stosunek?

Stosunek do plotki

Funkcje wirtualnej plotki w realnym życiu użytkowników portali plotkarskich

Funkcja integracyjna, więziotwórcza

Funkcja informacyjna – zaspokojenie ciekawości, Funkcja relaksacyjna - źródło rozrywki, redukcja nudy Główne motywy korzystania z portali plotkarskich Wejście po raz pierwszy Kolejne wejścia ciekawość 54% - poszukiwanie rozrywki, nuda 46% 32% poszukiwanie konkretnych informacji 8% 13% chęć bycia na bieżąco 5% 12% przypadek 21% nawyk 62%

Funkcja kontrolna – reakcja na działania innych Funkcja emocjonalna - rozładowanie agresji Niemal 60% badanych zamieszcza komentarze na portalach plotkarskich ¾ spośród nich deklaruje, że robi to w celu uczestniczenia w toczącej się dyskusji, z potrzeby wyrażenia własnego zdania

Czynniki różnicujące stosunek użytkowników portali do plotki

Miejsce zamieszkania a stosunek do plotki

Samoocena a stosunek do plotki pozytywn y negatywny pozytywny optymiści 34% 40% 45% 33% pesymiści otwarci na kontakty 37% 42% 57% 29% niechętni kontaktom towarzyscy 38% 46% samotnicy plotkarze 51% 23% 27% 68% przeciwnicy plotkowania Reakcja na plotkę aktywna negatywna 12% 21% 35% 16% 14% 36% 17% 8%

Samoocena a funkcja integracyjna (korzystanie z portali w towarzystwie innych osób)

Samoocena a funkcja emocjonalna (zamieszczanie komentarzy)

Samoocena a funkcja emocjonalna (motywy zamieszczania komentarzy) Zainteresowani e tematem artykułu Reakcja na komentarze Optymiści 41% 27% Pesymiści 40% Spontaniczni 38% 30% Zachowawczy 21% 57% Dusze towarzystwa 36% Samotnicy 18% 46% Plotkarze 26% Przeciwnicy plotkowania 64% 9%

Zespół badawczy: Mateusz Gajewski Katarzyna Jakubowska Katarzyna Łuczak Maria Miura Renata Młotecka Lucyna Motylewicz Marta Sternicka Ewelina Sudra Izabela Wieliczko Maciej Wójcicki Agnieszka Zawadzka opiekun projektu – mgr Agnieszka Kretek - Kamińska