Zagadnienie transportowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
EKONOMETRIA CZ. II W. Borucki.
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
Analiza progu rentowności
Wybrane zastosowania programowania liniowego
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ I USŁUGAMI
Algorytm transportowy
Badania operacyjne. Wykład 2
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
DIELEKTRYKI TADEUSZ HILCZER
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
X* optymalna wielkość zapasu
Algorytm Rochio’a.
Systemy dynamiczneOdpowiedzi systemów – modele różniczkowe i różnicowe Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Systemy.
Problem transportowy. Transport towarów od dostawców (producentów) do odbiorców odbywa się dwustopniowo przez magazyny hurtowe z przeładunkiem na mniejsze.
Modele problemów decyzyjnych – przykłady
Komputerowe Wspomaganie Decyzji 2007/2008 Modele problemów decyzyjnych – przykłady II Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Problem transportowy opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź 2000.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
Zadanie pierwotne Zadanie dualne Max f. celu Współczynniki f. celu Warunki „=„ Warunki „=„ Macierz parametrów Min f. celu.
Rozdział XI -Kredyt ratalny
Konsolidacja kredytów spłacanych w ratach całkowitych 1. Wstęp 2. Oprocentowanie proste - stopa stała 3. Oprocentowanie proste - stopa zmienna 4. Oprocentowanie.
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Dyskretny szereg Fouriera
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Własności funkcji liniowej.
Programowanie liniowe w teorii gier
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
Zagadnienie transportowe
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Dana jest sieć dystrybucji wody w postaci: Ø      m- węzłów,
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Opracowała: Iwona Kowalik
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Sterowanie – metody alokacji biegunów II
Wspomaganie Decyzji II
Formuły cenowe.
Logistyka Transport.
MS Excel - wspomaganie decyzji
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
D. Ciołek BADANIA OPERACYJNE – wykład 2
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
przedmiot i metody analizy
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kalendarz 2020.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Zagadnienie i algorytm transportowy
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Projektowanie systemów transportowych
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Fizyczna dystrybucja.
Zagadnienia transportowe Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Dr inż. Karolina Bondarowska
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Rozpatrzmy następujące zadanie programowania liniowego:
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Zastosowania zadań PL Wybór portfela inwestycyjnego
Zapis prezentacji:

Zagadnienie transportowe Prof. dr hab. Grażyna Karmowska

Klasyczne zagadnienie transportowe Problem polegający na wyznaczeniu optymalnego planu przewozów z ustalonych punktów nadania Ai (i=1,2,..,m) do ustalonych punktów odbioru Bj (j=1,2,...n) jednorodnego towaru. Każdy dostawca może zaopatrywać każdego odbiorcę, przesyłając odpowiednio ładunki ai, a każdy odbiorca przyjmuje ładunki bj Koszt (czas) transportu między poszczególnymi dostawcami a odbiorcami wynosi cij

A1 c11 B1 c21 cm1 A2 c12 B2 c22 cm2 c1n Bn Am c2n cmn X11 X12 X1n X21 Xm1 c1n Xm1 Bn Am c2n Xm1 cmn

Klasyczne zagadnienie transportowe Należy wyznaczyć takie ilości ładunku Xij przewożonego między dostawcami a odbiorcami, aby zminimalizować całkowity koszt (czas) transportu)

Klasyczne zagadnienie transportowe

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne Kryterium funkcji celu jest minimalizacja łącznego kosztu produkcji i przewozu

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne Dodatkowe warunki 1. Wyklucza się możliwość pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych z wszystkich punktów

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne Dodatkowe warunki 2. Wyklucza się możliwość zaspokojenia zapotrzebowania przez budowę zakładu w jednym punkcie

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne Dodatkowe warunki 3. Cała produkcja wytworzona w dowolnym i-tym punkcie zostanie rozesłana do odbiorców

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne Przy założeniu pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych z, jednakowych w każdym możliwym punkcie Jeśli w i-tym punkcie wybudujemy zakład, jego moc produkcyjna będzie w pełni wykorzystana Przypadek przeciwny

Zagadnienie lokalizacyjno-produkcyjne

Zagadnienie transportowe z blokadą tras Blokowanie tras i tego dostawcy do j tego odbiorcy występuje gdy mamy do czynienia z: rejonizacją dostaw niedogodnościami komunikacyjnymi niejednorodnością ładunku

Zagadnienie transportowe z blokadą tras

Zagadnienie transportowe z blokadą tras

Zagadnienie transportowe z ograniczoną przepustowością tras Na niektóre zmienne decyzyjne (lub wszystkie) są nałożone ograniczenia z góry

Zagadnienie transportowe z ograniczoną przepustowością tras

Zagadnienie transportowe z minimalizacją odległości czasowej z dodatkowym kryterium kosztów Wyznaczyć takie wielkości dostaw (skąd, dokąd, ile przewozić), aby przy minimalnym czasie najdłużej trwającej dostawy łączne koszty przewozu były minimalne.

Zagadnienie transportowe z minimalizacją odległości czasowej z dodatkowym kryterium kosztów R – zbiór połączeń, którym są przyporządkowane odległości czasowe nie większe od minimalnego czasu naj- dłużej trwającej dostawy

Zagadnienie transportowe z kryterium kosztów z dodatkową minimalizacją odległości czasowej Wyznaczyć taki układ przewozów aby przy minimalnym łącznym koszcie przewozu czas najdłużej trwającej dostawy był minimalny

Zagadnienie transportowe z kryterium kosztów z dodatkową minimalizacją odległości czasowej S – zbiór połączeń (tras), którym są przyporządkowane minimalne łączne koszty przewozu

Wieloetapowe zagadnienie transportowe Elementy: Punkty nadania A Punkty pośrednie D Punkty odbioru B

B1 A1 D1 A2 B2 Dr Am Bn

Wieloetapowe zagadnienie transportowe 1. Aby zadanie nie było sprzeczne:

Wieloetapowe zagadnienie transportowe 2. Aby zadanie nie było sprzeczne:

Wieloetapowe zagadnienie transportowe 3. Aby zadanie nie było sprzeczne: