Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Advertisements

OCHRONA KONSUMENTA W UBEZPIECZENIACH KOMUNIKACYJNYCH – TENDENCJE
Dariusz Fuchs Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa;
Działalność kancelarii odszkodowawczych na rynku ubezpieczeń OC
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Zmiana społeczna w ochronie zdrowia w Polsce
ELEMENTY WSPÓŁCZESNEJ TEORII PRODUKCJI I PODZIAŁU Neoklasyczna teoria produkcji i podziału Trzy główne sposoby interpretacji interpretacji kapitału/zysku.
Dr Marcin Orlicki, LL.M. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Rynek bilansujący = Rynek czasu rzeczywistego = Rynek spot
Elastyczność popytu.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
KATEDRA RYNKU UBEZPIECZENIOWEGO Akademia Ekonomiczna Katowice
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Być Kobietą Ubezpieczoną Ubezpieczenia na Życie
UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
T.Szumlicz, konferencja RzU: Ochrona konsumentów ...
Art.829§2k.c. a umowy ubezpieczenia grupowego
Instrumenty o charakterze własnościowym Akcje. Literatura Jajuga K., Jajuga T. Inwestycje Jajuga K., Jajuga T. Inwestycje Luenberger D.G. Teoria inwestycji.
Reforma systemu ochrony zdrowia
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Tendencje na rynku reasekuracyjnym na przełomie 2008/2009 Listopad 2008.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
IDENTYFIKACJA POTRZEB
BOŻENA NADOLNA INSTRUMENTY POCHODNE.
Ubezpieczenia komunikacyjne Najważniejsze obszary kosztowe i sposoby ich redukcji Konferencja EUROFLOTY, Miedzeszyn, 08 czerwca 2006.
Proces zarządzania ryzykiem
OGB - Ogólnopolska Grupa Brokerska
ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe Sp. z o.o.
Sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Marketing usług agroturystycznych
Ubezpieczenia w logistyce st. stacjonarne 2014/2015
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE semestr zimowy 2014/2015 mgr Maciej Szczepankiewicz Katedra Nauk Ekonomicznych.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Razem czy osobno? Ochrona prawna w relacji z innymi rodzajami ubezpieczeń Konferencja „Pozycja Ubezpieczeń ochrony prawnej w świadomości społecznej” Warszawa,
Ochrona Prawna – polisa „LEGO” Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Robert Szywalski Przewodniczący Zespołu Ubezpieczeń Ochrony Prawnej w Polskiej Izbie Ubezpieczeń.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
UBEZPIECZENIA Specjalność na studiach I stopnia Katedra Ubezpieczeń.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
„Płeć jako czynnik ryzyka w umowach ubezpieczenia” Iwona Miedzińska KOŁO NAUKOWE UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH I GOSPODARCZYCH.
NA DROŻEJĄCE UBEZPIECZENIA!
Wisła wzdłuż i w poprzek
Firmy globalne.
Zarządzanie w kryzysie
Equity release - wprowadzenie
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Produkt i dochód narodowy
Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Składki i taryfy w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC
Ośrodek Informacyjny Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Specjalność na studiach I stopnia
Produkt i dochód narodowy
Zapis prezentacji:

Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych Romuald Holly SGH, UM w Łodzi Konferencja PIU, 16 kwietnia 2008

Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć” Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć” (parafraza rzymskiej maksymy)

Cena usługi ubezpieczeniowej wedle tradycji i doktryny (jako pochodna wysokości potencjalnej szkody) we współczesnym insurance industry (jako wynik konfliktu i kompromisu dwóch sztuk: underwritingu i marketingu)

Ile można wziąć za ubezpieczenie komunikacyjne AC – OC? po co chcemy to wiedzieć, do czego jest nam to potrzebne? czy cenę można wyliczyć? jak wyliczyć cenę ubezpieczenia komunikacyjnego?

Poszukiwanie uniwersalnego, a zarazem prostego i czytelnego algorytmu konstruowania taryf w ubezpieczeniach komunikacyjnych Modele statystyczne (głównie „historyczne”) Modele matematyczno-aktuarialne Modele clusterowe Modele VaR Modele dla poszczególnych formuł, np. „pay as you drive” Modele oparte na tzw. sędziach kompetentnych … Modele hybrydowe

Driver – czynnik istotnie stymulujący ryzyko oraz, pośrednio, ofertę ubezpieczenia

Drivery ubezpieczeń komunikacyjnych Drivery ubezpieczeń OC Drivery stymulujące ceny ubezpieczeń komunikacyjnych

Driver jako formuła konstrukcyjna algorytmu konstruowania taryf

Drivery jako wyznaczniki cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych drivery uniwersalne drivery partykularne kryteria identyfikacji/selekcji, hierarchizacji, kwantyfikacji

Drivery ceny ubezpieczeń komunikacyjnych OC

Cena produktu ubezpieczeniowego w rynkowym paradygmacie insurance industry wynikiem kompromisu między kosztami cesji ryzyka a korzyściami marketingowymi sprzedaży produktu. c.b.d.o.