Przyszły rozwój inteligencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Katedra Informatyki Stosowanej UMK
Inteligencja Obliczeniowa Perceptrony o dużym marginesie błędu
Inteligencja Obliczeniowa Perceptrony
Internet Czyli wirtualny świat.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy II
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
KODEKS 2.0.
Lev Manovich Język nowych mediów
Jak rozwój technologii informatycznych zmieni nasze życie za lat?
Cyberprzyszłość fantastyczna
“Warstwa fizyczna – topologie sieci i algorytmy”
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy II Systemy produkcyjne Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: W. Duch.
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy I Wstęp. Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: W. Duch.
Mózg i umysł Mózg jest substratem, umożliwiającym powstanie umysłu.
Dokąd zmierza świat? Technologia - człowiek - społeczeństwo, nadzieje i zagrożenia Andrzej Zybertowicz, Edwin Bendyk, Włodzisław Duch Instytut Socjologii.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Zarządzanie zmianami w systemie bezpieczeństwa - rozwiązania Check Point i partnerów OPSEC dr inż. Mariusz Stawowski
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Autor: Justyna Radomska
Wiadomości wstępne o sieciach komputerowych
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
Co to jest Internet? home Wykonał: Michał Kęska.
Sztuczna Inteligencja
Network Literacy Katarzyna Chomicz.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Wykonał: Michał Kęska. Wydaje Ci się, że wiesz co to jest Internet?
Sieci komputerowe E-learning
Komputer w naszym życiu
Czym jest płyta główna ? Jest to płytka z materiału izolacyjnego z połączeniami elektrycznymi i punktami lutowniczymi na której montuje się najważniejsze.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Projektowanie systemów informacyjnych Uwaga: Uwaga: do wykładu jest „bryk” w Internecie: Preferowany kontakt:
Komputerowe wspomagania nauczania w Nanyang Technological University, Singapur Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Nanyang Technological.
Współczesne Metody Komunikacji
Historia komunikacji..
METODY KOMUNIKACJI.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
METODY KOMUNIKACJI.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Niedoskonałości mowy prowadziły do prób stworzenia lepszego sposobu przekazywania i przechowywania informacji. Rozwijane techniki należy podzielić na.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
Metody Komunikacji.
Internet – nasza codzienność. Co to takiego Internet? Co to Internet to chyba każdy wie. Są jednak rzeczy, o których warto wiedzieć ;)
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
FILOZOFIA NAUKI „Przypadkowe odkrycia zdarzają się tylko umysłowo przygotowanym” Magdalena Lem kl. I d.
TOPOLOGIE SIECI. Topologia sieci- określa sposób połączenia urządzeń sieciowych ze sobą. Najbardziej znane topologie:  Topologia magistrali  Topologia.
Graficzny Interfejs Użytkownika
7 Nawyków – mapa wdrożenia
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Sztuczna Inteligencja Gry i programy oparte na szukaniu
Co kryje komputer? Usuń tekst, który nie pasuje do zdjęć na slajdach. Poprawioną prezentację zapisz w swoim folderze osobistym pod nazwą: co_kryje_komputer.
Zapis prezentacji:

Przyszły rozwój inteligencji Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: Duch Przewidywanie jest zawsze trudne, zwłaszcza przewidywanie przyszłości. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Przewidywania Reguła Silicon Valley: nie rób planów na dłużej niż dwa lata! Nie można wierzyć ekspertom: w 1989 roku napisałem (Przegląd Techniczny 4/89), że przyszłość należy do komputerów osobistych; eksperci uznali jednak małe komputery za marny substytut dużych. 20 lat temu nikt nie podejrzewał, że Internet i telefony komórkowe będą tak ważne. Na pewno przyszłość będzie dziwniejsza niż możemy przypuszczać. Ziarno zostało posiane. Tempo zmian staje się coraz szybsze. Dokąd to doprowadzi? Krótki kalendarz wydarzeń ważnych dla zrozumienia przyszłości. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Tylko ludzie mogą ... a raczej mogli kiedyś robić wiele rzeczy, które teraz robią komputery ... co roku jednak lista tych rzeczy staje się coraz dłuższa. Dlaczego komputery nie miałyby myśleć sprawniej niż ludzie? (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Do roku 2005 - powtórka Pierwsze roboty - zabawki, pieski AIBO, roboty domowe – Wakamaru; roboty rozpoznające emocje i reagujące w emocjonalny sposób; superkomputery o szybkościach 1012 op/sek i pamięciach 10 GB RAM, rzędu 1/1000 ludzkiego mózgu. pierwsze eksperymenty pokazujące możliwość zbudowania kwantowego komputera; przeszczepiono głowę małpie, można będzie przeszczepić głowę człowiekowi; implanty do nerwu ucha stosuje się rutynowo; sztuczna siatkówka znajduje się w fazie testów, bezpośrednie podłączenie kamery do kory wzrokowej; mózg małpy steruje ruchem ramienia robota na odległość 900 km. pierwsze roboty zaprojektowane przez komputerowe programy, zbudowane przez roboty, obserwowane w środowisku i automatycznie ulepszane przez programy; znacznie postępy w sprzężeniu mózg-komputer; Powstają pierwsze projekty globalnych symulatorów mózgu. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Aaron – malarz Meeting On Gauguin's Beach, Aaron, with Decorative Panel, Olej, 1988 Olej 1992 (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Komputerowe wynalazki Co roku przyznawane są nagrody rzędu 10.000$ za opatentowane wynalazki i odkrycia naukowe konkurujące z ludzką inwencją dokonane przez komputerowe programy. http://www.genetic-programming.org 2005: główna nagroda za projekt „Kryształy fotonowe z dużą przerwą energetyczną”, Applied Physics Letters 86 (2005), o 12% lepszy niż najlepsze projekty ekspertów. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Komputerowe wynalazki Strona http://www.genetic-programming.com/humancompetitive.html zawiera 36 rezultatów znalezionych przez programy, konkurencyjnych w stosunku do rozwiązań ekspertów, w większości opatentowanych. Przyszłość? (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Do roku 2010 komputer za 1000$ osiąga wydajność rzędu 1/1000 mózgu (1012 op/s) a superkomputery szybkością dorównują mózgom (1015 op/s). większość czasu będziemy podłączeni do sieci; serwery WWW 3D pokazują możliwości cyberprzestrzeni i teleimersji; większość transakcji w elektronicznych sklepach i urzędach zachodzi pomiędzy człowiekiem i awatarem; tłumaczenie na żywo (przez telefon lub PDA) używane będzie często; technologia zdrowego rozsądku pozwala na wyszukanie dowolnej informacji i inteligentne odpowiadanie na dowolne pytania; tradycyjne nauczanie zastępowane jest systemami automatycznymi; muzycy nagrywają płyty ze sztucznymi jamerami; pierwsze roboty-zabawki i roboty opiekuńcze rozpoznające i wyrażające całą gamę emocji; niewidomym, głuchym, sparaliżowanym i furiatom wszczepia się coraz więcej elektroniki do mózgu; brakuje projektantów awatarów ... (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Szybkość/pamięć (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Do roku 2020 Za 1000 $ kupić można komputer dorównujący mocą obliczeniową ludzkiemu mózgowi; sztuczne mózgi przestają być fantazją; komputery projektują nowe które projektują nowe ... komputery podejmują większość decyzji lepiej niż ludzie; udział ludzi w odkryciach naukowych i projektach technicznych zmniejsza się; bezpośrednia integracja mózg-komputer pozwala na rozszerzenie doznań zmysłowych i możliwości poznawczych; komputery wbudowane są we wszystko i przestają być widoczne; świat pełen jest inteligentnych przedmiotów, roboty o różnych kształtach spotyka się na każdym kroku; wszystkie materiały kiedykolwiek wydrukowane dostępne są na zawołanie przez bezprzewodową supersieć; rozpoznawanie gestów, nastrojów i emocji pozwala na naturalną komunikację z artilektami; cyberprzestrzeń jest podstawowym medium komunikacji pomiędzy ludźmi i z artilektami; pojawiają się komputerowi artyści; rozwijają się związki emocjonalne pomiędzy ludźmi i awatarami; tylko niewielka część ludzkości bierze udział w szybkim rozwoju. (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved

Do roku 2030 Nie mamy pojęcia ... Za 1000 $ można kupić komputer (kwantowy?) o mocy rzędu 1000 mózgów, bezpośrednio połączony z mózgiem; dzięki implantom wirtualna rzeczywistość nie różni się od wrażeń realnych; 3 wymiary są mało interesujące - ewolucja myśli przenosi się w światy wielowymiarowe, artilekty uczą się szybko a nowa wiedza staje się niezrozumiała dla ludzi; większość interakcji zachodzi pomiędzy sztucznymi osobowościami; maszyny przechodzą test Turinga i twierdzą, że są świadome a większość ludzi to akceptuje; cała sfera produkcji i większość usług jest w pełni zautomatyzowana; prawny status cyborgów staje się ważnym problemem; osobowości ludzkie mieszają się ze sztucznymi - osiągnięta zostaje całkowita rozszerzalność umysłu, praktyczna nieśmiertelność. formy postrzegania i przeżywania świata staną się zupełnie niepodobne do pierwotnych; przeprowadzka z umysłu do umysłu sztucznego i odwrotnie stanie się stopniowo możliwa ... (c) 1999. Tralvex Yeap. All Rights Reserved