1
Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości próby wynosi +/-3,1%, przy wiarygodności oszacowania równej 95%.
Podstawowe wyniki badania 3
Postępujące równouprawnienie płci w dziedzinie codziennych zakupów 4
Do łask klientów wracają sklepy z obsługą sprzedawców 5
Zakupy coraz bardziej codzienne? 6
Coraz mniejsza podatność na standardowe akcje promocyjne 7
Wzrasta znaczenie niestandardowych, aktywnych form promocji 8
Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym 9
Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Średnio: , , ,0 10
Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy 11
Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia 12
Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Średnie ocen Dla 85% decydujące lub ważneDla 83% decydujące lub ważne SKALA OCEN: [1] zupełnie nie ważne [2] mało ważne [3] ważne [4] decydujące 13
Preferencje i upodobania zakupowe
Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków (odpowiedzi: zdecydowanie się zgadzam i raczej się zgadzam) 15
Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe
Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych 17
Ulubione formy akcji promocyjnych Średnie ocen SKALA OCEN: [1] bardzo nie lubię [5] bardzo lubię 18
Ulubione formy akcji promocyjnych (odpowiedzi: bardzo lubię i raczej lubię) 19
Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus , Pentor. 20
Postępujące równouprawnienie płci w dziedzinie codziennych zakupów 21
22