#include #include main () { cout<<To jest ; cout<<mój pierwszy ; cout<<program; getch(); } { cout<<To jest <<mój pierwszy <<program; getch(); } Sposoby.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ćwiczenie (1) Dostosuj poniższy program do potrzeb zdefiniowanych w treści programu zaliczeniowego: #include void dodaj(){}; void edytuj(){}; void usun(){};
Advertisements

Wstęp do programowania
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Dzisiejszy wykład Wyjątki.
Standardowa biblioteka języka C++
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Operatory.
Zmienne i Typy.
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Reprezentacja danych w komputerze
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
argumenty wiersza poleceń: getopt
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A
Podstawy programowania PP – WYK3 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB4 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe W2
Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Pracę wykonali: Rafał Chmielorz Michał Sporek Jan Nowik
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Podstawy informatyki (4)
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Podstawy informatyki 2013/2014
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Instrukcje sterujące część 2
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Pętla do ... While C++ Źródło:
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie obiektowe 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
jeszcze dygresja o macierzach...
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
C++.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Funkcje w C++ Funkcja – wydzielony fragment kodu użyty w programie (raz lub więcej razy) spełniający określone zadanie, np. obliczenie średniej ocen.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
1 dynamiczny przydział pamięci malloc() free() realloc() calloc() memset() memcpy( ) mempcpy( ) memmove() (wskaźniki!! )
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Wykład 2 Klasa Zesp i jej hermetyzacja 1.Przykład definicji klasy Zesp 2.Zmiana definicji klasy 3.Zmienne i funkcje statyczne PO2-1 / 28.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Mapa STL – C++. Problem polega na tym, że najczęściej chcielibyśmy przechowywać w zbiorze elementy jakiegoś bardziej złożonego typu, których on nie będzie.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Programowanie I Rekurencja.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Instrukcje wyboru.
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
Zapis prezentacji:

#include #include main () { cout<<To jest ; cout<<mój pierwszy ; cout<<program; getch(); } { cout<<To jest <<mój pierwszy <<program; getch(); } Sposoby realizacji instrukcji cout

#include //dołaczam biblioteki #include /* To jest komentarz. Można tu umieścić informacje o autorze i o programie. Zauważ, że ten komentarz jest wielolonikowy*/ main () //funkcja główna programu { //klamra otwierająca główną f. cout<<To jest ; //wyprowadzenie napisu na ekran cout<<mój pierwszy ; cout<<program; getch(); //oczekiwanie na klawisz }

#include #include main () { cout<<To jest <<endl; // tu pojawił się znak nowej linii cout<<mój pierwszy\n program; // i tutaj też pojawił się znak nowej linii getch(); }

#include #include main () { cout<<Ile masz lat?; int lata; cin>>lata; cout<<Już wiem: masz <<lata<< lat; getch(); } Deklaracja zmiennej Użycie zmiennej

Zadanie: napisz program, który wczytuje wartości 5 zmiennych, sumuje je oblicza średnią i drukuje na ekranie.