Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Rutkach ID grupy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipnicy

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Techniki papieroplastyczne Kamila Korzekwa Paulina Grzyb kl. I b.
SYMETRIE.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Problemy rynku pracy..
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Filipowie
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zalewie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
← KOLEJNY SLAJD →.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
ORIGAMI Klasa V a.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Kiedy symetria zmienia się w asymetrię? -przykłady ze świata przyrody
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Curlicue - origami kinetyczne
Symetrie w życiu codziennym
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Rutkach ID grupy: 96/89_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Na tropach symetrii Semestr/rok szkolny: II/2010/2011

NA TROPACH SYMETRII ,

Symetria osiowa Symetria osiowa –odwzorowanie geometryczne płaszczyzny lub przestrzeni, które dla ustalonej osi l każdemu punktowi A przyporządkowuje punkt A’.

Symetria środkowa Symetria środkowa –przekształcenie płaszczyzny, w którym punkt O jest stały, a każdemu innemu punktowi A przyporządkowuje punkt A’.

Symetria środkowa i Osiowa PODOBIEŃSTWA RÓŻNICE -nie zmienia kształtu i wielkości figur -figura i jej obraz leżą po przeciwnych stronach (osi lub środka symetrii) -zachowuje odległość punktu od osi symetrii lub środka symetrii -figura w symetrii środkowej jest odwrócona -w symetrii osiowej ma swoje „odbicie lustrzane”

Symetralna odcinka Symetralna odcinka jest zbiorem wszystkich punktów, które są jednakowo odległe od obu końców tego odcinka. Konstrukcja symetralnej odcinka:

DWUSIECZNA KĄTA Dwusieczna kąta jest to półprosta dzieląca kąt na dwa kąty o jednakowych miarach. Konstrukcja dwusiecznej kąta:

Wielokąty z osią symetrii :

SYMETRIA W ARCHITEKTURZE

śREDNIOWIECZE  Mauzoleum w Halikarnasie- jeden z siedmiu antycznych cudów świata. Był to grobowiec Mauzolosa, perskiego satrapy Karii wzniesiony ok. 350 p.n.e. Budynek został zaprojektowany na polecenie królowej-wdowy – Artemizy

Sorbona-tradycyjna nazwa historycznego uniwersytetu paryskiego założonego w 1257 roku, jednego z najstarszych i najbardziej znanych w Europie.  

Renesans Hardwick Hall -Budowla ta stanowi dynamiczna kulminację motywu szklanej klatki z silnymi akcentami wertykalnymi. Jego plan wprowadza nową italianizującą symetrię przez usytuowanie sieni po raz pierwszy w środku, prostopadle do korpusu budynku, podczas gdy średniowieczna wielka sień zwykle sytuowana asymetrycznie.

barok Bazylika św. Piotra na Watykanie- zbudowana w latach 1506-1626 rzymskokatolicka bazylika na placu św. Piotra w Watykanie. To drugi co do wielkości kościół na świecie i jedno z najważniejszych świętych miejsc chrześcijaństwa. Wedle tradycji bazylika stoi na miejscu ukrzyżowania i pochówku św. Piotra, uznawanego za pierwszego papieża - jego grób leży pod głównym ołtarzem.

Oświecenie Kościół św. Anny w Warszawie powstał w 1772 roku. Ufundowany był przez księcia Augusta Czartoryskiego, ówczesnego właściciela dóbr wilanowskich.

nowożytność Katedra w Roskilde- gotycka katedra znajdująca się w Roskilde na Zelandii, we wschodniej Danii. Jako pierwszy gotycki kościół w Skandynawii, katedra stała się inspiracją dla gotyckiego budownictwa sakralnego w całej Europie północnej.  

SYMETRIA W MATERII

Własności materii CIAŁA STAŁE – atomy i cząsteczki tworzące ciała stałe mocno się przyciągają, są ściśle ułożone jedna obok drugiej i prawie nie wykonują ruchu. Atomy ciał stałych są ułożone bardzo regularnie, jednak nie posiadają osi ani środka symetrii.

CIECZE – w tym stanie ciało ma stałą objętość ale bardzo łatwo zmienia kształt. Ciecz przyjmuje kształt naczynia, w którym się znajduje. Cząsteczki cieczy słabo na siebie oddziałują i mogą przemieszczać się swobodnie i nie mają elementów symetrycznych.

GAZY – ciało w tym stanie nie ma stałego kształtu ani objętości; rozprzestrzenia się w całej dostępnej mu przestrzeni. Cząsteczki gazu nie oddziałują na siebie i dzięki temu poruszają się zupełnie swobodnie, oddalając się od siebie na dowolne odległości ze znacznymi prędkościami, lecz nie mają osi ani środka symetrii.

Osie symetrii we wzorach strukturalnych

Cząsteczkowa budowa kryształu soli

Symetria roślin Systematyka roślin zakłada podział roślin kwiatowych między innymi na podstawie budowy kwiatu. Niektóre rośliny mają kwiaty symetryczne, przez które można przeprowadzić jedną (kwiaty roślin wargowych) lub wiele osi symetrii (kwiaty promieniste), natomiast inne maja kwiaty zupełnie niesymetryczne. Jednak w rzeczywistości gdybyśmy przeprowadzili bardzo dokładny pomiar płatków w kwiecie lub liści okazało by się, że nie jest to do końca idealna symetria.

Kwiaty wargowe

KWIATY PROMIENISTE

Zwierzęta symetryczne

symetria twarzy ludzkiej

origami Origami - sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. W XX w. ostatecznie ustalono reguły origami: punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury.

Nasze warsztaty origami

Konkurs „Globus i symetria”

Wycieczka śladami symetrii po naszej okolicy