Systemy Wbudowane Bascom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie w języku Visual Basic
Algorytmy – zapis struktur programowania
Języki programowania C++
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Pętle.
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
Nośniki sygnałów - przykład Nośniki sygnałów – przykład.
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
20/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Wstęp.
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Procesor DSP Sharc ADSP21161 firmy Analog Devices
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
INFORMATYKA Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski p. 126 I piętro (naprzeciw dziekanatu)
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Instrukcje 1 Definicje wstępne Formalny opis akcji wykonywanej przez komputer nazywamy instrukcją ( statement), Każda instrukcja kończona jest średnikiem.
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Projektowanie dynamiki - diagramy interakcji
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
AWK Zastosowania Informatyki Wykład 1 Copyright, 2003 © Adam Czajka.
RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.
Słowa kluczowe oraz nazwy obiektów i klas rozpoczynaj od dużej litery np. Loop, Dim, FileStream Rozpoczynaj nazwę zmiennej od małej litery stosując styl.
Podstawy programowania
PASCAL pętla WHILE.
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Algorytmy i struktury danych
PL/SQL Zajęcia nr II PL/SQL(2) M. Rakowski - WSISiZ.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Programowanie strukturalne i obiektowe
ALGORYTM. SCHEMATY BLOKOWE. KONSTRUKCJE PROGRAMU, PODPROGRAMY, FUNKCJE
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcje iteracyjne
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Programowanie baz danych
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Składnia instrukcji warunkowej if…
Ogólna struktura programu w TP
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
VBA w MS Word Źródła: Steven Roman, Word.Makrodefinicje, Helion 2000
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski p. 126 I piętro (naprzeciw dziekanatu)
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
Pętle Zajęcia 6.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
PWM, obsługa wyświetlacza graficznego
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Projektowanie systemów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL Układy sekwencyjne.
INSTRUKCJA TECHNICZNA K-1
Visual Basic w programie Microsoft Excel
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Autorki : Agnieszka Dziedzic i Oliwia Tyczyńska SPIS TREŚCI :
Dane, zmienne, instrukcje
Zapis prezentacji:

Systemy Wbudowane Bascom Bielsko-Biała 16.12.2009 r. Autor : Wojciech Rogowski

Spis treści Pętle Instrukcje warunkowe Instrukcje skoku Etykiety Pętla główna DO … LOOP Pętla FOR .. NEXT Pętla DO WHILE .. LOOP Pętla DO .. LOOP WHILE .. Instrukcje warunkowe Instrukcje skoku GOTO GOSUB Etykiety Literatura Częstościomierz - wykorzystanie przerwania od timera Przerwanie i timery

DO .. LOOP Pętla główna programu wykonywana bez końca DO instrukcja_1 END ‘koniec programu

Pętla FOR .. NEXT Pętla wykonywana z góry zadaną ilość razy FOR a=1 TO 10 instrukcja_1 instrukcja_2 NEXT

Pętla Do … Loop Pętla wykonywana dopóki jest spełniony określony warunek – warunek sprawdzany na początku DO WHILE a<10 instrukcja_1 instrukcja_2 LOOP

Pętla DO .. LOOP WHILE .. Pętla wykonywana dopóki jest spełniony określony warunek – warunek sprawdzany na końcu DO instrukcja_1 instrukcja_2 LOOP WHILE a<10

Instrukcje warunkowe Proste IF koniec<poczatek THEN GOSUB etykieta1 END IF Złożone ELSE

GOTO Skok do podprogramu bez powrotu koniec: GOTO koniec koniec: END ‘koniec programu głownego

GOSUB Skok do podprogramu z powrotem do miejsca wywołania instrukcji skoku GOSUB etykieta1 etykieta1 : działanie=1 RETURN ‘powrót programu głównego

Etykiety Pozawalają podzielić program na mniejsze części, przez co ułatwiają analizę i modyfikację progra- mu . etykieta_1: instrukcja_1 instrukcja_2 instrukcja_3

Literatura Książki: Mikrokontrolery dla początkujących – Piotr Górecki Czasopisma: Elektronika dla wszystkich artykuły kurs Bascom Colege Strony WWW: http://www.edw.com.pl/ http://www.elektroda.pl/

Częstościomierz - wykorzystanie przerwania od timera Fragment kodu: Config Timer1 = Counter , Edge = Rising Cls : Lcd "Czestosciomierz" : Wait 1 'powitanie Do 'program główny Timer1 = 0 'zeruj licznik Start Timer1 'zacznij liczyć Waitms 999 ‘tu można skorygować wynik Stop Timer1 'zatrzymaj zliczanie Cls 'czyść ekran Lcd "F=" ; Timer1 ; "Hz" 'wyświetl wynik Loop End

Przerwanie i timery Dim Pomoc As Word , Pomiar As Bit , Flaga As Bit , Licz As Word Dim Wynik As Long Config Timer1 = Timer , Prescale = 1 : Enable Timer1 : On Timer1 Zwieksz ‘: -kilka instrukcji w linii Enable Interrupts : Enable Int1 : Config Int1 = Rising : On Int1 Zbocze Do : Loop : End Zbocze: 'aktywne zbocze na Int1 - nóżka 7 Pomoc = Timer1 : Timer1 = 0 : Wynik = Licz : Licz = 0 : Toggle Pomiar If Pomiar = 0 Then 'po zakończeniu fazy pomiaru Stop Timer1 Shift Wynik , Left , 16 'to jest oszczędne mnożenie przez 65536 Wynik = Wynik + Pomoc : Wynik = Wynik + 13 Shift Wynik , Right , 2 ' a to jest dzielenie przez 4 Cls : Lcd "T=" ; Wynik ; "us" : Waitms 100 Do : If Pind.3 = 1 Then : Set Flaga Else : If Flaga = 1 Then : Flaga = 0 : Exit Do End If : End If Loop : Tifr.7 = 1 : Start Timer1 : Gifr.7 = 1 End If : Return 'koniec procedury obsługi przerwania Timera1 Zwieksz: Incr Licz : Return