DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
„Szkolne Centrum Nauki”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej ID grupy: 97/9_MF_G1 Kompetencja: Mat - Fiz Temat projektowy: W świecie dźwięków i ciszy Semestr/rok szkolny: 2010/2011 semestr 2

„W świecie ciszy i dźwięków” 06.09.2011 Spotkaliśmy się pierwszy raz po wakacjach. Przypomnielismy sobie temat z poprzedniego semestru. Przypomniane zostały zasady pracy w grupie, wzajemnej odpowiedzialności za salę, sprzęt, bezpieczeństwo przy eksperymentach. Zapoznaliśmy się z tematami proponowanymi na nowy semestr. Każdy z nas ma za  zadanie zastanowić się nad wyborem jednego z nich. Wybraliśmy temat „W świecie ciszy i dźwięków”

Mocna grupa 97/9_MF_G1 

13.09.2010 Dokonaliśmy wyboru tematu projektowego, brzmi on „W świecie dźwięków i ciszy" . Każdy z nas na początek posłuchał "ciszy" w wykonaniu Budki Suflera, opowiedział o muzyce , którą lubi słuchać, słuchaliśmy tych utworów na Youtubie, a przy okazji uczyliśmy się obsługi tablicy interaktywnej. Bardzo się ona przydaje do pokazów, prezentacji, czy oglądania filmów

20.09.2010 No to zaczyna się fizyka na poważnie, dowiadujemy się co to są fale dźwiękowe, jakie są ich własności, częstotliwości odbierane przez człowieka. Zostaje też dokonane porównanie z falami elektromagnetycznymi, okazuje się że prędkości tych fal są skrajnie różne. Wiemy już że fale dźwiękowe rozchodzą się różnymi prędkościami w różnych środowiskach. Zadziwiające jest, że prędkość dźwięku rośnie wraz z gęstością ośrodka w którym się rozchodzi.

27.09.2010 Hasło : Rura Rubensa Dziś analizujemy źródła dźwięku, zaczynamy od kamertonów, są i w szkole dwa, mamy więc dźwięki o różnych częstotliwościach. Ciśnienie akustyczne , nauczyciel opowiedział nam o swych doświadczeniach z dźwiękami w czasie służby wojskowej podczas strzelania z haubic 152 mm . Podobno była niezła jazda , powiedzmy z dźwiękiem. Usłyszeliśmy też dziś o rurze Rubensa, mamy ją podobno zrobić. To taka rura grająca płomykami świetlnymi.

04.10.2010 Pogranicze fizyki i geografii Dziś temat dla nas Polaków bardzo bezpieczny, bo bardzo daleki. Omawialiśmy fale sejsmiczne. Oglądaliśmy filmy z trzęsień. Ważne aby umieć te ziemskie szaleństwo przewidywać, omawiana więc była tomografia sejsmiczna. Wiele ważnych informacji udzieliła nam pani od geografii. Oglądaliśmy też stronę stacji sejsmicznej w Książu. Robert Kupis przedstawił nam historię największych trzęsień ziemi.

11.10.2010 – zaczynamy prace nad rurą Rubensa Mamy wspólny projekt, budujemy rurę Rubensa, coś co będzie podobno takim "ognistym eqalizerem" , będzie sporo pracy, dziś na początek trochę teorii, przydział zadań, oglądaliśmy też zdjęcia takiej rury zbudowanej w jednym z ośrodków akademickich , nasza będzie mniejsza, ale najważniejsze aby działała, podobno zobaczymy falę stojącą. Mamy kupioną rurę, będzie sporo pracy z wierceniem otworów, zaspawaniem końca, mocowaniem głośnika.

Nasza rura z otworami 

Złącze do węża z gazem butlowym ( nie wygląda to dobrze, ale jest szczelne)

18.10.2010 Bariera dźwięku  Dziś bardzo ciekawy temat , bariera dźwięku, wiemy już co to jest, że przekraczają ją samoloty , teraz tylko wojskowe. Barierę tę pokonał też samochód. Analizowaliśmy budowę samolotów poddźwiękowych i naddźwiękowych , jakie są ich podobieństwa i różnice. Grom dźwiękowy. Obejrzeliśmy w Internecie zdjęcia pokazujące przekraczanie bariery dźwięku.

25.10.2010 – Generator akustyczny Dziś zajęcia typowo doświadczalne, w pracowni mamy generator akustyczny, podłączyliśmy go  do wzmacniacza. Analizowaliśmy słyszalność poszczególnych dźwięków. Poznaliśmy też generator w komputerze Realtek HD, oraz niemiecki program Soundcard Oszilloscope

Generujemy dźwięki  Nasz wzmacniacz  Generator akustyczny

Komputerowy generator i analizator dźwięku

03.11.2010 Instrumenty muzyczne  Instrumenty muzyczne, niestety nikt w naszej grupie nie umie grać, ale poznajemy zasady powstawania dźwięków w różnych instrumentach muzycznych, gitara, skrzypce , fortepian, trąbka, organy kościelne są ciekawe bardzo, wiemy jakie muszą być spełnione warunki, aby powstawały dźwięki w rurach organowych. Posłuchaliśmy koncertu organowego, mamy zadanie zasięgnąć języka w naszych parafiach , z organistami tam grającymi.

08.11.2010 – dalsze prace nad rurą Rubensa Dziś pracujemy nad projektem , mamy odpowiednią rurę ze złomu, czyścimy ją , wiercimy otwory, jest ich kilkadziesiąt, jest więc sporo pracy, dobrze, że mamy warsztaty szkolne. Nauczyciel zawodu zaspawał nam jej końcówkę, sporne pozostaje czy w otworach muszą być dysze, czy też nie. Trzeba się podpytać w gazowni, otwarta pozostaje sprawa reduktora, ale chyba go kupimy będzie bezpieczniej. Kolejny problem to butla z gazem.

Elementy naszego dzieła  Stojak do rury Reduktor gazu

15.11.2010 techniki prezentacji  Dziś mało było fizyki, mówiliśmy o technikach prezentacji, jak się przygotować do prezentacji , jak się zachowywać, jaka powinna być nasza postawa. Okazuje się to dość trudne, były ćwiczenia, proste niby, trzeba było stać pięć minut przed lustrem udającym kamerę i mówić o swoim życiu. Temat prosty, a szło bardzo różnie, więc jak przyjdzie mówić prawach fizyki to będzie może różnie. Ale nawet było fajnie sporo śmiechu, a nigdy nie zaszkodzi umieć się pokazać, czy lepiej "sprzedać" siebie :)

19.11.2010 wycieczka do Sosnowca  Wycieczka do Sosnowca na targi dotyczące "Metod i narzędzi do Wizualizacji Procesów" , bardzo mądrz brzmi, ale zobaczyliśmy świat 21 wieku, nowoczesne technologie, nasza wiedza póki co skromna jest w stosunku do tego co zobaczyliśmy. Ale zgodnie z maksymą, że "podróże kształcą" , warto było pojechać i zobaczyć tak wiele.

Tematy grudniowe  Poznaliśmy budowę mikrofonów, głośników, ich rodzaje , zastosowanie, nagłośnienie imprez masowych. Omówiony też został temat ekranów akustycznych. Najbliższe są w Grabowie, przy nowo wybudowanym rondzie. Mówiliśmy też o anatomii człowieka, o emisji głosu. Bardzo dobrze przydał się nam tutaj analizator komputerowy głosu Scope

Styczeń – finał prac nad rurą Rubensa Dziś dalsze prace nad naszą rurą Rubensa. Montujemy głośnik do rury. Uszczelniamy połączenie rury z głośnikiem, oraz dopływu gazu. Podłączamy też końcówki do głośnika, montujemy przewody do wzmacniacza i generatora akustycznego.

Koniec prac nad projektem  Demonstracja rury Rubensa. Są kłopoty z zapachem gazu. Ale wszystko działa, rura działa jak taki ogniowy eqalizer, udało się też otrzymać falę stojącą dla częstotliwości około 720 - 740 Hz. Działanie rury wzbudziło wiele emocji. Szykujemy jej pokaz na dzień 4 marca, kiedy będziemy mieć targi edukacyjne, mamy nadzieję, że będzie to prawdziwy pokaz i ciekawe doświadczenie dla gimnazjalistów Podsumowujemy cały semestr, omówione zostały też kursy e-learningowe.

Pokaz działania rury 