Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związki w UML.
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Elementy przetwarzania obrazów
Teoria maszyn i części maszyn
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Krzywe parametryczne x = fx(t); y = fy(t) funkcje liniowe x = 20t + 5
Kinematyka punktu materialnego
Krzysztof Skabek, Przemysław Kowalski
Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Cyfrowy model powierzchni terenu
© K.Subieta. Konstrukcja systemów obiektowych i rozproszonych 3, Folia 1 październik 2004 Konstrukcja systemów obiektowych i rozproszonych Wykładowca:
Grafika komputerowa Wykład 7 Krzywe na płaszczyźnie
Grafika komputerowa Wykład 8 Wstęp do wizualizacji 3D
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Projektowanie systemów informacyjnych
Nasze zwariowane życie
Kamera Obscura Rejestracja słabych obrazów
Rzutowanie 3D  2D Rzutowanie planarne Rzut równoległe
Usuwanie zakłóceń Rysowanie w przestrzeni dyskretnej powoduje powstanie w obrazie zakłóceń (Aliasing) Metody odkłócania (Antyaliasing) zwiększenie rozdzielczości.
Sterowanie robotem mobilnym w zastosowaniu do ligi RoboCup
Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
PODSTAWY ANIMACJI KOMPUTEROWEJ W ŚRODOWISKU FLASH
Geometria obrazu Wykład 15
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład II
REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
KINEMATYKA MANIPULATORÓW I ROBOTÓW
Procesy trybologiczne w stawach człowieka
Koło Naukowe Stery.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Systemy czasu rzeczywistego zastosowania wojskowe
Rozważaliśmy w dziedzinie czasu zachowanie się w przedziale czasu od t0 do t obiektu dynamicznego opisywanego równaniem różniczkowym Obiekt u(t) y(t) (1a)
Główne cechy systemu Integracja z systemem RCP Przejrzysty moduł raportowania pozwalający wyświetlać zarejestrowane zdjęcia wraz z raportem czasu pracy.
PRZEDSTAWIENIE ZA POMOCĄ METOD GRAFICZNYCH OPERACJI PIONOWANIA MECHANICZNEGO W SZYBIE Opracowali Paulina Lewińska Maciej Włodarczyk.
Zaawansowane techniki renderingu
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Piotr.
Związki w UML Do zrobienia jest: -Przerysować jak ktoś ma Visio te dwa diagramy tak żeby podmienić tylko nazwy a reszta Taka sama, -I dodać po jednym zdaniu.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Bez rysunków INFORMATYKA Plan wykładu ELEMENTY MECHANIKI KLASYCZNEJ
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Formaty zdjęć.
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Spheroidator coded by Adam Piechna
Modelowanie obiektowe Diagramy klas
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Animacja na stronie internetowej
Model obiektowy bazy danych
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Obróbka obrazu w komputerze
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Metody animacji.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2009 r.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
Przetwarzanie obrazów
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Geometria obrazu Wykład 13
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Zapis prezentacji:

Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja nie wyczerpuje potocznego pojęcia animacji (nawet komputerowej). Możliwe jest tworzenie animacji przez wykonywanie operacji na już gotowych obrazach. W najprostszym przypadku może to być ekspozycja kolejnych obrazów przez określony czas. Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Wybrane techniki animacji Animacja poklatkowa Metoda klatek kluczowych – keyframing Motion capture Animacja kamer i oświetlenia Morphing (płynne przekształcanie) oraz warping (zniekształcanie obrazów) Powiązania obiektów Łączenie hierarchiczne Animacja z użyciem systemu kości Morphing Tworzenie animacji poprzez płynne przejście od jednego obrazu statycznego do drugiego potrzebne są dwie ramki kluczowe definiowane są punkty charakterystyczne – odpowiadające sobie punkty obu ramek punkty te wyznaczają wielokąty obliczane są przekształcenia wielokątów przekształcenia te są stosowane do pikseli wewnątrz wielokątów Podobna technika bez definiowania punktów kontrolnych – tweening (np. Flash). warping Warping jest techniką tworzenia animacji poprzez deformowanie obrazu statycznego. Obraz jest traktowany w taki sposób, jakby był namalowany na kawałku gumy. Deformacje definiowane są za pomocą przekształceń linii kontrolnych (przesunięcia, obroty, skalowanie). Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Metoda klatek kluczowych W sekwencji wyróżnia się klatki kluczowe, dla których zadaje się wartości parametrów obiektów (np. położenie i transformacje obiektów, natężenie źródeł światła, ustawienia kamery). Wartości parametrów są pomiędzy klatkami kluczowymi interpolowane, dając obraz sceny w klatkach pośrednich. Z punktu widzenia jakości animacji duże znaczenie ma sposób interpolacji parametrów (liniowa, z krzywą odwzorowania…) Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Powiązania obiektów Znajduje zastosowanie w animacji układów złożonych, gdzie chcemy wymusić określone zachowanie jednego elementu przy spełnieniu uwarunkowań dla całego układu Łączenia hierarchicznego używa się do powiązania ze sobą poszczególnych segmentów postaci lub kości szkieletu. Hierarchia pozwala określić zależności pomiędzy poszczególnymi segmentami obiektu złożonego – nadrzędnymi (rodzicami) i podrzędnymi (dziećmi) Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej

Animacja obiektów powiązanych Animowanie sekwencyjne (forward kinematics) Poruszanie obiektem nadrzędnym powoduje automatyczną animacje obiektów z nim powiązanych (dzieci) Kinematyka odwrotna (inverse kinematics) Ruch obiektu nadrzędnego wyznaczany jest na podstawie ruchu obiektu podrzędnego. Np. chcemy żeby dłoń poruszała się po określonej trajektorii – to wymusza określone ruchy przedramienia i ramienia. Metody znajduje najszersze zastosowanie przy animacji postaci. Instytutu Informatyki P.W. Zakład Grafiki Komputerowej