Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Prezentacja założeń, celów i kierunków działań
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Promująca Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Krajowy Program Działań na Rzecz Równego Traktowania 2013 – 2016 Warszawa, 28 sierpnia 2014r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Jerzy Mellibruda POLSKA PRZEMOC DOMOWA Problemy i wyzwania OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Europejski Fundusz Społeczny -
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Projekty zrealizowane w ZS1
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci 2004 -2012 „POLSKA DLA DZIECI” Rada Ministrów -12 marca 2004 Konferencja szkoleniowa 20 kwietnia 2004

Interes Dziecka Dostępność pomocy Wyrównywanie szans rozwojowych Przeciwdziałanie dyskryminacji, wykluczeniu i marginalizacji Podstawowe wskaźniki konstruowania działań na rzecz dzieci

Główne obszary działań na rzecz dzieci 2004-2012 1.PROMOWANIE ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA 2.ZAPEWNIENIE ODPOWIEDNIEJ JAKOŚCI EDUKACJI 3.POMOC I WSPARCIE DLA RODZINY 4.OCHRONA PRZED MOLESTOWANIEM, WYKORZYSTYWANIEM I PRZEMOCĄ

Promowanie zdrowego trybu życia - priorytet I 1.Rozwijanie społecznej świadomości i umiejętności podejmowania działań na rzecz poprawy zdrowia w ujęciu holistycznym. Zadania : - Opracowania programów edukacyjnych i informatycznych dla rodziców, Stworzenie punktów konsultacyjnych w poradniach zdrowia, Stworzenie szerokiej oferty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych Upowszechnienie w mediach zachowań prozdrowotnych Włączenie do programów kształcenia nauczycieli problematyki z zakresu promocji zdrowia Wprowadzenie informacji o wszystkich metodach planowania rodziny do programów nauczania dotyczących edukacji w zakresie życia seksualnego człowieka Większość dzieci i rodziców zna i stosuje zasady zdrowego stylu bycia i wie , gdzie szukać pomocy w przypadku problemów zdrowotnych

Promowanie zdrowego trybu życia - priorytet II Kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec zagrożeń i chorób cywilizacyjnych ( uzależnienia , HIV/AIDS, nerwice, choroby układu krążenia, oddechowego, nowotworowe, wypadkowość)- zadania: przygotowanie pakietu edukacyjnego do prowadzenia zajęć skierowanych do uczniów, rodziców i nauczycieli, opracowanie alternatywnych programów profilaktycznych, Zapewnienie odpowiedniej jakości i dostępności opieki zdrowotnej- Większość dzieci i rodziców wie , gdzie uzyskać pomoc i wsparcie w sytuacjach problemów rodzinnych , zna przyczyny i skutki używania środków -psychoaktywnych, unika zachowań ryzykownych

Zapewnienie jakości edukacji - priorytety 1.Wprowadzenie instytucjonalnej i obligatoryjnej platformy współdziałania (R+N+U) odzwierciedlającej interesy grup 2.Upowszechnienie szkoły publicznej ( rozumianej jako dobro publiczne) reagującej na postulaty lokalne, zorientowanej na doradztwo zawodowe , zmiany na rynku pracy, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 3.Upowszechnienie szkoły otwartej ze szczególnym uwzględnieniem szkoły wiejskiej, edukacji mniejszości narodowych, edukacji Romów, uchodźców , dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 4.Uzupełnienie bazy (kształcenie na odległość)

Pomoc i wsparcie dla rodziny Opracowanie programów promujących prawa dziecka- dla dorosłych i dla dzieci Wprowadzanie programów profilaktycznych Opracowanie zintegrowanego systemu pomocy rodzinie w sytuacjach kryzysowych Zwiększenie dostępności rodziców , opiekunów do instytucji świadczących pomoc rodzinie.( aktualizacja i spis instytucji oferujących pomoc rodzinie) Zmniejszenie liczby sytuacji kryzysowych

Ochrona przed molestowaniem, wykorzystywaniem i przemocą Podnoszenie świadomości społecznej i prawnej powszechność reagowania na akty przemocy wobec dzieci wiedza o instytucjach udzielających pomocy dzieciom, uczestnictwo pracowników pracujących z dziećmi w szkoleniach poruszających zagadnienia przemocy, upowszechnianie ulotek i wydawnictw , wiedzy o placówkach udzielających pomocy . Stworzenie systemu reagowania w sytuacjach kryzysowych i patologicznych Opracowanie systemu rejestrowania przypadków naruszeń praw dziecka Stworzenie lokalnych programów współpracy instytucji i organizacji Stworzenie lokalnych programów rekrutacji wolontariuszy Przeprowadzenie lokalnego rozpoznania problemu Stworzenie systemu opieki i leczenia ofiar i sprawców

Dziękuję za uwagę.