Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNEGO
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Tadeusza Kościuszki w Świebodzinie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Zasady etyki prawniczej
Etyka Patrycja Zalewska.
Lekcja dla klasy z elementami bioetyki
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Etyka adwokacka i etyka radców prawnych
Zasada lojalności.
Zasada lojalności.
Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?. Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?
Kultura współczesnego świata
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO ID grupy: 97/ 36_P_G1 Opiekun: BARBARA POPIELAS Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: ETYCZNA FIRMA Semestr/rok szkolny: II 2010 / 2011

Etyka to dyscyplina naukowa, zajmująca się moralnością, teorią moralności. Zamiennie używa się określeń "moralność" lub "etyka" zawodowa, "moralność" lub "etyka" polityczna, etyka życia gospodarczego, etyka biznesu, etyka pracy.

Etyka – różne poglądy Egzystencjalizmto współczesny kierunek filozoficzny występujący również w literaturze zajmujący się rolą indywidualnej jednostki w świecie, głoszący, że ma ona wolny wybór i jest bezwzględnie odpowiedzialna za własne czyny Fenomenologia to podejście filozofoficzne różniące się od naturalnego nastawienia Bez założeniowością. W nastawieniu naturalnym mamy na temat świata pewne założenia, domysły, teorie, spekulacje. Fenomenologia nawołuje do ich odrzucenia po to, by przyjrzeć się światu tak, jak się on jawi.

Etyka obejmuje ogół rozmyślań nad prawem moralnymi nad moralnością. Jako teoria zajmująca się moralnością obejmuje ona powiązane z sobą, dopełniające się dziedziny rozważań. PIERWSZA z nich ma charakter opisowo-wyjaśniający (etyka opisowa, zwana także teorią moralności, nauką o moralności, etologią). Celem dociekań jest tu udzielanie odpowiedzi na pytania:, co to jest moralność, jaka jest jej historia, co i dlaczego ludzie w danych warunkach i epokach uważają za moralne i niemoralne, jakie są mechanizmy jej rozwoju. DRUGA DZIEDZINA rozważań etycznych ma charakter wartościująco-normatywny (etyka normatywna, zwana również właściwą, lub nauką moralności). Ich celem jest udzielanie odpowiedzi na pytania, co naprawdę jest moralne i niemoralne, co ludzie powinni uznawać za dobro, a co za zło, jak powinni postępować.

Moralność, to faktycznie funkcjonujące W społeczeństwie poglądy i przekonania moralne grup społecznych. Oceny moralne, wyrażające emocjonalny stosunek człowieka do zjawisk i ludzkich czynów, polegający bądź na ich akceptacji, bądź dezaprobacie. Oceny moralne są pochodne wobec uznawanych wartości. Określenia: godny - niegodny, ludzki - nieludzki, wzniosłe - podłe

Usprawiedliwienie braku przekonań Koncepcja przyjmująca, że ludzie sami dla siebie stanowią normy, według których należy osądzić ich poczynania. Zakłada się, że decyzje etyczne są osobiste, doniosłe i złożone i liczy się opinia podejmującego decyzję.

Obyczajowość regionalna Moralność jest względna w zależności od określonej kultury, społeczeństwa lub społeczności. Zakłada, że normy i wartości uwarunkowane odmiennością kulturową należy rozważać, rozumieć i nie osądzać na gruncie danej kultury.

Etyka biznesu Etyka biznesu (etyka gospodarcza) to dziedzina zajmująca się etycznym wymiarem działalności gospodarczej. Etyka w biznesie to całokształt kwestii dotyczących rzeczywistej etyczności biznesu, inaczej etosu ludzi biznesu, czyli ogółu norm i wartości cechujących środowisko zawodowo zaangażowane w uprawianie działalności gospodarczej

Etyka biznesu Odwołuje się do sumienia - do godności i honoru, poczucia własnej wartości i satysfakcji moralnej, także do dobra innych ludzi i całego społeczeństwa, do zasad życzliwości, szacunku dla człowieka, solidarności i sprawiedliwości. Przeciwstawiają się one instrumentalnemu traktowaniu człowieka - pracownika, klienta - jako jedynie środka do osiągnięcia własnego celu, sukcesu, zysku. Druga grupa uzasadnień etyki biznesu ma charakter bezpośrednio pragmatyczny i utylitarny. Odwołują się one zarówno do interesu własnego, do korzyści, jakie przynosi np. uczciwość w działalności gospodarczej, a także do interesu społecznego, do potrzeb rozwoju kraju, jako także czynnika powodzenia w biznesie. Warunkiem pozyskania niezbędnego zaufania partnerów oraz klientów jest elementarna przyzwoitość, solidność i rzetelność. Współcześnie coraz bardziej utwierdza się przekonanie - znane i w wiekach poprzednich , że wartości te są konieczne dla osiągnięcia celów biznesu

Poziom mikro – poziom zachowań ludzi zaangażowanych w działalność gospodarczą Poziom pośredni – poziom działalności organizacji, firm czy przedsiębiorstw Poziom makro – poziom ustroju gospodarczego kraju lub związku krajów, np. Unii Europejskiej

etos biznesu określają zatem: Wartości, zasady, motywacje i zachowania ściśle moralne (etyczne). Należą tu zwłaszcza takie uniwersalne i podstawowe w całej etyce biznesu kategorie, jak: wolność, sprawiedliwość, prawda, zaufanie, uczciwość, odpowiedzialność, rzetelność, solidność, wiarygodność, dotrzymywanie umów, terminowość, słowność. Wartości intelektualne: wiedza, wysokie kwalifikacje i kompetencje, sprzyjające osiąganiu sukcesu oraz zapewniające należytą jakość wytworów i usług. Kultura osobista, którą stanowi również wiele składowych – od uprzejmości i grzeczności, po prezencję i ubiór, elegancję - "dbałość o wygląd jest powinnością wobec firmy", inny, że "ubiór świadczy o kulturze osobistej"

Kodeks etyki w działalności gospodarczej kładzie nacisk na: Profesjonalizm uczestników podmiotów gospodarczych, ich staranność rzetelność i uczciwość, równość uczestników obrotu gospodarczego, terminowość i punktualność, przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji, dbałość o interes społeczny i dobro wspólne (środowisko i zasoby), dobrowolność podejmowanych zobowiązań, jawność prowadzonej dział. gosp., ochrona dobrego imienia własnego firmy, zakaz unikania dział. pozornej, zakaz stosowania środków nacisku zakaz manipulowania informacją i reklamą zakaz nadużywania uprzywilejowanej pozycji w obrocie gospodarczym oraz zakaz nadużywania wpływów politycznych.

określenie standardów etycznych i zawodowych, opracowanie kodeksu etycznego, opracowanie podręcznika standardów zawodowych, opracowanie programu kształcenia etycznego, utworzenie stanowiska (komórki) ds. etyki, promowanie zachowania etycznego (wyróżnienia, wydawnictwa, seminaria), Stałe monitorowanie przestrzegania norm etycznych i standardów zawodowych, utworzenie etycznej infolinii systematyczne przeprowadzanie audytu etycznego, okresowe korekty kodeksu etycznego i podręcznika standardów zawodowych.

Problemy etyczne w dzisiejszej gospodarce reklamy produktów spożywczych zawierających niewłaściwe składniki spożywcze, wykorzystywanie w reklamach ukochanych przez dzieci bohaterów kreskówek, polecanie ubogim niezdrowego jedzenia, wprowadzającej w błąd prezentacji towarów, wyciąganiu fałszywych wniosków z faktów, tendencyjne prezentowanie informacji (poprzez zmienianie jej sensu), wygląd produktów w reklamie odbiega od rzeczywistości, przemilczanie istotnych szczegółów, podpieranie się autorytetami, używanie wieloznacznych pojęć