Nadchodzi czas profesjonalistów IPO DAY BANKIER.PL Nadchodzi czas profesjonalistów Warszawa, 21 marca 2006 r.
Agenda Czym jest Bankier.pl? Rynki działania. Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Nasze mocne strony.
Agenda Czym jest Bankier.pl? Rynki działania. Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Nasze mocne strony.
Bankier.pl S.A. – lider wśród portali finansowych Misja: Pomoc w podejmowaniu dobrych decyzji finansowych. INSTYTUCJE FINANSOWE KLIENCI INSYTUCJI FINANSOWYCH UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY Bankier.pl chce być czołowym, niezależnym medium i pośrednikiem finansowym w Polsce. Wykorzystując portal i kanały dystrybucji dla maksymalizacji zysków i przepływów pieniężnych z pośrednictwa pomiędzy użytkownikami a instytucjami finansowymi/reklamodawcami, spółka tworzy długoterminową wartości dla akcjonariuszy.
Bankier.pl S.A. – lider wśród portali finansowych 11,0 2,3 271 Gazetaprawna.pl 5 23,4 3,65 294 Infor.pl 4 4,1 2,11 432 Egospodarka.pl 3 13,5 7,21 672 Money.pl 2 18,4 12,47 721 Bankier.pl 1 Średni czas spędzony w serwisie (w min.) w XII.05 Liczba odsłon mln Liczba użytkowników (real users) w tys. Nazwa serwisu Lp. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, użytkownicy i odsłony: średnia miesięczna za X-XII 05, czas: XII 05 Dynamiczny wzrost liczby użytkowników Użytkownicy Odsłony
Model działania Informacja Doradztwo szybka i pewna informacja z renomowanych źródeł Doradztwo doradcy finansowi, infolinia, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia i kalkulatory pomagające podejmować dobre decyzje finansowe Transakcja prosty i wygodny zakup produktów finansowych
Podział tematyczny portalu Bankier.pl Wiadomości Najświeższe wiadomości gospodarcze i finansowe. Finanse osobiste Serwis dla klientów instytucji finansowych na temat produktów bankowych, ubezpieczeń, emerytur… Inwestowanie Serwis dla doświadczonych i początkujących inwestorów oferujący m.in. najświeższe informacje i komentarze z giełdy, rynku walutowego i funduszy, narzędzia finansowe i wiele więcej. Firma Serwis dla przedsiębiorców. Centrum Finansowe: Dostęp do ponad 100 ofert instytucji finansowych on-line.
Bankier.pl dla reklamodawców Czołowy serwis internetowy w kategorii Biznes/Finanse/Prawo Dobrze sprofilowana, atrakcyjna dla reklamodawców grupa docelowa wysoki poziom cen dla reklamodawców Pełen zakres form reklamy internetowej do dyspozycji naszych klientów
Pośrednictwo finansowe: Kanały dystrybucji Centrum Finansowe Instytucje finansowe System Partnerski SFINALIZOWANE TRANSAKCJE A P L I K C J E Internetowe Centrum Finansowe Doradztwo finansowe Off-line Call center
Centrum Finansowe W jednym miejscu: ponad 100 produktów i usług finansowych, blisko 40 partnerskich instytucji finansowych. Uporządkowane w kategorie tematyczne m.in.: konta, lokaty, kredyty hipoteczne, samochodowe itp. Łatwe porównanie ofert i zamówienie on-line. Pomoc w wyborze najkorzystniejszej oferty (m.in. poradniki, konsultanci).
Programy partnerskie Programy oparte na modelu revenue sharing. System Partnerski Unikalny program dla osób indywidualnych – osób indywidualnych i drobnych firm-pośredników, Ponad 10 000 partnerów. Internetowe Centrum Finansowe Program dla partnerskich serwisów internetowych Ponad 20 partnerskich serwisów
Instytucje finansowe – klienci i dostawcy produktów Bankier.pl JEDNOCZESNA REALIZACJA CELÓW SPRZEDAŻOWYCH, PROMOCYJNYCH i PR Logotypy najważniejszych partnerów www.bankier.pl/cf/ Skuteczny i efektywny kosztowo kanał pozyskiwania klientów Precyzyjne dotarcie do osób poszukujących ofert finansowych Prezentacja informacji o produkcie w wiarygodnym, renomowanym serwisie finansowym
Agenda Rynki działania. Czym jest Bankier.pl? Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Nasze mocne strony.
Pośrednictwo finansowe NAJWAŻNIEJSZE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW: Bankier.pl S.A. – rynki Media finansowe Pośrednictwo finansowe NAJWAŻNIEJSZE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW: Prowizje ze sprzedaży produktów finansowych Reklama
Wzrost rynku internetowego Liczba internautów w Polsce Penetracja internetu w wybranych krajach 2,32 4,27 5,72 6,31 7,79 8,25 9,96 11,02 12,19 7,8% 14,4% 19,2% 21,2% 26,2% 27,7% 33,1% 37,0% 41,0% 0,00 2,00 4,00 6,00 8,00 10,00 12,00 14,00 2000 IVQ 2001 IVQ 2002 IVQ 2003 IVQ 2004 IVQ 2005 IVQ 2006 2007 2008 0,0% 5,0% 10,0% 15,0% 20,0% 25,0% 30,0% 35,0% 40,0% 45,0% 27,8 % Polska 38,7 % Hiszpania 47,0 % Czechy 49,8 % UE 59,0 % Niemcy 62,9 % Wielka Brytania 68,1 % USA 74,9 % Szwecja Odsetek całości populacji Kraj Źródło: SMG/KRC Net.Track 2000-2005. Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA Źródło: Internet World Stats, XII 2005 Penetracja internetu w Polsce – prognozy Liczba użytkowników internetu Liczba użytkowników internetu, prognoza Penetracja w populacji Źródło: Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna.
Wzrost wydatków na reklamę on-line Wydatki na reklamę online w Europie Wydatki na reklamę online w USA 14 11 5,3% 4,3% 6,4% 2 000 4 000 6 000 8 000 10 000 12 000 14 000 16 000 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% 7% 1,5 2,4 4,3 7,2 6,5 6,2 8,5 Wydatki w mld EUR Wydatki w mld EUR, prognoza Udział w media mix Wydatki w mld USD Źródło: JupiterResearch Internet Advertising Model, 8.05 Wydatki w mld USD, prognoza Udział w media mix Źródło: Jack Myers Media Business Report 2006 Marketing and Advertising Spending Forecast
Wzrost wydatków na reklamę on-line Wydatki na reklamę online w Polsce Wydatki w mln zł Udział w media mix Wydatki w mln zł, prognoza Źródło: CR Media Consulting S.A.
Wzrost rynku finansowego w Polsce Udział pośredników w udzielanych kredytach hipotecznych 2005 – 15% 2009 – 30% Prognoza: Gazeta Prawna, 17.01. 2006 Wartość udzielonych kredytów hipotecznych Wartość udzielonych kredytów hipotecznych, w mld zł Źródło: ZBP
Wzrost rynku finansowego w Polsce Produkty finansowe z których produktów korzysta Pan(i) obecnie, w proc. Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Forrester’s Consumer Technolographics, 02 2005 European Study
Wzrost rynku internetowego Zysk lub strata netto wybranych firm, w mln zł Interia.pl Travelplanet.pl Źródło: komunikaty spółek
Agenda Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Czym jest Bankier.pl? Rynki działania. Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Nasze mocne strony.
Pozyskiwanie użytkowników – alternatywa dla portali Źródło: NetTrack SMG/KRC, uwaga: dla Gadu-Gadu od lipca 2005 zmieniono pytanie
Portale specjalistyczne vs horyzontalne YAHOO! VS BANKRATE Ostatnie 12 miesięcy Yahoo! Bankrate.com Price/Earnings 23,5 74,4 Price/Sales 8,1 13,2 Price/Book value 5 12,2 Enterprise value/EBITDA 24,2 44,4 Źródło: Yahoo!Finance, 17 marca 2006 Ostatnie 5 lat Amerykańscy inwestorzy liczą na szybszy rozwój portali specjalistycznych!
Agenda Nasze mocne strony. Czym jest Bankier.pl? Rynki działania. Dlaczego nadszedł czas dla profesjonalistów? Nasze mocne strony.
Kompetentny i profesjonalny Zarząd Tomasz Jażdżyński – Prezes Zarządu Twórca i przez 5 lat Prezes Zarządu Interia.pl, którą w 2001 roku wprowadził na GPW Dyrektor Finansowy w Wirtualnej Polsce w okresie restrukturyzacji i dochodzenia do rentowności Absolwent Informatyki oraz Marketingu i Zarządzania AGH Piotr Wąsowski - Wiceprezes Zarządu Odpowiedzialny za rozwój i strategię medialną portalu Redaktor naczelny w Parkiet Media i Euromoney.pl Absolwent finansów SGH Joanna Kuzdak - Członek Zarządu Odpowiedzialna za sprzedaż reklamy i produktów finansowych, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Inteligo Financial Services Absolwentka Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie.
Wsparcie doświadczonych akcjonariuszy Akcjonariusze Bankier.pl S.A. to wiodące fundusze venture capital w zakresie nowoczesnych technologii: bmp AG (62%) MCI Management S.A. (38%) Wsparcie w zakresie: know-how, finansowania, wdrażania procesów zarządczych, budowy strategii partnerstw biznesowych Kurs akcji bmp AG na GPW (2004-2006) Kurs akcji MCI Management S.A. na GPW (2003-2006)
Plany rozwoju rozwój nowych, atrakcyjnych serwisów informacyjnych i usługowych akwizycje specjalistycznych, niszowych portali wertykalnych dywersyfikacja kanałów dystrybucji, zarówno treści informacyjnych jak i produktów finansowych Umocnienie pozycji lidera w jednym z najzyskowniejszych sektorów internetu
www.bankier.pl, info@bankier.pl Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: www.bankier.pl. Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, 50-066 Wrocław tel. (71) 372 30 52; fax. (71) 346 08 48 www.bankier.pl, info@bankier.pl