Wieloletni Program Inwestycyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 realizowany przez Samorząd Województwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

Inwestycje gminne 2009.
Obwodnica Ełku jako ważny element
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Analiza wyników uzyskanych z modelowania stężeń pyłu
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Dróg Wojewódzkich na lata 2007 – 2013
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Katowice, 19 marca 2008 r. Sektorowy Program Operacyjny Transport Janusz Mikuła Podsekretarz Stanu w MRR Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Powiat Chojnicki Fundusze Unijne
Konferencja uzgodnieniowa Indykatywny Wykaz Indywidualnych
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Powiat Płoński Powiat Płoński Płońsk, 2011 r.. NPPDL – Cel programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to inicjatywa ministra spraw.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu POZNAŃ 2008.
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
ZDW Kraków Orawska droga Maj 2011 r.. ZDW Kraków Projekt Orawska droga jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego trzy przejścia graniczne Lipszczany – Kuźnica – Bobrowniki (etap III)
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
PRZEZ KUJAWSKO – POMORSKI ZARZĄD MELIORACJI
INFORMACJA O PROJEKCIE I JEGO REALIZACJI Przebudowa i remont ciągów części dróg powiatowych Powiatu Chrzanowskiego przebiegających na obszarach gmin Alwernia,
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Kłodzko – Jaszkowa Dolna – Żelazno WSSE „INVEST-PARK” Kłodzko – Jaszkowa Dolna – Żelazno Powierzchnia całkowita: 45,59 ha Dostępne tereny.
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
realizowane przez Oddział GDDKiA w Zielonej Górze
WIELOLETNI PROGRAM INWESTYCYJNY POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO
Zadanie dofinansowane w ramach
Zadanie dofinansowane w ramach
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Zapis prezentacji:

Wieloletni Program Inwestycyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 realizowany przez Samorząd Województwa

Propozycje zmian w uchwale nr LIX/895/2006 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 12 października 2006 roku dotyczącej WPI Wprowadzane zmiany w dziale drogi wojewódzkie mają na celu usprawnienie realizacji procesu inwestycyjnego i uporządkowanie wydatków w poszczególnych latach. W przypadkach, gdzie jest to możliwe ze względu na istniejącą dokumentację i warunki techniczne przyśpieszana jest realizacja inwestycji, natomiast w zadaniach, w których z przyczyn obiektywnych jest to korzystniejsze zmieniane są harmonogramy realizacji i przesuwane są płatności.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 16 Budowa obejścia miejscowości Mysłakowice i Kostrzyca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 366 na odcinku Głębock – Kowary poz. 16 Budowa obejścia miejscowości Mysłakowice i Kostrzyca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 366 na odcinku Głębock – Kowary - poz. 16. Przesuwa się z roku 2008 na rok 2011 po 450.000 PLN, środki z budżetu województwa oraz z RPO. Zmiana spowodowana jest aplikowaniem o środki RPO i wymogiem opracowania dokumentacji, zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego z 3 czerwca 2008 roku. Skutkiem tego część środków nie zostanie wydatkowana w bieżącym roku i konieczne jest ich przesunięcie. W lipcu 2008 roku złożone zostało zamówienie na uzyskanie decyzji środowiskowej wraz z uzupełniającymi pracami studialno-koncepcyjnymi. Planowany termin uzyskania pozwolenia na budowę –IV kwartał 2009 roku. Termin zakończenia inwestycji nie ulega zmianie. Parametry jezdni: 7 m (ciąg pieszo-rowerowy 2 x 3,5 m), pobocze 2 x 1,5 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 25 Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 296 od drogi krajowej nr 30 do autostrady A-4 - poz. 25. Łączy się w jedno zadanie, dwa poniższe: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 296 – Etap I na odcinku od autostrady A-4 do granicy gminy Lubań - poz. 25 oraz Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 296 – Etap II- poz. 26: Zmiana ta nie wpływa na łączną wartość zadania – wyniesie ona 33.400.000 PLN. W 2008 i 2009 roku na podstawie „Zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych” prowadzone będą prace umożliwiającym poprawę parametrów drogi w granicach istniejącego pasa drogowego na odcinkach: Godzieszów - Henryków Lubański o długości 2,563 km Henryków Lubański – skrzyżowanie z drogą krajową nr 30 o długości 4,144 km oraz przygotowywana będzie dokumentacja techniczna dla pozostałego odcinka. Natomiast w latach 2010 i 2011 planuje się finansowanie ze środków budżetu województwa i RPO przebudowę drogi w m. Henryków Lubański, obejście m. Godzieszów, korektę łuków poziomych na odcinku od km 80 + 150 do km 81 + 400, przebudowę drogi od Pisarzowic do Lubania - o łącznej długości 3,7 km. Wartość prac remontowych wyniesie 10.060.000 PLN. Po zrealizowaniu powyższych etapów, w 2011 roku zostanie oddany użytkownikom odcinek od drogi krajowej nr 30 do autostrady A-4 spełniający parametry drogi wojewódzkiej. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 296 od drogi krajowej nr 30 do autostrady A-4 poz. 25

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 36 Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 385 m. Srebrna Góra - poz. 36. Przesuwa się z roku 2008 na rok 2009 po 715.000 PLN, środki z budżetu województwa oraz z RPO. Gmina Stoszowice występująca w ramach zastępstwa inwestorskiego nie wywiązała się do chwili obecnej ze zobowiązania do opracowania dokumentacji technicznej i uzyskania pozwolenia na budowę wystawionego na DSDiK. Brak tej dokumentacji uniemożliwia ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy oraz rozpoczęcie robót w 2008 roku i wymusza przesunięcie realizacji zadania na 2009 rok. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 385 m. Srebrna Góra poz. 36

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 44 Budowa mostu na rzece Odrze w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323 - poz. 44. Z roku 2008 na rok 2009 przesuwa się po 9.850.000 PLN z budżetu województwa oraz z RPO. Zmiana podyktowana jest faktem, iż zakończenie prac projektowych i uzyskanie pozwolenia na budowę planowane jest na 30 października 2008 roku. Wniosek o dofinansowanie w ramach RPO zostanie złożony 28 listopada 2008 roku. Po ogłoszeniu procedury przetargowej i wybraniu wykonawcy robót budowlanych rozpoczęcie budowy planowane jest na I kwartał 2009 roku. Termin realizacji robót budowlanych to około 18 miesięcy. W związku z powyższym w roku 2008 nie będzie można wydatkować środków, których źródłem finansowania jest dotacja rozwojowa. Zmiany te nie zakłócają procesu inwestycyjnego jedynie porządkują wydatki w poszczególnych latach i planowany termin realizacji zadania zostanie zachowany. Wraz z rozpoczęciem budowy mostu powstaje konieczność wprowadzenia do WPI nowego zadania obejmującego przebudowę dróg wojewódzkich nr 292 i nr 323 od miejscowości Lubin do granicy województwa o długości 59,8 km wraz z obejściami miejscowości: Rudna, Brzeg Głogowski, Góra, Stara Góra, Osetno, Witoszyce i Sławęcice. Szacowana wartość zadania wyniesie 170.000.000 PLN Budowa mostu na rzece Odrze w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323 poz. 44

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 45 Budowa mostu na rzece Odrze w m. Brzeg Dolny wraz z drogami dojazdowymi w ramach budowy Obwodnicy Aglomeracji Wrocławia poz. 45 Budowa mostu na rzece Odrze w m. Brzeg Dolny wraz z drogami dojazdowymi w ramach budowy Obwodnicy Aglomeracji Wrocławia - poz. 45. Dokonuje się przesunięcia środków pochodzących z RPO z lat 2009 i 2010 na lata 2011 i 2012. Udział Gminy Brzeg Dolny i Gminy Miękinia w realizacji zadania spowodował zakłócenie montażu finansowego po 2008 roku. Zmiany przywróciły 50% zaangażowanie środków RPO w całym okresie realizacji. Zgodnie z wynikającym z wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z 3 czerwca 2008 roku wymogiem opracowania dokumentacji zlecone zostało opracowanie koncepcji (wariantów) przebiegu inwestycji pod kątem zgodności z obszarem Natura 2000. Trwają również działania związane z inwentaryzacją występującej na tym obszarze flory i fauny znajdującej się pod ochroną.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 51 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 345 km 14+596 w m. Budziszów Wielki poz. 51 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 345 km 14+596 w m. Budziszów Wielki - poz. 51 W roku 2008 zwiększa się środki budżetu województwa o kwotę 337.500 PLN do kwoty 1.992.500 PLN oraz wprowadza się środki RPO w kwocie 1.992.500 PLN. Po sporządzeniu dokumentacji projektowej i kosztorysu inwestorskiego wartość robót budowlanych została oszacowana na poziomie 4.150.000 PLN. Na zadanie uzyskano pozwolenie na budowę i spełnione są wszystkie kryteria pozwalające złożyć we wrześniu 2008 roku wniosek o dofinansowanie z RPO. Zadanie planowane jest do realizacji w bieżącym roku. Przebudowa polega na wyburzeniu mostu istniejącego i budowie w jego miejsce nowego mostu o parametrach mostu typu SUPER-COR. Szerokość obiektu - 15,54 m, szerokość użytkowa – 10,25 m, szerokość jezdni – 7 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 52 Przebudowa mostu nad potokiem Czerna Wielka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 350 km 49+750 w m. Parowa (wraz z korektą ciągów pieszych) poz. 52 Przebudowa mostu nad potokiem Czerna Wielka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 350 km 49+750 w m. Parowa (wraz z korektą ciągów pieszych) - poz. 52. Przesuwa się z roku 2008 na rok 2009 środki budżetu województwa w wysokości 1.700.000 PLN. Z winy wykonawcy, który nie dotrzymał terminu wykonania dokumentacji (30 listopada 2007 roku) i przedstawił częściową dokumentację w kształcie niezgodnym z zamówieniem, DSDiK we Wrocławiu zerwała umowę na przygotowanie dokumentacji technicznej i konieczne jest ponowne zlecenie jej wykonania. Wymusza to przesunięcie środków i wydłużenie realizacji zadania do roku 2009.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 54 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 358 km 22+475 w m. Pobiedna poz. 54 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 358 km 22+475 w m. Pobiedna - poz. 54. W roku 2008 zmniejsza się środki budżetu województwa o kwotę 102.000 PLN do kwoty 838.334 PLN. Wskazana oszczędność jest efektem złożenia w przetargu oferty realizacji niższej o 102.000 PLN od kosztorysu inwestorskiego. Przebudowa polegać będzie na wyburzeniu mostu istniejącego i budowie w jego miejsce nowego obiektu o poniższych parametrach. Szerokość obiektu -11,25 m, szerokość użytkowa – 9,5 m, szerokość jezdni – 7 m Szerokość chodników 2 x 1,25. Długość obiektu (ścianek czołowych) od strony górnej wody – 7,9 m, od strony dolnej wody – 11,0 m W ramach mostu wykonane zostaną nasypy pod drogę dojazdową do mostu na długości 27,83 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 56 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 392 km 25+634 w m. Stronie Śląskie poz. 56 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 392 km 25+634 w m. Stronie Śląskie - poz. 56. Dokonuje się przesunięcia środków budżetu województwa w kwocie 760.000 PLN z roku 2008 na 2009. Stan obiektu, potwierdzony oceną techniczną, pozwala na zmianę technologii przebudowy i wykonanie prac w stopniu znacznie mniejszym niż zakładano pierwotnie. Konieczne jest więc opracowanie nowego zakresu przebudowy, co skutkuje wydłużeniem realizacji inwestycji i przesunięciem środków na przyszły rok. Lokalizacja mostu nie ulegnie zmianie. Planowane parametry drogi: długość przebudowywanego odcinka drogi wojewódzkiej – około 91,30 m, szerokość jezdni na moście - min. 7,00 m, szerokość chodnika – 2 m oraz dwa pasy bezpieczeństwa o szerokości 0,5 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 57 Przebudowa mostu w km 03+867 i w km 04+327 drogi wojewódzkiej nr 393 w miejscowości Kościelniki poz. 57 Przebudowa mostu w km 03+867 i w km 04+327 drogi wojewódzkiej nr 393 w miejscowości Kościelniki - poz. 57. Zmniejsza się w 2008 roku zaangażowanie środków budżetu województwa o kwotę 5.300.000 PLN do kwoty 2.800.000 PLN. Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca nowego mostu drogowego (w miejsce istniejącego, przeznaczonego do rozbiórki), na rzece Kwisa w km 04+327 drogi wojewódzkiej nr 393 (relacji Lubań – Leśna) w miejscowości Kościelniki złożył ofertę znacznie tańszą niż pierwotnie zakładano. Dzięki temu wartość kosztorysowa zadania ulega zmniejszeniu o 5.300.000 PLN. Parametry techniczne projektowanego mostu: Klasa obciążenia A wg normy PN-85/S-10030 ze sprawdzeniem pomostu na obciążenia pojazdem klasy 150 wg STALAG 2021 Lokalizacja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 393 na prostym odcinku drogi. Całkowita długość wiaduktu 61,00 m, całkowita szerokość pomostu 13,20 m w tym: jezdnia 2 x 3,0 m = 6,0 m, (szerokość w świetle krawężników 7,00 m), bariera ochronna z opaską 2 x 0,86 m, chodnik 2 x 2,00 m, balustrada 2 x 0,24 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 59 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395 km 71+426 w m. Lubnów poz. 59 Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395 km 71+426 w m. Lubnów - poz. 59. W 2009 roku wprowadza się środki budżetu województwa w kwocie 400.000 PLN. Wzrost wartości zadania wynika z urealnienia jego kosztorysu. Zapewnienie środków w 2009 roku niezbędne jest do wszczęcia procedury przetargowej i rozpoczęcia jego realizacji jeszcze w tym roku. Pozwolenie na budowę uzyskane zostało 08 maja 2008 roku. W tym roku planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych. Harmonogram wymaga jednak przesunięcia części robót i płatności na rok 2009. Parametry mostu: Długość konstrukcji stalowej – 24,46 m. Szerokość - 25 m.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 64 Przebudowa odcinka jezdni w rejonie skrzyżowania z drogą do m. Kozów wraz z poprawą oznakowania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 364 Złotoryja - Legnica km 47+042 - 47+585 poz. 64 Przebudowa odcinka jezdni w rejonie skrzyżowania z drogą do m. Kozów wraz z poprawą oznakowania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 364 Złotoryja - Legnica km 47+042 - 47+585 - poz. 64. Środki budżetu województwa w 2008 roku ulegają zwiększeniu o 102.000 PLN do kwoty 232.000 PLN. Zadanie jest realizowane w ramach III Edycji Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach. W przetargu w 2007 roku nie została złożona żadna oferta natomiast oferta złożona w unieważnionym przetargu w 2008 roku opiewała na kwotę zbliżoną do obecnej wartości zadania. Wprowadzona zmiana pozwoli dotrzymać założony w Programie termin realizacji (do końca 2008 roku).

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY 75 Budowa lub przebudowa infrastruktury drogowej na sieci dróg wojewódzkich Dolnego Śląska w zakresie: chodników, odwodnienia drogi, zatok autobusowych, skrzyżowań dróg, sygnalizacji świetlnej, murów oporowych, małych obiektów mostowych – rozpoczynane po roku 2003 poz. 75 Budowa lub przebudowa infrastruktury drogowej na sieci dróg wojewódzkich Dolnego Śląska w zakresie: chodników, odwodnienia drogi, zatok autobusowych, skrzyżowań dróg, sygnalizacji świetlnej, murów oporowych, małych obiektów mostowych – rozpoczynane po roku 2003 - poz. 75. Zwiększa się 2008 roku środki inne o kwotę 1.392.532 PLN oraz zwiększa się w 2009 roku środki budżetu województwa o kwotę 2.570.000 PLN. Zwiększenie udziału środków innych podmiotów w bieżącym roku wynika z udzielenia przez Gminę Oborniki Śląskie w formie dotacji pomocy finansowej województwu na realizację zadania „Budowa ciągu pieszo-rowerowego przy drodze wojewódzkiej nr 342 w Pęgowie”. Natomiast zwiększenie zaangażowania środków budżetu województwa w 2009 roku związane jest z deklaracjami jednostek samorządu terytorialnego o partycypacji i chęci współuczestniczenia w przygotowaniu i realizacji zadań z zakresu budowy i przebudowy infrastruktury drogowej oraz wynikającej z tego faktu konieczności zabezpieczenia środków finansowych na udział województwa w realizacji tych zadań.

DROGI WOJEWÓDZKIE - ZMIANY Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 376 w m. Jabłów na odcinku od km 11+501 do km 13+733 wraz z przebudową jezdni na tym odcinku drogi poz. 76 76 Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 376 w m. Jabłów na odcinku od km 11+501 do km 13+733 wraz z przebudową jezdni na tym odcinku drogi - poz. 76. Przedmiotowe zadanie zostało przeniesione z poz. 68 w dziale VII. Poprawa Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego do poz. 76 w dziale VIII. Inne. Przeniesienie wynika z faktu, że zadanie było planowane do wykonania w ramach III Edycji Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach, jednak z powodu przedłużającej się procedury uzyskania dokumentacji technicznej (planowany termin uzyskania - IV kwartał 2008 roku) oraz opóźnień w podziałach geodezyjnych i wykupie gruntów nie może zostać zrealizowane w Programie, w terminie do końca roku. Zmiana ma tylko charakter porządkowy i nie wpływa na montaż finansowy.

OCHRONA ŚRODOWISKA - ZMIANY Lokalna ochrona przeciwpowodziowa, melioracje wodne (SPO 2004 –2006 i PROW 2007 - 2013) - poz. 160 Lokalna ochrona przeciwpowodziowa, melioracje wodne (SPO 2004 – 2006 i PROW 2007 - 2013) - poz. 160. Dokonano aktualizacji nakładów w 2008 roku, wynikających z rzeczywistego przebiegu realizacji zadań zakontraktowanych w ramach SPO-ROL 2004-2006. Wał rz. Bystrzycy Wleń źródło: www.dzmiuw.wroc.pl

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ