Nie taki urząd straszny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Informacja publiczna i e-urząd
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Prawo administracyjne
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Prawo pracy Stan prawny na 2010 rok.
Administracja publiczna
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Szkolenie aktywu związkowego
Systemy Kancelaryjne ..
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Zgłaszanie prac geodezyjnych
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla urzędów oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów. Szukasz ciekawych praktyk? Administracja rządowa przygotuje ponad miejsc praktyk dla studentów w.
Status radnego Mgr Michał Kiedrzynek.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla uczelni
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Zmiana imienia i nazwiska
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Zakres obowiązywania kpa
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. Art. 9. § 1. K.P.
Planistyczne działania wspierające.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Wykład 8i9 Prawo urzędnicze.
Polityka rynku pracy w Polsce
„Zawód radcy prawnego” Marta Maciejuk radca prawny
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Trybunał Konstytucyjny
Rządowa administracja zespolona w administracji
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Awans zawodowy nauczycieli
Wykład 8 Prawo urzędnicze.
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
dr Bożena Czech-Jezierska
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Nie taki urząd straszny czyli organizacja, komunikacja i praca w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie

Podstawy działania ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy szczególne określające zadania i kompetencje organów administracji rządowej, ustawa o służbie cywilnej, ustawa o pracownikach urzędów państwowych, statut i regulamin.

Wojewoda przedstawiciel Rady Ministrów w województwie, zwierzchnik rządowej administracji zespolonej w województwie, organ rządowej administracji zespolonej w województwie, organ nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego i ich związków,

Wojewoda (2) organ administracji rządowej w województwie, do którego właściwości należą wszystkie sprawy z zakresu administracji rządowej w województwie niezastrzeżone w odrębnych ustawach do właściwości innych organów tej administracji, reprezentant Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych ustawach, organ wyższego stopnia w rozumieniu przepisów o postępowaniu administracyjnym.

Wojewoda wykonuje zadania przy pomocy Wicewojewody, Urzędu, organów rządowej administracji zespolonej w województwie.

Urząd pracą Urzędu kieruje Dyrektor Generalny Urzędu, pracą wydziału kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy dyrektora oraz kierowników oddziałów, Delegaturą Urzędu kieruje kierownik oddziału nadzoru i kontroli, który jest jednocześnie jej kierownikiem, pracą oddziału kieruje kierownik oddziału, pracą wieloosobowego stanowiska pracy kieruje koordynator.

Misja Urzędu Misją Urzędu jest służba społeczeństwu poprzez profesjonalne, sprawne i terminowe realizowanie powierzonych zadań.

Cele strategiczne Urzędu skuteczna i zgodna z prawem realizacja nałożonych zadań, budowanie wizerunku Urzędu jako organizacji przyjaznej klientom, otwartej na nowe wyzwania w celu poprawy świadczonych usług, funkcjonowanie sprawnego i efektywnego systemu zarządzania Urzędem, systematyczne rozwijanie systemów informatycznych wspomagających pracę w Urzędzie.

Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Urzędu, warunki jego działania, a także organizację pracy, dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie oraz realizuje politykę personalną, administruje środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Urzędzie, wykonuje inne zadania wynikające z poleceń i upoważnień Wojewody, składa sprawozdania Szefowi Służby Cywilnej z realizacji zadań.

Sposoby osiągnięcia celu zarządzenia, polecenia wydawane dyrektorom Wydziałów Urzędu. Osobami uprawnionymi są Wojewoda Lubelski oraz Dyrektor Generalny Urzędu.

Zarządzenia Do dnia 10 grudnia 2011 r.: Wojewoda Lubelski wydał 450 zarządzeń, Dyrektor Generalny Urzędu wydał 21 zarządzeń.

Komunikacja system elektronicznej rejestracji pism, wewnętrzna tablica informacyjna (intranet), poczta elektroniczna, spotkania Kierownictwa Urzędu z dyrektorami wydziałów, strona internetowa Urzędu oraz Biuletyn Informacji Publicznej.

Polityka informacyjna Politykę informacyjną w zakresie działania Wojewody i Urzędu realizuje: rzecznik prasowy Wojewody, osoba upoważniona.

Polityka informacyjna rola Rzecznika Wojewody przygotowywanie publikacji przedstawiających stanowisko Wojewody, zapewnianie odpowiedzi na krytykę i informację prasową, ułatwianie dziennikarzom kontaktów z Wojewodą, Wicewojewodą i Dyrektorem Generalnym Urzędu oraz organizowanie konferencji prasowych

Typy pism urzędowych decyzje administracyjne i postanowienia, korespondencja ze stroną lub uczestnikiem procedury, korespondencja z innymi organami lub instytucjami, projekty aktów prawnych, sprawozdania, inne.

Najczęstsze problemy niejednolitość pisma (krój, wielkość), nierówne i niewłaściwe marginesy, różnie sformatowane akapity, nierówne odstępy między wierszami, nieprzenoszenie wyrazów, wiszące słowa oraz wiszące wiersze, złe formatowanie znaków interpunkcyjnych, błędne znaki interpunkcyjne, zbędne wielkie litery, nadmierne wyróżnienia w tekście, źle sformatowane listy wypunktowane, złe rozmieszczenie pisma na stronie.

Instrukcja kancelaryjna Instrukcja kancelaryjna określa szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w podmiocie oraz reguluje postępowanie w tym zakresie z wszelką dokumentacją.

Sprawa dokumentacja tworząca akta spraw to dokumentacja, która została przyporządkowana do sprawy i otrzymała znak sprawy, znak sprawy jest stałą cechą rozpoznawczą całości akt danej sprawy.

Znak sprawy oznaczenie komórki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny z wykazu akt, kolejny numer sprawy, wynikający ze spisu spraw, cztery cyfry roku kalendarzowego, w którym sprawa się rozpoczęła. OKI-I.121.1.2011.AP

Obieg kancelaryjny Wpływ pisma do Kancelarii Ogólnej Urzędu przekazanie dokumentu do sekretariatu Wojewody dekretacja i przekazanie dokumentu do sekretariatu Wydziału dekretacja i przekazanie pisma do właściwego oddziału (prowadzącemu sprawę) założenie sprawy lub dołączenie pisma do sprawy przygotowanie odpowiedzi akceptacja wysłanie odpowiedzi.

Polityka kadrowa Urzędu praktyki, staż, praca w Urzędzie.

Praktyki studenci wyższych uczelni oraz uczniowie szkół średnich, cały rok kalendarzowy, termin rozpoczęcia praktyki ustalany jest z początkiem lub z połową miesiąca, praktyka ma charakter nieodpłatny, wniosek do Dyrektora Generalnego Urzędu (można dołączyć skierowanie z uczelni/szkoły),

Praktyki (2) pisemna zgoda Dyrektora Generalnego Urzędu na odbycie praktyk, umowa o organizację praktyk pomiędzy uczelnią/szkołą a Urzędem, Rozpoczęcie praktyki (szkolenie, zapoznanie z procedurami), opiekun praktyki, zaświadczenie o odbyciu praktyki.

Staż absolwencki organizator – Powiatowy Urząd Pracy właściwy dla miejsca zameldowania bezrobotnego, podstawa – umowa pracodawcy ze starostą (za zgodą bezrobotnego lub na uprzedni wniosek pracodawcy), czas trwania – od 3 do 12 miesięcy, stypendium – 120% kwoty zasiłku – ok. 860 zł brutto, urlop – 2 dni za każde 30 dnia kalendarzowe

Warunki rejestracja jako osoba bezrobotna, ukończenie studiów wyższych i wiek nie wyższy niż 27 lat , nie więcej niż 12 miesięcy od ukończenia studiów (liczonych od daty na dyplomie).

Program stażu określenie zawodu, zakres zadań stażysty, rodzaj kwalifikacji lub umiejętności zawodowych, które stażysta uzyska po zakończeniu stażu, sposób potwierdzenia nabytych kwalifikacji, opiekun stażu.

Praca w Urzędzie korpus służby cywilnej: pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, pracownicy mianowani, pracownicy nie będący członkami służby cywilnej.

Służba cywilna Utworzona w celu zapewnienia: - zawodowego, - rzetelnego, - bezstronnego, - politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa.

Członek korpusu służby cywilnej jest obywatelem polskim, korzysta z pełni praw publicznych, nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy, cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Nabór do korpusu służby cywilnej prowadzony jest w oparciu o zasady otwartości i konkurencyjności, ogłoszenie o naborze – Dyrektor Generalny Urzędu, procedura – określona przez Dyrektora Generalnego Urzędu na podstawie postanowień ustawy.

Nawiązanie stosunku pracy Umowa na czas określony – 12 miesięcy – dla osób pierwszy raz podejmujących pracę w służbie cywilnej, Umowa na czas nieokreślony.

Służba przygotowawcza osoby podejmujące po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej, teoretyczne i praktyczne przygotowuje pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych, trwa nie dłużej niż 4 miesiące i kończy się nie później niż z upływem 8 miesięcy od podjęcia pracy przez pracownika, Kończy się egzaminem.

Oceny okresowe oceny dokonuje bezpośredni przełożony, pisemnie, co 24 miesiące, sprzeciw w terminie 7 dni od zapoznania się z oceną.

Stanowiska i stopnie służbowe przykładowe stanowiska w LUW w Lublinie: - wspomagające: inspektor/starszy inspektor, - samodzielne: inspektor wojewódzki/starszy inspektor wojewódzki, - koordynujące: zastępca kierownika oddziału/kierownik oddziału, - wyższe: zastępca dyrektora wydziału/dyrektor wydziału. urzędnicy – 9 stopni służbowych.

Obowiązki członka korpusu służby cywilnej przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa, chronienie interesów państwa oraz praw człowieka i obywatela, racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi, rzetelne i bezstronne, sprawne i terminowe wykonywanie powierzonych zadań, dochowywanie tajemnicy ustawowo chronionej, rozwijanie wiedzy zawodowej, godne zachowywanie się w służbie oraz poza nią.

Ograniczenia członków korpusu służby cywilnej zakaz publicznego manifestowania poglądów politycznych, zakaz uczestniczenia w strajku lub akcji protestacyjnej zakłócającej normalne funkcjonowanie urzędu, zakaz łączenia zatrudnienia z mandatem radnego, urzędnik mianowany – zakaz tworzenia partii politycznych, zakaz podejmowania dodatkowego zatrudnienia bez pisemnej zgody Dyrektora Generalnego Urzędu.

Uprawnienia członka korpusu służby cywilnej wynagrodzenie, dodatek stażowy – do 20%, nagroda jubileuszowa (od 75% po 20 latach pracy do 400% po 45 latach pracy), dodatkowe wynagrodzenie roczne, fundusz nagród, odprawa emerytalna lub rentowa, dodatkowy urlop dla urzędnika mianowanego.

Szkolenia szkolenia centralne, szkolenia powszechne, szkolenia w ramach indywidualnego programu rozwoju zawodowego, szkolenia specjalistyczne.

Kary dyscyplinarne pracownik służby cywilnej upomnienie, nagana, obniżenie wynagrodzenia zasadniczego, nie więcej niż o 25% – przez okres nie dłuższy niż sześć miesięcy, wydalenie z pracy w urzędzie.

Kary dyscyplinarne urzędnik mianowany upomnienie, nagana, pozbawienie możliwości awansowania przez okres dwóch lat na wyższy stopień służbowy, obniżenie wynagrodzenia zasadniczego, nie więcej niż o 25% – przez okres nie dłuższy niż sześć miesięcy, obniżenie stopnia służbowego służby cywilnej, wydalenie ze służby cywilnej.

Rozpatrywanie spraw dyscyplinarnych komisja dyscyplinarna, Wyższa Komisja Dyscyplinarna, rzecznik dyscyplinarny.