Studium przypadku – analiza kosztów działań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przykład liczbowy Rozpatrzmy dwuwymiarową zmienną losową (X,Y), gdzie X jest liczbą osób w rodzinie, a Y liczbą izb w mieszkaniu. Niech f.r.p. tej zmiennej.
Advertisements

I część 1.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Analiza wyników egzaminu maturalnego 2012
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Właściciele w strukturze społecznej Henryk Domański IFiS PAN Warszawa, 25 listopada 2013.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu Katedra Żywienia Roślin Możliwości wykorzystania biowęgla do nawożenia gleb Prof. dr hab. Zofia Spiak.
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Cechy zbiorowości i grupowanie statystyczne
Cechy podzielności liczb Prezentację przygotował
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Konferencja Prasowa Polskiego Związku Faktorów.
SPECJALISTYCZNY OŚRODEK DIAGNOZY I REHABILITACJI DZIECI I MŁODZIEŻY Z USZKODZONYM SŁUCHEM POLSKI ZWIĄZEK GŁUCHYCH SPECJALISTYCZNY OŚRODEK DIAGNOZY I REHABILITACJI.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Ewa Meller Koło Naukowe Metod Ilościowych Wydział Zarządzania Uniwersytet Gdański.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
___________________________________ Warszawa, 27 sierpnia 2009 r. Prezentacja wyników za I półrocze 2009 r. Wzrost zysków i przychodów Grupy MNI.
Analiza wskaźnikowa.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Działalność ekonomiczno - finansowa
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
. Inwestycja obejmie budowę bliźniaczego budynku mieszkalnego przy ul. Strzelców Bytomskich w Pyskowicach, zlokalizowanego w sąsiedztwie już wybudowanego.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Materiały termoizolacyjne i temoprzewodzące
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski

Pytania Proszę określić nośniki kosztów rodzajowych na działania Proszę wyznaczyć koszty działań Proszę określić nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) Proszę przeprowadzić kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji

Koszty rodzajowe – punkt wyjścia Pracownicy Wynagro-dzenia Czynsz Materiały - paliwo Materiały - biurowe Materiały - reklamowe Amortyzacja -samochody Amortyzacja -sprzęt komputerowy Telekomu-nikacja Gastrono-mia  Łącznie Sprzedawca A 4500 3000 750 240 1500 1000 190 500 12680 Sprzedawca B 4900 800 250 1400 200 13050 C 5900 860 280 490 14220 D 5800 900 510 14160 E 5100 850 260 1600 210 13510 F 5500 700 180 13530 Analityk rynkowy 4800 5000 100 11800 Pracownik biurowy 3500 170 10520 Kierownik regionu 1 6900 6000 400 230 600 17780 Kierownik regionu 2 7200 350 220 17920 Dyrektor 10900 10000 420 270 1200 2000 26800 Łącznie 65000 50000 6030 4000 12000 10800 11000 2200 4940 165970

Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 1 Koszty rodzajowe Wynagrodzenia Czynsz Materiały – biurowe Amortyzacja – sprzęt komputerowy Telekomunikacja Nośnik Czas całkowity Działania Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Przyjmowanie zamówień Wystawianie faktur Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie

Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 2 Koszty rodzajowe Materiały – paliwo Amortyzacja – samochody Nośnik Czas zewnętrzne działania Działania Sprzedaż Spotkania sprzedawców Zarządzanie

Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 3 Koszty rodzajowe Materiały - reklamowe Gastronomia Nośnik Bezpośrednie Działania Sprzedaż

Pytanie 2. Koszty działań

Wynagrodzenie Wynagrodzenia  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 4500 3510,0 90,0 180,0 225,0 0,0 270,0 B 4900 3773,0 147,0 196,0 245,0 294,0 C 5900 4661,0 118,0 177,0 236,0 354,0 D 5800 4466,0 174,0 232,0 348,0 E 5100 3723,0 204,0 255,0 306,0 F 5500 4345,0 165,0 275,0 220,0 330,0 Analityk rynkowy 4800 480,0 3840,0 Pracownik biurowy 3500 350,0 70,0 525,0 1820,0 210,0 Kierownik regionu 1 6900 759,0 207,0 69,0 138,0 966,0 690,0 4071,0 Kierownik regionu 2 7200 1080,0 144,0 72,0 720,0 3960,0 Dyrektor 10900 545,0 109,0 1090,0 7848,0

Czynsz Czynsz  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 3000 2340,0 60,0 120,0 150,0 0,0 180,0 B 2310,0 90,0 C 2370,0 D E 2190,0 F Analityk rynkowy 5000 500,0 4000,0 Pracownik biurowy 100,0 750,0 2600,0 300,0 Kierownik regionu 1 6000 660,0 840,0 600,0 3540,0 Kierownik regionu 2 900,0 3300,0 Dyrektor 10000 1000,0 7200,0

Materiały – paliwo Materiały - paliwo  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 750 696,4 0,0 53,6 B 800 742,2 57,8 C 860 799,3 60,7 D 900 834,9 65,1 E 850 785,4 64,6 F 700 650,6 49,4 Analityk rynkowy Pracownik biurowy Kierownik regionu 1 400 55,0 50,0 295,0 Kierownik regionu 2 350 65,6 43,8 240,6 Dyrektor 420 24,1 48,3 347,6

Materiały – biurowe Materiały - biurowe  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 240 187,2 4,8 9,6 12,0 0,0 14,4 B 250 192,5 7,5 10,0 12,5 15,0 C 280 221,2 5,6 8,4 11,2 16,8 D E 260 189,8 10,4 13,0 15,6 F 197,5 Analityk rynkowy 900 90,0 720,0 Pracownik biurowy 850 85,0 17,0 127,5 442,0 51,0 Kierownik regionu 1 230 25,3 6,9 2,3 4,6 32,2 23,0 135,7 Kierownik regionu 2 220 33,0 4,4 2,2 22,0 121,0 Dyrektor 270 13,5 2,7 27,0 194,4

Materiały – reklamowe A 1500 1500,0 0,0 B 1400 1400,0 C D E 1600  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 1500 1500,0 0,0 B 1400 1400,0 C D E 1600 1600,0 F Analityk rynkowy Pracownik biurowy   Kierownik regionu 1 1000 1000,0 Kierownik regionu 2 900 900,0 Dyrektor 1200 1200,0

Amortyzacja – samochody  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 1000 928,6 0,0 71,4 B 927,7 72,3 C 929,4 70,6 D E 924,1 75,9 F Analityk rynkowy Pracownik biurowy   Kierownik regionu 1 1400 192,5 175,0 1032,5 Kierownik regionu 2 262,5 962,5 Dyrektor 2000 114,9 229,9 1655,2

Amortyzacja – sprzęt komputerowy  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 1000 780,0 20,0 40,0 50,0 0,0 60,0 B 770,0 30,0 C 790,0 D E 730,0 F Analityk rynkowy 100,0 800,0 Pracownik biurowy 150,0 520,0 Kierownik regionu 1 110,0 10,0 140,0 590,0 Kierownik regionu 2 550,0 Dyrektor 720,0

Usługi obce – telekomunikacja  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 190 148,2 3,8 7,6 9,5 0,0 11,4 B 200 154,0 6,0 8,0 10,0 12,0 C 150,1 5,7 D E 210 153,3 8,4 10,5 12,6 F 180 142,2 5,4 9,0 7,2 10,8 Analityk rynkowy 100 80,0 Pracownik biurowy 170 17,0 3,4 25,5 88,4 10,2 Kierownik regionu 1 250 27,5 7,5 2,5 5,0 35,0 25,0 147,5 Kierownik regionu 2 37,5 137,5 Dyrektor 260 13,0 2,6 26,0 187,2

Usługi obce – gastronomia  Łącznie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 500 500,0 0,0 B C 490 490,0 D 510 510,0 E F Analityk rynkowy Pracownik biurowy Kierownik regionu 1 600 600,0 Kierownik regionu 2 Dyrektor 750 750,0

Rozliczenie kosztów rodzajowych na działania   Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Zamówienia Faktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie A 10590,4 178,6 357,2 446,5 0,0 660,8 B 10769,4 280,5 374,0 467,5 691,1 C 11911,0 207,4 311,1 414,8 622,2 753,5 D 11665,2 307,5 410,0 615,0 752,3 E 10785,6 382,8 478,5 574,2 714,7 F 11324,7 297,9 496,5 397,2 715,8 Analityk rynkowy 1180,0 9440,0 Pracownik biurowy 1052,0 210,4 1578,0 5470,4 631,2 Kierownik regionu 1 3429,3 431,4 143,8 287,6 2013,2 1663,0 9811,7 Kierownik regionu 2 4028,6 293,4 146,7 2200,5 1685,8 9271,6 Dyrektor 3210,6 224,3 2243,0 2521,2 18152,4 Łącznie 78766,7 2603,8 4133,9 5397,8 20392,3 11969,4 37235,7 Łączne koszty 165970,0

Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 1 Działanie Sprzedaż Planowanie działań handlowych Nośnik Kontakty handlowe Jednostka Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Działanie Zamówienia Nośnik Liczba zamówień Jednostka Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3

Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 2 Działanie Faktury Nośnik Liczba faktur Jednostka Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Działanie Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie Nośnik Wolumen sprzedaży Jednostka Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3

Pytanie 4. Kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji   Kanał dystrybucji - hurtownie odzieżowe Kanał dystrybucji - sieci handlowe Kanał dystrybucji - sklepy franchisingowe Łącznie Sprzedaż 40958,7 25205,4 12602,7 78766,7 Planowanie działań handlowych 1354,0 833,2 416,6 2603,8 Prowadzenie kart klientów 2149,6 1322,8 661,4 4133,9 Zamówienia 2213,1 1349,5 1835,3 5397,8 Faktury 2297,6 1367,6 1805,2 5470,4 Analizy rynkowe 10604,0 5709,8 4078,5 20392,3 Spotkania sprzedawców 6224,1 3351,4 2393,9 11969,4 Zarządzanie 19362,6 10426,0 7447,1 37235,7  Łącznie 85163,6 49565,7 31240,7 165970,0  W % 51 30 19  100

Dziękuję za uwagę