10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
10-lecie istnienia Instytutu Adama Mickiewicza
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
{Instytut Adama Mickiewicza}
Instytut Adama Mickiewicza 2010
10-LECIE INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA Wsparcie PR
Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR.
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Ryszard Solski, Sigma International
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
XIX FORUM EKONOMICZNE Krynica 9-12 września Oferta specjalna dotycząca publikacji towarzyszących forum: EUROPA NAJWIĘKSZYCH FIRM EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
„Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo – Informacyjnych w zakresie innowacji (MSODI)” Mariusz Frankowski – Zastępca Dyrektora, Departament Strategii i Rozwoju.
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Agata Blady, Komunikado PR,
Profesjonalizacja branży eventowej
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Dr inż. Maciej Białecki: Kreatorzy wizerunku miasta
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Jakub Mróz.
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR Team 7

? ? ? ? ? ? Co to jest IAM? Monopolista Opiniodawca Krzewiciel Propagator Organizator Twórca ? ? ? ?

Sytuacja wyjściowa IAM realizuje swoje projekty kulturalne Niska rozpoznawalność Instytutu i jego działań Brak zrozumienia wśród elit władzy Brak wsparcia finansowego dla projektów Przywiązanie do stereotypowego myślenia o kulturze i jej instytucjach

Cele komunikacyjne Nagłośnienie rocznicy IAM Wzrost świadomości na temat działalności IAM Zaangażowanie w obchody instytucji kultury, polityków, liderów opinii Propagowanie kultury jako produktu, który przynosi zyski, jest magnesem Budowanie dumy narodowej opartej o bogatą kulturę Przedstawienie kreatywności Polaków jako dobra narodowego (rozwój przemysłu kreatywnego)

Grupy docelowe Klasa polityczna Liderzy opinii Instytucje kulturalne, organizacje kulturalne, stowarzyszenia Opinia publiczna Miasta, regiony Media

KAMPANIA „I AM CULTURE.PL” Komunikacja wartości, z którymi każdy będzie chciał się utożsamiać Ja tworzę polską kulturę, jestem jej elementem

Unikalne wartości POTENCJAŁ KREATYWNOŚĆ OTWARTOŚĆ WOLNOŚĆ SZALEŃSTWO WIZJONERSTWO TOLERANCJA

Znak Buduje zaangażowanie w projekt i wywołuje efekt „chcę to mieć”, „chcę być tego częścią” Posiadanie go wartościuje pozytywnie Jest jak metka, etykieta, znak jakości Pozwala stworzyć społeczność zaangażowaną kulturalnie Kreowanie mody na kulturę pomoże ożywić zasoby kreatywności

Elementy kampanii Media relations Działania w Sejmie Budowanie społeczności Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Działania angażujące szeroką grupę odbiorców Kampania outdoorowa

Kanały komunikacji pośrednie Biuro prasowe Media tradycyjne Nowe media Eventy Lobbing Akcje w przestrzeni miejskiej bezpośrednie

Media Relations Inspiracja dziennikarzy tematem „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” Zainteresowanie mediów zjawiskiem przemysłu kreatywnego (creative industry) Prezentacja kultury jako kapitału przynoszącego wymierne korzyści (ile warta jest polska kultura? - badania) Zaangażowanie czołowych dziennikarzy: subiektywny ranking najważniejszych wydarzeń kulturalnych mijającej dekady Komunikacja wydarzeń towarzyszących 10- tej rocznicy działalności IAM Insert okolicznościowy do ogólnopolskiego dziennika na temat działalności IAM Informacje prasowe dotyczące kolejnych wydarzeń Promocja kampanii „I AM CULTURE.PL”

Media Relations PRASA TELEWIZJA INTERNET RADIO lokalna publiczna dzienniki tygodniki opinii media branżowe (kultura, sztuka) prasa zagraniczna TELEWIZJA lokalna publiczna prywatna INTERNET portale kulturalne portale informacyjne social media RADIO

Media Relations Działania proaktywne Działania reaktywne budowanie wizerunku IAM jako monopolisty w promocji polskiej kultury za granicą inicjowanie publikacji na temat obchodów, działalności IAM wzmacnianie wizerunku ekspertów IAM, przede wszystkim dyrektora IAM Pawła Potoroczyna aktywne poszukiwanie możliwości zaistnienia w mediach popularyzacja zjawiska „przemysłu kreatywnego”, zainspirowanie tematem dziennikarzy dostosowanie przekazu do języka grup docelowych promowanie wizji „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” Działania reaktywne stała praca biura prasowego odpowiadanie na pytania dziennikarzy dostarczanie materiałów zdjęciowych, filmowych i.in.

Działania w Sejmie Event w sali sejmowej prezentacja dokonań IAM na przestrzeni 10 lat pracy przedstawienie ekonomicznego wymiaru kultury i kreatywności jako polskiej „specjalizacji” zaproszenie posłów do głosowania na aktywności kulturalne najwięcej mówiące o Polsce posłowie głosują przy pomocy przycisków przy swoich miejscach wyniki plebiscytu umieszczone w okolicznościowej publikacji dotyczącej 10- lecia IAM

Budowanie szerokiego zaangażowania Stworzenie społeczności skupionej wokół kampanii I AM CULTURE.PL Manifest polskiej CREATIVE CLASS – każdy, kto zechce, może się pod nim podpisać artyści i liderzy opinii instytucje społeczeństwo idole rożnych grup społecznych Zaangażowanie znanych kobiet (pierwsza dama, żony polityków, aktorki, prezenterki) jako grupy lobbującej PRowcy, dziennikarze – jako osoby kształtujące opinie społeczne, kreujące trendy Przedstawiciele innych państw wypowiadający się na temat polskiej kultury (liderzy opinii: artyści, politycy, osoby publiczne)

Budowanie szerokiego zaangażowania Konkurs otwarty „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” uczestnicy nadsyłają filmy prezentujące ich wyobrażenie kreatywności filmy są umieszczane na stworzonym na portalu YouTube dedykowanym kanale głosowanie na najlepsze filmy w Internecie nagrodą bilet na 10 wybranych imprez kulturalnych w okresie polskiej prezydencji w UE autorzy opublikowanych filmów otrzymują gadżet z logo I AM CULTURE.PL (np. pinsy)

Budowanie szerokiego zaangażowania Działania na portalach społecznościowych kanał na YouTube (youtube.com obecnie 5- tą najczęściej odwiedzaną stroną w Polsce) strona na Facebooku (facebook.com obecnie 10- tą najczęściej odwiedzana strona w Polsce) profil na Naszej Klasie (nasza-klasa.pl obecnie 2-gą najczęściej odwiedzaną stroną w Polsce) Źródło: Alexa.com

Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Tydzień Kultury Polskiej w Polsce – „Cudze chwalicie, swego nie znacie” przez tydzień instytucje kulturalne w Polsce można odwiedzać za darmo i bez przerwy promocja artystów polskich, szczególnie młodego pokolenia targi kultury – połączenie środowiska kultury i biznesu, udział artystów zaproszonych przez IAM kultura jako produkt, który przynosi wymierne korzyści dla kraju – konferencja prasowa bicie rekordu Guinessa w symultanicznej recytacji „Inwokacji” wieczór kabaretowy poświęcony polskiej kulturze

Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Zebranie najlepszych prac ostatniego dziesięciolecia stworzenie instalacji przedstawiającej wybitne dzieła stworzone w Polsce w okresie funkcjonowania IAM mozaika składająca się z ich zdjęć z hasłem I AM CULTURE.PL mozaika na kafelkach – projekt z Ceramiką Paradyż

Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Wydawnictwa okolicznościowe podsumowanie 10 lat polskiej kultury (nowe trendy, wybitne kreacje, kierunki, inspiracje) stworzone przez liderów opinii – artystów, polityków, mecenasów kultury wydanie „Pana Tadeusza” w formie komiksu (dotarcie do młodych odbiorców kultury) – kultura może być cool Ranking najbardziej „kreatywnych” miast (pod patronatem np. Przekroju) pod kątem liczby środowisk twórczych, artystów, festiwali w kontekście rywalizacji o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Certyfikat „I AM CULTURE.PL” program skierowany do artystów twórcy mogą poprzez specjalny formularz umieszczony na stronie www zgłaszać swoje projekty do certyfikatu wydawanego przez IAM certyfikat świadczy o najwyższej jakości projektu artystycznego budowanie wizerunku IAM jako autorytetu w dziedzinie kultury działanie pozwoli zaktywizować twórców i będzie źródłem informacji o nowych projektach artystycznych

Działania w przestrzeni miejskiej Flash mob „Wielka improwizacja” na ulicach miast Performance Zaangażowanie np. Cezarego Bodzianowskiego, który w niestandardowy sposób będzie zapraszał polityków na wydarzenia związane z obchodami 10- lecia IAM

Kampania outdoorowa Hasło przewodnie kampanii outdoorowej „I AM CULTURE.PL” prezentacja całego spektrum dziedzin kultury i jej instytucji, ukazanie bogactwa kultury polskiej i jej nowych – kreatywnych odsłon nawiązanie współpracy z operatorem outdoorowym tj. AMS, STROER (barter lub patronat medialny)

PRZYKŁADOWE KREACJE

Harmonogram działań IV V VI VII VIII IX X XI XII   IV V VI VII VIII IX X XI XII Stała praca biura prasowego, pozyskanie patronów medialnych i parterów Komunikacja: creative industry Komunikacja: 10-lecie IAM stała aktywność Konferencja prasowa (w ramach Tygodnia Kultury Polskiej) Insert do dziennika ogólnopolskiego Gadżety I AM CULTURE.PL opracowanie projektu, przygotowanie wdrożenie Event w Sejmie Działania na portalach społecznościowych Konkurs otwarty start rozstrzygnięcie Tydzień Kultury Polskiej przygotowanie event Subiektywny ranking przygotowany przez dziennikarzy Najlepsze projekty dziesięciolecia wybór wykonanie mozaiki prezentacja mozaiki Wydawnictwa okolicznościowe, komiks opracowanie publikacja Ranking miast kreatywnych Certyfikat I AM CULTURE.PL opracowanie regulaminu Flash mob Performance

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ