Warszawa, 20 października 2010. Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Znaki informacyjne.
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Konsumpcja informacji
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Wzory ułatwiające obliczenia
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Listonic – Wygodna lista zakupów
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
EDI NET - badania.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Bezpieczny internet.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
młodzieży gimnazjalnej
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Zapis prezentacji:

Warszawa, 20 października 2010

Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska

3 3 Metodologia Kim są użytkownicy mediów mobilnych? Jakie są zalety korzystania z mediów mobilnych? Jak korzysta się z mediów mobilnych? Gdzie korzysta się z mediów mobilnych? Reklama w telefonach komórkowych i m-commerce: doświadczenia i opinie Spis treści

Metodologia

5 5 Calibration study – część wstępna badania na reprezentatywnej próbie 2000 osób przy pomocy wywiadów face to face Badanie zostało przeprowadzone w 2 etapach Główna część badania przeprowadzona za pomocą ankiet on-line (ważona) Polska : 1006 użytkowników telefonów typu Smartphone* Termin badania : Marzec / Kwiecień 2010 Główna część badania została przeważona na podstawie wyników Calibration study Metodologia * Definicja telefonu typu Smartphone: Smartphone to telefon wyposażony w te same funkcje co palmtop lub komputer kieszonkowy, umożżiwiający np. dostęp do Internetu oraz wysyłanie i odbiór poczty elektronicznej.

6 6 Dzięki temu mamy możliwość interesujących porównań międzykulturowych Badanie zostało również przeprowadzone w 3 krajach: Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii Francja, Hiszpania i Wielka Brytania: 2000 w części wstępnej – Calibration study 1000 użytkowników mediów mobilnych użytkowników telefonów iPhone w każdym kraju Wyniki badań z innych krajów są przedstawione wyrywkowo, w miejscach, gdzie znacząco odbiegały od polskich wyników.

7 7 Korzystanie z mediów mobilnych to szereg czynności wykonywanych przez telefon komórkowy Oglądanie telewizji Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej Korzystanie z darmowych lub płatnych aplikacji na komórkę Ściąganie muzyki, dzwonków, tapet Ściąganie gier wideo Korzystanie z planów miast, GPS lub geolokalizacji Słuchanie na żywo muzyki lub radia Kontakt z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi na portalach społecznościowych Przeglądanie stron internetowych Oglądanie plików video, filmów i klipów muzycznych Korzystanie z komunikatorów lub z czatu

Kim są użytkownicy mediów mobilnych?

9 9 W populacji 15+ Wśród posiadaczy telefonów komórkowych 11% 14% 62% Mężczyźni W populacji: 48% Kim są? Odsetek użytkowników mediów mobilnych Młodzi W populacji: 36% Calibration study 56% Pracujący W populacji: 46% Studenci 32% W populacji: 11% Użytkownicy mediów mobilnych Użytkownicy mediów mobilnych w Calibration study byli zdefiniowani jako osoby, które wykonały przynajmniej jedną z następujących czynności na telefonie komórkowym: przeglądanie stron internetowych, ściąganie muzyki, filmów, a także gier wideo, tapet i dzwonków, wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej, słuchanie na żywo muzyki lub radia, korzystanie z darmowych lub płatnych aplikacji na komórkę, korzystanie z komunikatorów lub z czatu, korzystanie z planów miast, GPS lub geolokalizacji, oglądanie telewizji, kontakt z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi na portalach społecznościowych. 74% poniżej 35 roku życia (w tym 43% poniżej 25 roku życia)

10 Kim są użytkownicy mediów mobilnych? Porównanie 55%59%62% 59% poniżej 35 roku życia (w tym 29% poniżej 25 roku życia) 59% poniżej 35 roku życia (w tym 30% poniżej 25 roku życia) 74% poniżej 35 roku życia (w tym 43% poniżej 25 roku życia) 71% 60% 56% Pracujący Młodzi Mężczyźni Calibration study W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji jest stosunkowo wyższy udział osób pracujących. Mniejszy jest z kolei udział osób bardzo młodych (poniżej 35 roku życia). 62% 63% poniżej 35 roku życia (w tym 36% poniżej 25 roku życia) 69%

11 29% Telefony typy Smartphone Typ umowy i typ telefonu komórkowego Calibration study Uwaga: w głównej części badania (on-line) wszyscy użytkownicy mediów mobilnych posiadali telefon komórkowy pozwalający na dostęp do Internetu. Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych Telefon na abonament Nielimitowany dostęp do Internetu w komórce 23% 63%

Jakie są zalety korzystania z mediów mobilnych?

13 Opinie na temat mediów mobilnych Korzystanie z mediów mobilnych pozwala mi… Media mobilne to… …sposób, żeby mieć wszystko pod ręką …sposób, żeby zawsze być w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi …szybki i skuteczny sposób zdobywania informacji, w każdym miejscu i czasie …zabić czas, kiedy się nudzę albo na coś czekam …znaleźć drogę (np. dzięki nawigacji GPS, Google Maps) …oszczędzić czas Podstawa: użytkownicy Internetu mobilnego Średnia Skala od 1 do 10, gdzie 1 oznacza zupełnie nie pasuje, a 10 bardzo dobrze pasuje 41% widzi przewagi nad PC 38% ceni dostęp z każdego miejsca 29% ceni szybkość 24% ceni dostęp w każdej chwili

14 Media mobilne, a pozostałe media Dla mnie Nastrojowe Nowoczesne Innowacyjne Przekonujące Eleganckie / stylowe Wszechstronne Natychmiastowe Niewymagające Wygodne Zabawne Spersonalizowane Wiarygodne Relaksujące Rozrywkowe Informacyjne Kreatywne Internet przez komputer Media mobilne Prasa kolorowa Prasa codzienna Radio TV Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych W Polsce Internet przez komputer jest postrzegany jako bardziej spersonalizowany niż media mobilne: odróżnia to nasz rynek od innych krajów.

Jak korzysta się z mediów mobilnych?

16 Podstawa: użytkownicy telefonów typu Smartphone (1006) Przeglądanie stron internetowych 39% w tym regularnie 26% Internet przez aplikacje 45% w tym regularnie 28% Poczta elektroniczna 42% w tym regularnie 31% Ściąganie gier wideo 20% w tym regularnie 5% Ściąganie muzyki 27% w tym regularnie 10% Portale społecznościowe 39% w tym regularnie 28% Oglądanie telewizji 10% w tym regularnie 5% Oglądanie wideo, filmów i klipów muzycznych 14% w tym regularnie 6% Plany miast / GPS / geolokalizacja 44% w tym regularnie 22% Komunikatory I czaty 32% w tym regularnie 21% Z jakich mediów mobilnych korzystają? Regularnie = przynajmniej raz w tygodniu Geolokalizacja Czaty i fora 20% w tym często 4% Komunikacja Ściąganie Przeglądanie bez celu 33% W tym często 14% Najpopularniejsze strony internetowe /portale 44% w tym często 27% Przeglądanie

17 Rozkłady jazdy 81% w tym często 32% % wskazań 70% lub więcej 50% do 70% Informacje dla kierowców 69% w tym często 20% w tym często 17% 40% do 50% Sport 47% w tym często 17% Zakupy 44% w tym często 10% Mniej niż 40% wskazań: motoryzacja (37%), płatności za subskrybowaną zawartość (35%), horoskopy (29%), nieruchomości (25%), diety i fitness (20%), randki/ogłoszenia towarzyskie (19%), hazard (19%). Muzyka 76% w tym często 27% Wiadomości 87% w tym często 45% w tym często 15% w tym często 17% w tym często 17% w tym często 9% w tym często 16% Informacje lokalne 67% Filmy i kina 66% Gry 64% Pieniądze 60% Informacje o imprezach 58% Aukcje 53% Podróże 41% w tym często 6% Pogoda 77% w tym często 25% Jakich treści szukają? Podstawa: regularni użytkownicy Internetu mobilnego (497) Dla regularnych użytkowników mediów mobilnych (dostęp przynajmniej raz w miesiącu, co stanowi 49% wszystkich użytkowników) …najpopularniejsze informacje to…

Gdzie korzysta się z mediów mobilnych? W domu W środkach komunikacji (w transporcie publicznym) W innych miejscach W pracy / szkole

19 Gdzie korzystają z mediów mobilnych? Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych Przynajmniej jedno użycie mediów mobilnych W domu 73% W pracy / szkole 59% W innych miejscach 59% W środkach komunikacji (w transporcie publicznym) 54% W Polsce najczęściej korzysta się z mediów mobilnych w domu. Wbrew potocznym wyobrażeniom komunikacja miejsca była wskazywana rzadziej.

20 Gdzie korzystają z mediów mobilnych? Porównanie Podstawa: wszyscy respondenci Przynajmniej jedno użycie mediów mobilnych W pracy / szkole 56% W innych miejscach 58% W środkach komunikacji (w transporcie publicznym) 63% W domu 71% W pracy / szkole 48% W innych miejscach 74% W środkach komunikacji (w transporcie publicznym ) 44% W domu 73% W pracy / szkole 59% W innych miejscach 59% W środkach komunikacji (w transporcie publicznym) 54% W domu 70% W domu 60% W pracy / szkole 41% W innych miejscach 74% W środkach komunikacji (w transporcie publicznym ) 38%

21 Co robią przez telefon komórkowy…? W domu W środkach komunikacji (w transporcie publicznym) Ściąganie muzyki Ściąganie gier Oglądanie filmów i plików wideo 76% 75% 66% Plany miast /GPS/ geolokalizacja Wyszukiwarki Komunikatory 47% 38% 37% Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych wykonujący daną czynność Komunikatory Poczta elektroniczna Wyszukiwarki Internet przez aplikacje 58% 57% 53% W pracy / szkole Plany miast /GPS /geolokalizacja Wyszukiwarki Komunikatory Internet przez aplikacje Portale społecznościowe 62% 52% 44% 41% 40% W innych miejscach

22 35% 38% 32%41% % osób korzystających 10 minut i dłużej Ile czasu poświęcają na Internet mobilny? Czas poświęcony na jednorazowe użycie Internetu mobilnego W domu W środkach komunikacji W innych miejscach W pracy / w szkole Podstawa: wszyscy użytkownicy Internetu mobilnego Z uwagi na koszty z Internetu w telefonie komórkowym korzysta się raczej krótko: tylko około 1/3 użytkowników korzysta z dostępu do sieci przez telefon komórkowy 10 minut lub dłużej podczas jednego razu.

23 Jakich treści szukają w poszczególnych miejscach? Diety i fitness Gry Podróże Randki Podstawa: wszyscy użytkownicy Internetu mobilnego W domu 40% 37% 36% 25% 24% Informacje dla kierowców Muzyka Rozkłady jazdy W pracy / szkole 33% 32% 28% W środkach komunikacji Wiadomości Motoryzacja Nieruchomości Sport W innych miejscach 36% 31% Informacje dla kierowców Filmy i kina

Reklama w telefonach komórkowych i m-commerce: doświadczenia i opinie

25 28% 76% 61% aby wziąć udział w konkursie 36% aby wziąć udział w głosowaniu 8% Doświadczenia z reklamą w telefonach komórkowych i z m-commerce Zapamiętanie reklamy zauważyło reklamę podczas przeglądania stron internetowych przez telefon komórkowy Wysłanie SMS-ów Premium kiedykolwiek wysłało SMS Premium (na 4 lub 5-cyfrowe numery) kupiło coś korzystając z Internetu przez telefon komórkowy Zakupy online (w ciągu 6 miesięcy) Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych 16% kliknęło na reklamę przynajmniej raz (w tym 1% często klika) z czego 3% podawało płacąc przez Internet numer karty kredytowej, a 5% korzystało z innego sposobu płatności Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych

26 Doświadczenia z m-commerce i plany na przyszłość W ciągu ostatnich 6 miesięcy korzystali ze swojego telefonu komórkowego, aby… Planują w przyszłości 33% zrobili to… prawdopodobnie zrobią w przyszłości 40% 36% 52% 30% 37% zapłacić za coś zrealizować kupony zarezerwować coś zrobili to… prawdopodobnie zrobią w przyszłości Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych

27 Doświadczenia z m-commerce - porównanie W ciągu ostatnich 6 miesięcy korzystali ze swojego telefonu komórkowego, aby… Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych zrealizować kupony 18%19%30% 25% zarezerwować coś 24%30%36% 27% zapłacić za coś 15%16%33% 25% Polscy użytkownicy wypadają bardzo dobrze na tle innych krajów przy analizie doświadczeń z m-commerce. Częściej im się zdarzyło coś kupić, zarezerwować lub zrealizować kupony za pośrednictwem telefonu komórkowego.

28 55% zrobiłoby niewielkie zakupy przez telefon komórkowy, których koszt byłby dodawany do miesięcznego rachunku 33% zainteresowanych zakupami online przez telefon komórkowy Perspektywy dla branży reklamowej: reklamy i mobile commerce Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych 16% zainteresowanych oglądaniem reklam podczas korzystania z Internetu przez komórkę

29 Zrobiłoby niewielkie zakupy przez telefon komórkowy, których koszt byłby dodawany do rachunku 43%42%55% w tym zdecydowanie 11% w tym zdecydowanie 12% w tym zdecydowanie 20% Zainteresowanych zakupami online przez telefon komórkowy 22% 20% 33% w tym bardzo 4% w tym bardzo 4% w tym bardzo 6% w tym bardzo 6% w tym zdecydowanie 11% 37% 29% Zainteresowanych oglądaniem reklam podczas korzystania z Internetu przez komórkę 19%16% w tym bardzo 3% w tym bardzo 3% w tym bardzo 3% w tym bardzo 6% 22% Perspektywy dla branży reklamowej: reklamy i mobile commerce - porównanie Podstawa: użytkownicy mediów mobilnych

Dziękuję za uwagę, Izabela Koroś, Dział Strategii i Analiz, Wirtualna Polska