NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Publiczne Gimnazjum im. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ul
Kardynał Stefan Wyszyński (1901 – 1981)
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Uczniowie klasy 6a wykonali piękną gazetkę ścienną o patronie.
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Jordana w Przemyślu.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
5 LAT KORNEL MAKUSZYŃSKI
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
ROK SZKOLNY 2007/2008 OPRACOWAŁ MAREK BORCHERT
Szkoła Podstawowa Nr 4 Im. Jana Pawła II w Lubartowie
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
27 kwietnia 2007r. 27 kwietnia 2007r.. Ten wspaniały i radosny dzień, połączony z obchodami 45-lecia istnienia placówki, był prawdziwym Świętem Szkoły.
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gidlach
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
3 czerwca 2005 r. Program uroczystości (klikaj myszką)
PREZENTACJA DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
RODZICE W SZKOLE.
RODZINA SZKÓŁ im. Jana Pawła II
Samorząd Uczniowski.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
OPRACOWAŁA: ANNA TUŁA - NOWACIŃSKA PODSTAWA PRAWNA: 1.§ 1 ust. 4 ramowego statutu publicznego szkoły, stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
ŚWIĘTO SZKOŁY WSPOMNIENIA Z NADANIA GIMNAZJUM IMIENIA POWSTAŃCÓW LISTOPADOWYCH W DNIU 23 STYCZNIA 2004 ROKU.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
HISTORIA SZKOŁY 1979 r. – pierwsze starania o szkołę Pan Józef Kreft, mieszkaniec Rekowa Dolnego ofiarował wówczas ziemię pod ten obiekt. Niestety z.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU Szkoła wychowuje przez wszystko, co stanowi szkołę. Nie można więc zredukować roli wychowawczej szkoły wyłącznie do programów wychowawczych, profilaktycznych czy też różnego rodzaju akcji. Specyfiką pracy szkoły jest wytwarzanie dóbr duchowych, co wymaga odpowiedniej atmosfery psychicznej. Wychowanie, które jest procesem ciągłym, odbywa się w każdej sytuacji szkolnej. Bardzo pomocnym w procesie wychowania jest oparcie tegoż procesu o wzór osobowościowy patrona szkoły.

Ceremoniał szkolny, zwyczaje związane z patronem szkoły oraz przyjęta koncepcja wychowania powoduje, że szkoła ma swój „klimat”. Patronem szkoły powinien być wzór osobowy: autorytet moralny, wzór patriotyzmu, tolerancji. W pracę związaną z wyborem patrona angażują się uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele. Działania te jednoczą wszystkie podmioty szkoły, wszyscy angażują się emocjonalnie w realizację zadania. Po osiągnięciu celu, tj. nadaniu szkole imienia, działania wychowawcze oparte na wzorcu, którym jest patron szkoły, stają się spójne.

PRZYGOTOWANIA DO NADANIA SZKOLE IMIENIA

Zgodny wybór przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski na patrona szkoły osoby, która będzie wzorem i autorytetem dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Wrzesień 1999 r. – spotkania nauczycieli, uczniów i rodziców, na których przedstawiłem znaczenie patrona szkoły w procesie wychowania oraz wpływ patrona na ceremoniał szkoły, jej klimat. Uwzględnienie zadania związanego z nadaniem szkole imienia w Planie Pracy Szkoły. Rozmowy z uczniami na temat propozycji wyboru patrona szkoły. Zarząd Rady Rodziców, nauczyciele, uczniowie wypracowują propozycje. Głosowanie nad propozycją imienia szkoły. Patronem szkoły nie musi być osoba, może to być patron zbiorowy.

Poinformowanie organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny o podjętych działaniach. Prośba o opinię instytucji lub osób, które związane są z kandydatem na patrona. Inicjatywa dotycząca wyboru na patrona szkoły Kardynała Stefana Wyszyńskiego spotkała się z aprobatą Księdza Arcybiskupa Józefa Michalika.

Nawiązanie kontaktu z osobami i instytucjami związanymi z patronem. Praca wychowawcza związana z patronem - poznanie osoby, życia i działalności. Dokładne zapoznanie uczniów, rodziców i nauczycieli z życiem, osobą i działalnością Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Nawiązanie kontaktu z osobami i instytucjami związanymi z patronem.

3. Praca z młodzieżą: wycieczka do miejsca odosobnienia Prymasa w Komańczy, ogłoszenie konkursu na motto na tablicy pamiątkowej, którą postanowiła ufundować Rada Rodziców, zorganizowanie szkolnego konkursu związanego z osobą Kardynała Stefana Wyszyńskiego, udział w „Podkarpackim Konkursie Wiedzy o Kardynale Stefanie Wyszyńskim”. przeprowadzenie lekcji wychowawczych, organizowanie konkursów wewnątrzklasowych, wyszukiwanie informacji o patronie w Internecie, bibliotekach, rozstrzygnięcie konkursu na motto na tablicę pamiątkową, wzbogacenie księgozbioru o książki i opracowania związane z patronem szkoły.

Uchwały Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego o nadaniu szkole imienia. Uchwała nr 9/2001 zebrania Rodziców Gimnazjum nr 2 w Zagórzu z dnia 15.02.2001 r. w sprawie nadania szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego" Uchwala się co następuje:   §1 Biorąc pod uwagę wzór osobowościowy, postawę patriotyczną oraz życie i działalność Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Rada Rodziców przy Gimnazjum nr 2 w Zagórzu wnioskuje o nadanie szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego". §2 Zobowiązuje się Dyrektora szkoły o wystąpienie z wnioskiem do Rady Miejskiej w Zagórzu o nadanie szkole imienia Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego". §3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Sekretarz zebrania Przewodniczący Rady Rodziców

G2 ....................................  Uchwała nr 1/2001 Rady Pedagogicznej Gimnazjum nr 2 w Zagórzu z dnia 19.02.2001 r. w sprawie nadania szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego” Na podstawie § 1, ust. 3 załącznika do Rozporządzeniem MEN z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum (Dz. U. Nr 14, poz. 131 z dnia 23 lutego 1999 r.) oraz Statutu Gimnazjum nr 2 w Zagórzu, § 3, punkt l Rada Pedagogiczna uchwala co następuje: §1 Mając na uwadze myśl społeczną, wzór patriotyzmu oraz postawę godną naśladownictwa, przynoszącą wiele cennych wzorców moralnych i etycznych. Rada Pedagogiczna Gimnazjum nr 2 w Zagórzu wnioskuje o nadanie szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego".  §2 Zobowiązuje się Dyrektora Gimnazjum o wystąpienie do Rady Miejskiej w Zagórzu z wnioskiem o nadanie szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego".   Przewodniczący Rady Pedagogicznej Członkowie Rady Pedagogicznej:

Wystąpienie dyrektora szkoły do Rady Miejskiej w Zagórzu z wspólnym wnioskiem Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego o nadanie Gimnazjum nr 2 imienia. Uchwała Rady Miejskiej w Zagórzu.

Rada Rodziców Samorząd Uczniowski Dyrektor G2- ………….. Rada Miejska w Zagórzu   Zgodnie z § 1, ust. 3 załącznika do Rozporządzeniem MEN z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum (Dz. U. Nr 14, poz. 131 z dnia 23 lutego 1999 r.) oraz Statutem Gimnazjum nr 2 w Zagórzu, § 3, punkt l, Dyrektor, Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców oraz Samorząd Uczniowski Gimnazjum nr 2 w Zagórzu zwracają się z uprzejmą prośbą o nadanie naszemu gimnazjum imię „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego". Informujemy, że uczniowie i nauczyciele naszego gimnazjum uczestniczyli w procesie nadania imienia od 1999 r. UZASADNIENIE ........................................ Według naszej opinii uczniowie Gimnazjum nr 2 w Zagórzu są przygotowani do nadania naszej szkole imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego". Znają jego postać i zasługi dla narodu polskiego. Ufamy, że autorytet i wzorzec osobowy Prymasa Tysiąclecia pomogą wychować naszych gimnazjalistów na godnych obywateli i dobrych ludzi. Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby i nadanie Gimnazjum nr 2 w Zagórzu imienia „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego" oraz nadanie szkole sztandaru. Proponujemy, aby uroczystość ta odbyła się w październiku 2001 r. Z poważaniem: Rada Rodziców Samorząd Uczniowski Dyrektor  Otrzymują: l x Adresat, l x Zarząd Miasta w Zagórzu l x Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, l x ZOS w Zagórzu, l x a/a

Po uchwale Rady Miejskiej o nadaniu szkole imienia działanie rozpoczął, wcześniej powołany Komitet Fundacji Sztandaru, którego głównym zadaniem było zgromadzenie środków finansowych na sztandar. Komitet opiniował również wygląd samego sztandaru.

VI Przygotowanie uroczystości nadania szkole imienia Opracowanie scenariusza uroczystości. Zamówienie tablicy pamiątkowej. Zamówienie sztandaru. Opracowanie regulaminu wyboru pocztu sztandarowego uczniów. Opracowanie ceremoniału związanego z organizacją uroczystości ze sztandarem.CEREMONIAŁ Wyćwiczenie pocztu sztandarowego uczniów i rodziców. Zaproszenie gości.

VII Uroczystość nadania szkle imienia. Uroczyste przejście młodzieży i nauczycieli ze szkoły do kościoła. W czasie mszy uroczyste poświęcenie sztandaru. Przejście po mszy świętej młodzieży z nauczycielami, zaproszonych gości, rodziców i społeczności lokalnej do szkoły - na czele maszerują poczty sztandarowe zaproszonych szkół (poświęcony sztandar z kościoła do szkoły przenosi poczet sztandarowy reprezentujący fundatorów).

Wprowadzenie pocztów sztandarowych. Odśpiewanie hymnu narodowego. Uroczyste powitanie gości. Wygłoszenie referatu uzasadniającego wybór patrona szkoły. Odczytanie przez burmistrza/wójta lub przewodniczącego Rady Miejskiej/Rady Gminy uchwały Rady Miejskiej/Rady Gminy dot. nadania imienia i wręczenie jej dyrektorowi szkoły.

Odczytanie przez burmistrza/wójta lub przewodniczącego Rady Miejskiej/Rady Gminy uchwały Rady Miejskiej/Rady Gminy dot. nadania imienia i wręczenie jej dyrektorowi szkoły.

Odczytanie Aktu Fundacyjnego Sztandaru. Przekazanie sztandaru przez fundatora dyrektorowi szkoły. Prezentacja sztandaru przez dyrektora i przekazanie go uczniom (poczet sztandarowy).

Nasz sztandar AKT FUNDACYJNY SZTANDARU PRZEKAZUJĘ SZTANDAR W dowód uznania za osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej PRZEKAZUJĘ SZTANDAR DLA GIMNAZJUM NR 2 IM. PRYMASA TYSIĄCLECIA KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W ZAGÓRZU Niech ten sztandar prowadzi Was ku lepszej przyszłości, nigdy nie rezygnujcie z poznawania samych siebie, doskonalcie się poprzez odkrywanie prawdy i piękna otaczającej Was rzeczywistości. Nigdy nie zapominajcie o wartościach stanowiących istotę naszego życia, którym służył Patron Waszej szkoły. Życząc wszelkiej pomyślności, wyrażam przekonanie, iż pod tym sztandarem cała społeczność szkolna zjednoczy wysiłki, by godnie służyć Bogu i pracować dla dobra Ojczyzny. Zagórz, dnia 10 listopada 2001 roku. W imieniu Fundatorów: BURMISTRZ mgr inż: Jacek Zając Urząd Miasta i Gminy w ZAGÓRZU ul. 3 Maja 2 woj. podkarpackie

Odsłonięcie i poświęcenie tablicy pamiątkowej.

Odśpiewanie hymnu szkoły. Ślubowanie uczniów na sztandar. Wbijanie gwoździ pamiątkowych Wyprowadzenie sztandarów. Życzenia składane przez gości, wpisy do księgi pamiątkowej. Zakończenie uroczystości: podziękowanie gościom za uświetnienie uroczystości; zaproszenie na część artystyczną, poczęstunek; zaproszenie do zwiedzenia wystawy obrazującej pracę szkoły związanej z patronem oraz wystaw obrazujących np. historię szkoły, osiągnięcia szkoły;

Inne zadania do realizacji Zmiany w Statucie. Modyfikacja Planu Wychowawczego Gimnazjum nr 2 – uzupełnienie o priorytety w wychowaniu. Nowe pieczątki. Zgłoszenie zmiany nazwy w Urzędzie Statystycznym i w Urzędzie Skarbowym.

Tablica pamiątkowa... ... i ze sztandarem

Nadanie imienia cz.1 10 listopada 2001 r. Gimnazjum nr 2 w Zagórzu uchwałą Rady Miejskiej w Zagórzu nadano imię „Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego”. Najważniejsze wartości wynikające z nauki Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego, które zadecydowały o Jego wyborze na patrona to: godność człowieka, poszanowanie praw człowieka jako fundament nowego ustroju, wartość rodziny i umiłowanie Ojczyzny. Nasz patron

Dziedzictwo Kardynała Wyszyńskiego niesie przesłania, których bezkarnie nie możemy lekceważyć, abyśmy nie utracili, nie zmarnowali daru wolności okupionej trudem i cierpieniem tylu pokoleń. Dziedzictwo Kardynała Wyszyńskiego jest drogowskazem na drogach naszej Ojczyzny. Prymas Tysiąclecia imponował mocą ducha. Był człowiekiem niezłomnym, o wielkiej mądrości i prawym sumieniu. Budził podziw swoim patriotyzmem, był wybitną osobowością, z którą liczyli się mężowie stanu, politycy w kraju i za granicą.