© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Migrating Desktop Podsumowanie projektu
Advertisements

Moduł grafiki w obiektowym modelu wentylacji mechanicznej
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Krzysztof Skabek, Przemysław Kowalski
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Przekształcenia afiniczne
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Interaktywny edytor terenu
Interaktywny edytor terenu
Poj ę cia Sieciowe. IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany POP3-to protokół internetowy.
Biblioteka do tworzenia agentów w środowisku RoboCup
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Technologia Informacyjna w budownictwie
Longhorn - Usługi terminalowe
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
Information Bridge Framework platforma integracji Microsoft Office 2003 z aplikacjami Line of Business Krzysztof Michalski10/01/2005.
Geometria obrazu Wykład 13
Wstęp do programowania obiektowego
Systemy zarządzania treścią CMS
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Wykonali: Szymon Tyniec Arek Piszczek Paweł Dec
? Rosnące potrzeby użytkowników Rozmiar problemu Czas Komputer domowy
Autor: Piotr Wojtowicz Opiekun naukowy referatu: dr inż. Cezary Worek
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Inżynieria Oprogramowania
Budowa platformy do rejestracji i odtwarzania wykładów akademickich
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Multimedia w szkole.
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Aplikacja do analizy polimorfizmów SNP wykorzystywanych w genomice klinicznej Szymon Stawicki.
Model przestrzenny Diagramu Obiegu Dokumentów
Jerzy Jelinek Paweł Korpowski
Asystent NN Mobilna aplikacja dla osób niewidomych i niedowidzących
Produkty interaktywne Qomo. Informacje o producencie Nazwa Qomo pochodzi od słowa Qomolangma, jest to tybetańska nazwa góry Mount Everest. Misją firmy.
Prezentacja i szkolenie
SANKOM Sp. z o.o Warszawa ul. Popularna 14/3 Program Audytor SDG w wersji 1.0 przeznaczony jest do szybkiego doboru grzejników w budynkach mieszkalnych.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Kostyantyn Doronovych, 79129, sr1640 Łukasz Marciniak, 79166, sr1640
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Programy wspomagające projektowanie instalacji sanitarnych
Plan prezentacji Idea projektu
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PODSTAWY SIECI KOMPUTEROWYCH - MODEL ISO/OSI. Modele warstwowe a sieci komputerowe Modele sieciowe to schematy funkcjonowania, które ułatwią zrozumienie.
Podstawy języka skryptów
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
WSPM - Wirtualny System Plików Multimedialnych Igor BOKUN, Stanisław STRELNIK, Krzysztof ZIELIŃSKI Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza.
Android - cykl życia aplikacji, przykład prostej aplikacji
1. Podaj definicję kartografii internetowej. 2. Geographic Markup Language: a) Jest schematem XML a) Opisuje obiekty w fizycznej przestrzeni a) Jest formatem.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Augmented Reality na HoloLens
Zapis prezentacji:

© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy

Plan prezentacji Cel projektu Zadania Zastosowane technologie Wykorzystany sprzęt Schemat działania aplikacji Podsumowanie © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki2

Cel projektu Zaimplementowanie obsługi rękawicy cyfrowej w celu prostego manipulowania obiektami w wirtualnym środowisku. Obsługa wyświetlacza trójwymiarowego służącego do wizualizacji tych obiektów. Architektura klient-server © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki3

Zadania Rozpoznanie interfejsu rękawicy oraz sposobu wykorzystania wyświetlacza 3D. Zaprojektowanie sposobów manipulacji przy użyciu rękawicy. Wykrywanie prostych gestów i ich powiązanie z akcjami w wirtualnym środowisku. Symulacja mechaniki obiektów i wizualizacja środowiska. © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki4

Zastosowane technologie ARToolkit Open Dynamics Engine (ODE) OpenGL SDL/SDL_NET © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki5

Wykorzystany sprzęt 5DT Data Glove I-glasses Kamera internetowa © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki6

ARToolkit Umożliwia rozpoznawanie markerów rejestrowanych przez kamerę. Wykorzystywane są dwa markery: –Do lokalizacji rękawicy; –Do ustalenia pozycji stołu. © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki7

Open Dynamics Engine (ODE) Odpowiedzialny za symulację fizyki obiektów. Umożliwia interakcje pomiędzy wirtualną rękawicą a obiektami znajdującymi się w wirtualnym świecie. © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki8

OpenGL Odpowiedzialny za wizualizację wirtualnego świata. Użycie OGL_STEREO do wizualizacji w 3D Cienie rzutowane na wirtualny stół Zaawansowane modele z aplikacji 3D max © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki9

5DT Data Glove Wyposażona w pięć sensorów wykrywających zgięcia palców. Automatyczna kalibracja. Interfejs USB. Brak informacji na temat kątów między palcami, pozycji rękawicy i ustawieniu dłoni – stąd konieczność zastosowania ARToolkit. © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki10

I-glasses Zwiększają realizm wirtualnej rzeczywistości. Dwa wyświetlacze 800x600 Interfejs D-Sub, protokół DCC (nVIDIA) FOV 29 ̊ diagonalnie © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki11

Pozycjonowanie(1): Pozycja dłoni Użycie 2 markerów z ARToolKita Wyliczenie pozycji jednego markera w relacji drugiego Abstrachowanie od pozycji kamery Problemy z jakością kamery © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki12

Pozycjonowanie(2): Palce 5 wartości odczytanych z rękawicy Zdefiniowanie 15 paliczków Pozycja każdego paliczeka podana w układzie współrzędnym rodzica © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki13

Pozycjonowanie(3): Palce Paliczki tworzą drzewiastą hierarchie Wystarczy macierz obrotu by zgiąć palec Wyliczenie trzech macierzy dla każdego palca z 1 wartości pobranej z rękawicy © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki14

Wizualizacja(1) © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki15

Wizualizacja(2): Problemy Wyliczenie pozycji 2 kamer Zaawansowane modele System kości Proste cienie Biblioteka CgFX dla efektów specjalnych © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki16

Wizualizacja(3): 2 Kamery © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki17

Wizualizacja(4): Modele 3D © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki18 Własny format pliku z obsługą systemu kości Własny eksporter dla 3D Maxa Model zawiera opis materiału

Wizualizacja(4): Modele 3D © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki19 Własny format pliku z obsługą systemu kości Własny eksporter dla 3D Maxa Model zawiera opis materiału

Wizualizacja(5): CgFx Zaawansowane materiały Połączenie z własnym formatem pliku Programowalne jednostki karty graficznej Działający subsystem Brak efektów specjalnych na dziś © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki20

Interakcja(1) Obliczenia fizyki przez system ODE Oddzielenie wizualizacji od interakcji (osobne klasy) Klasy dziedziczące z IBody Dla każdej klasy IBody istnieje odpowiednia klasa IShape Oba ingterfejsy łaczy macierz transformacji © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki21

Interakcja(2) Fizyka liczona na serwerze Klient prowadzi własne obliczenia Synchronizacja poprzez przesłanie wektora macierzy transformacji © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki22

Wykrywanie gestów Użycie wzorca funktor do obsługi zachowania Proste wykrywanie gestów Gest występuje, gdy wartości pobrane znajdują sie w odpowiednich przedziałach © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki23

Architektura Klient-Server(1) © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki24

Architektura Klient-Server(2) © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki25 Prosty prosty protokół transmisji Klient przesyła wyliczoną macierz transformacji dłoni, oraz 5 wartości pobranych z rękawicy Serwer odpowiada akutalnym wektorem opisującym pozycję/orientację wszystkich obiektów

Koniec! © 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki26 ?