Konsumpcja informacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

I część 1.
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Stare media w nowych czasach
System informacyjny dla organizacji pozarządowych
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Społeczności w Internecie
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Klasyfikacja źródeł informacji
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
opracowała Justyna Tokarz
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Edward Krzemień redaktor naczelny wyborcza.pl.
Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.
Warszawa, 20 października Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Internauci w grupach wiekowych
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
Technologia informacyjna
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Internet jako narzędzie badań
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
EDI NET - badania.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Nie boją się: czytać pisać Lubią i znają sport W pracy magisterskiej odnajdą swoją pasję
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
Szkolny Kodeks 2.0.
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Współczesne Metody Komunikacji
Metody komunikacji międzyludzkiej
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
 KOMUNIKACJA W INTERNECIE – Sposób porozumiewania si ę dwóch lub wi ę kszej liczby osób przy udziale internetu ; za pomoc ą komunikatorów internetowych.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
Bezpieczny internet.
Sopocka Akademia Tenisowa
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.. Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.
Zapis prezentacji:

Konsumpcja informacji Krzysztof Krejtz, ORIAQ przy współpracy z: Piotr Toczyski, Gazeta.pl Paweł Kolenda, ORIAQ Anna Jaśkiewicz, ORIAQ

Konsumpcja informacji Społeczeństwo informacyjne informacja jest podstawowym towarem wymiany. Dzienna konsumpcja informacji jest określana przez niektórych „nałogiem”. Wymiana i produkcja informacji to konieczność, ale również intratny biznes. Internet i nowe technologie stoją w centrum społeczeństwa informacyjnego – w kontekście konsumpcji, produkcji i wymiany informacji. Zmieniają sposób konsumpcji wiedzy Zmieniają sposób produkcji wiedzy Zmieniają rolę odbiorcy i nadawcy Zmieniają rynki informacyjne Zmieniają obraz czytelnictwa

Doświadczenie informacji Wyraźne trendy w konsumpcji informacji (Pew Institut, 2010) śledzenie informacje przez większość czasu, współkonsumpcja - uzyskiwanie informacje z ponad czterech mediów korzystanie z dwóch do pięciu źródeł informacji online brak ulubionego serwisu internetowego z informacjami Internet przegrywa jedynie z telewizją jako źródło codziennej informacji. Informacja w Internecie ma wymiar doświadczenia społecznego. Dzielenie się linkami w portalach społecznościowych, e-mailach, wpisach na blogach i mikroblogach. Informacja ma znaczenie kiedy jest dyskutowana i komentowana przez innych. Doświadczenie informacji jest ciągłe, spersonalizowane i uczestniczące.

Cele badania K.I. Badanie miało na celu eksplorację konsumpcji mediów i informacji przez internautów w Polsce źródła informacji Internet mobilny a informacja dzielenie się informacjami – personalizacja i uspołecznienie Dodatkowym celem było zbadanie potencjału czytelnictwa e-booków dotychczasowe doświadczenia postawy wobec e-booków

O badaniu K.I. Data: w dniach 10 – 17 czerwca 2010 roku Próba: ogólnopolska próba internautów N = 517 Metoda: kwestionariusz internetowy (CAWI) Badanie zrealizowane przez ORIAQ we współpracy z Wykształcenie Wiek

Podstawy (sprzęt i sposób korzystania)

Posiadanie sprzętów elektronicznych Wszyscy respondenci, N=517 Dostęp do Internetu

Aktywności w Internecie Wszyscy respondenci, N=517 (Tylko czytam: n=42, również piszę: n=47) (Tylko czytam: n=12, również piszę: n=12) * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Center’s Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII’09-19.I’01

Internet w komórce (22% badanych) Respondenci korzystający z Internetu w komórce, N=112 Do czego jest używany Używany software N=86 Witryny www * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Center’s Internet & American Life Project N=572, użytkownicy Internetu w komórkach, 18+, 28.XII’09-19.I’01

Źródła informacji

Konsumpcja mediów dzień przed… Wszyscy respondenci, N=517 Z jakich mediów korzystano?

Źródła informacji o bieżących wydarzeniach Wszyscy respondenci, N=517

Internetowe źródła informacji Wszyscy respondenci, N=517 * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Center’s Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII’09-19.I’01

Społeczny wymiar informacji

Dzielenie się informacjami w Internecie Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek... * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Center’s Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII’09-19.I’01

... w grupach demograficznych – płeć Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek... Różnica istotna na poziomie 95%

... w grupach demograficznych – wiek Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek... Różnica istotna na poziomie 95%

E-booki

eBooki – używanie i plany Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek czytałeś eBooki? N=290 N=227

e-book vs. książka

Nastawienie do e-booków Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek czytałeś e-booki? Różnica istotna na poziomie 95%

eBooki – sposoby używania Respondenci, którzy czytali eBooki, N=227 Jakie eBooki czytano? W jakie formie eBooki czytano?

Internet to podstawowe źródło bieżących informacji dla Internautów. Podsumowanie Internet to podstawowe źródło bieżących informacji dla Internautów. Wiadomości mają charakter społeczny (prawie połowa wysyłała link do ciekawego artykułu, a ponad 40% komentuje wpisy) Kobiety mniej chętne do korzystania z nowych form dzielenia się informacjami. Informacje są mobilne (połowa użytkowników Internetu w komórce używa go do czytania bieżących wiadomości) Pozytywne nastawienie w stosunku do e-booków (z dozą dystansu).