Usuwanie zakłóceń Rysowanie w przestrzeni dyskretnej powoduje powstanie w obrazie zakłóceń (Aliasing) Metody odkłócania (Antyaliasing) zwiększenie rozdzielczości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Elementy przetwarzania obrazów
Algorytmy rastrowe Algorytmy konwersji Rysowanie odcinków
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Rozdzielczość obrazu bitowego
Filip Starzyński Grafika 2d - Podstawy Filip Starzyński
Grafika komputerowa Wykład 7 Krzywe na płaszczyźnie
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Kinematyka.
Rozpoznawanie Twarzy i Systemy Biometryczne, 2005/2006
FIGURY GEOMETRYCZNE I ZASTOSOWANIE ICH W ARCHITEKTURZE
Rozpoznawanie obrazów
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Pola Figur Płaskich.
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Te figury są symetryczne względem pewnego punktu
Tworzenie nowej biblioteki
Temat: Opis prostopadłościanu.
Grafika wektorowa i bitmapa
Podstawy grafiki komputerowej
Warsztaty programowania w języku Python
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
← KOLEJNY SLAJD →.
Komputerowe metody przetwarzania obrazów cyfrowych
Grafika Komputerowa - Definicje
FIGURY GEOMETRYCZNE.
Opracowała: Iwona Kowalik
Prezentacja figury geometryczne otaczające nas na świecie
POLE WYCINKA KOŁA Pokaz programu PowerPoint XP α
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
MECHANIKA 2 Wykład Nr 10 MOMENT BEZWŁADNOŚCI.
Prawa autorskie zastrzeżone
Algorytm Z-Bufora (bufora głębokości)
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Metody odszumiania sygnałów
RUCH KULISTY I RUCH OGÓLNY BRYŁY
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Pola i obwody figur płaskich.
Grafika Komputerowa i wizualizacja
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Tabele w edytorze tekstu. Sposoby wstawiania tabeli poleceniem Wstaw tabelę poleceniem Rysuj tabelę.
Maciej Gwiazdoń, Mateusz Suder, Szymon Szymczk
Informatyka +.
Opracowała: Marta Bożek
Trójkąty Katarzyna Bereźnicka
WYKŁAD 11 ZJAWISKA DYFRAKCJI I INTERFERENCJI ŚWIATŁA; SPÓJNOŚĆ
Dyskretna Transformacja Fouriera 2D (DFT2)
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Grafika 2d - Podstawy. Kontakt Daniel Sadowski FTP: draver/GRK - wyklady.
Budowa repliki labiryntu z katedry w Chartres
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NICH WIEDZIEĆ…
Narysowana figura to sześciokąt.
GEODEZYJNE W PRZETRZENIACH METRYCZNYCH
Figury geometryczne.
Figury geometryczne płaskie
Matematyka czyli tam i z powrotem…
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Rodzaje i własności trójkątów
Koła i okręgi – powtórzenie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Przekształcenia morfologiczne
Grafika Komputerowa i wizualizacja
Zapis prezentacji:

Usuwanie zakłóceń Rysowanie w przestrzeni dyskretnej powoduje powstanie w obrazie zakłóceń (Aliasing) Metody odkłócania (Antyaliasing) zwiększenie rozdzielczości Zwiększenie roz- miaru pamięci obrazu Zwiększenie czasu rysowania prymitywu Zwiększenie pasma pamięci i pasma monitora Jeśli rozdizelczosc x 2 to obraz x 4 Czas x 2 Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Usuwanie zakłóceń(2) Metoda z dwoma pikselami w kolumnie Piksele leżą najbliżej idealnej linii Odcień piksela NE zależy od długości odcinka NE-Q, odcień piksela E od Q-E Suma odcieni pikseli NE i E jest stała Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Próbkowanie powierzchni Kwadratowe piksele Odcinek ma określoną szerokość Odcinek ma wnosić pewien udział w zaczernienie piksela Wymagana jest wielobitowa re- prezentacja piksela Podczas rysowania ustawianych jest kilka pikseli Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Bezwagowe próbkowanie powierzchni Jasność zaznaczonego piksela jest proporcjonalna do powierzchni zakrytej przez odcinek Obliczanie jasności piksela Nadpróbkowanie (Oversampling) Możliwe jest rysowanie linii o grubości mniejszej niż jeden piksel Piksel (2,1) ~ 70% (2,2) ~ 25% (2,3) - cały biały nadpróbkowanie - przykład Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Nadpróbkowanie (oversampling) Odcinek o grubości jednego piksela rysujemy tak jakby był odcinkiem złożonym z pewnej liczby mniejszych pikseli O jasności piksela decyduje liczba zakrytych pikseli Przykład Piksel złożony z 16 „małych pikseli” Jasność piksela = 4/16 I max = 1/4 I max Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Właściwości bezwagowego próbkowania powierzchni jasność piksela zależy od odległości odcinka od środka piksela im odcinek jest dalej, tym jego wpływ na jasność jest mniejszy odcinek nie wpływa na jasność piksela jeśli go nie przecina takie samo pole wnosi równą jasność np. poziome odcinki o grubości ułamkowej wyglądają tak samo Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Wagowe próbkowanie powierzchni Wpływ takich samych powierzchni na jasność piksela jest różny. okrągłe piksele pełne pokrycie (powierzchnia koła większa od powierzchni kwadratu) brak zależności kierunkowych wprowadzenie funkcji wagowej która określa wpływ wycinka powierzchni na jasność piksela Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Filtr stożkowy waga zależy liniowo od odległości od środka obszaru antyaliazing pomaga w wypełnianiu drzazgi Dla metody bezwagowej filtrem jest prostopadłościan Filtr stożkowy dla kołowego piksela o średnicy dwóch skoków siatki Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej