Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Woda to cudowna substancja
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) ID grupy: 96/G5_MP…..……….. Lokalizacja: Gdańsk…………………….. Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza……….. Temat projektowy: Arcyróżności bez zawiłości…..…….. Semestr/rok szkolny: Zimowy/ 2010/2011………………….

PLAN PREZENTACJI WIZYTÓWKA WODY JAK POZBYĆ SIĘ OLEJU? CO ROBIĄ NAM ŚMIECI? ANKIETA WYPRAWA ŚMIECIOWA ŚMIECI NA PACYFIKU

generalny przedstawiciel WODA – generalny przedstawiciel firmy „Środowisko” Budowa cząsteczki wody Woda jako rozpuszczalnik Znaczenie wody dla organizmów Stany skupienia Obieg wody w przyrodzie

BUDOWA CZĄSTECZKI WODY Wzór sumaryczny H2O Wzór strukturalny Wzór elektronowy Model cząsteczki

STANY SKUPIENIA wody CIEKŁY skraplanie zamarzanie parowanie topnienie resublimacja sublimacja

ZNACZENIE WODY DLA ORGANIZMÓW DZIAŁANIE WODY POZYWTYWNE NEGATYWNE Stanowi uniwersalny rozpuszczalnik Jest nośnikiem i transporterem wielu substancji (np. pokarmowych, hormonów, gazów oddechowych) Dobry nośnik ciepła Umożliwia wiele procesów biologicznych, np. zapłodnienie Tsunami Powodzie Susze Zatrucia Zaspy i oblodzenia Ulewy Burze

Cel doświadczenia - próba zebrania oleju z powierzchni wody Przebieg wsypałyśmy kaszę jaglaną na powierzchnię wody własnoręcznie zrobiłyśmy zapory z plasteliny i zapałek starałyśmy się wypompować olej za pomocą pompki do mydła usuwałyśmy olej płynem do mycia naczyń Efekty kasza zbierała olej i opadała z olejem na dno, jednak po wstrząśnięciu słoika olej ponownie wypływał na powierzchnię wody zapory spowodowały, że olej się nie rozprzestrzeniał pompka dokładnie wypompowała olej kiedy wylałyśmy płyn, olej rozpływał się na boki

CO ROBIĄ NAM ŚMIECI? Po spadku deszczu związki chemiczne z wysypisk rozpuściły się i dostały do gleby. Przez nią przedostały się na pola rolnicze, do rzek i jezior, a z nich w okolice miejsc zamieszkania.

Ankieta Na zajęciach, 23 października całą grupą wybrałyśmy się (tak, tylko dziewczyny) do centrum Gdyni, żeby przeprowadzić małą ankietę na temat wiedzy ekologicznej i proekologicznych zachowań Gdynian. Pierwsza część przeprowadzania ankiety, lekko się nie udała z powodu małych problemów technicznych. Za to w drugiej części ankiety, ludzie chętnie odpowiadali na nasze pytania. Po powrocie, opracowałyśmy ankietę, a wyniki zostały zamieszczone w kronice.

A oto my przeprowadzamy ankietę

Wyniki ankiety

Raport - ankieta Większość ankietowanych stara się żyć ekologicznie i stosuje się do podstawowych zasad recyklingu. Ludzie są świadomi, że segregowanie odpadów pozytywnie wpływa na stan naszej planety.

Wyprawa śmieciowa Jednym z naszych zadań była analiza występowania śmieci w najbliższym otoczeniu UG. Przeszłyśmy trasę 2 km, spisywałyśmy wszystkie występujące po drodze śmieci. Na całej długości trasy występowały niedopałki papierosów. Najczęściej występującymi śmieciami były papierki (bilety, kartki) i papierowe opakowania.

Wyprawa śmieciowa Na jednostkę 100 m przypadało 3,5 śmiecia i 1 kosz. Największe skupiska śmieci występowały na ul. Piłsudskiego, co zapewne wiązało się z dużym ruchem. Czas rozkładu najczęściej znajdowanego śmiecia - papieru wynosi  3 miesiące, niedopałka papierosa 1 – 10 lat, puszki aluminiowej 50 – 100 lat, woreczka z tworzywa sztucznego 300 lat, a butelki szklanej 4000 lat.  

Wielka Pacyficzna Plama Śmieci GREAT PACIFIC GARBAGE PATCH Wielka Pacyficzna Plama Śmieci – dryfująca sztuczna wyspa, utworzona przez prądy oceaniczne, powstała w wyniku nagromadzenia śmieci i plastikowych odpadów. Odkryta w 1997 przez Charlesa Moore’a. Wyspa powstała w północnej części Oceanu Spokojnego między Kalifornią a Hawajami. Druga, podobna, znajduje się bardziej na zachód, pomiędzy Hawajami a Japonią. Źródło: Wikipedia

Lokalizacja Pacyficznej Plamy Śmieci

Skutki powstania wyspy śmieci

Informacje o Pacyficznej Plamie Śmieci Szacowana masa dryfującej wyspy wynosi 3,5 mln ton. Jej przypuszczalne wymiary są dwa razy większe, niż powierzchnia Teksasu. Poczynione obserwacje zostaną wykorzystane przede wszystkim przez uczestników projektu Kaisei - ekologów, wynalazców, marynarzy, sportowców i amatorów mórz i oceanów. Mają oni zamiar dokładnie zbadać wielką plamę oraz wymyślić sposób na częściowe choćby zebranie i przetworzenie pływających w oceanie śmieci - na przykład na paliwo.

Dziękujemy za uwagę! 