1 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka w testach IQ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

1 1

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne Im. Henryka Mierzejewskiego, W Szczecinie ID grupy: 97/14_mf_g1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: „Matematyka w testach IQ" Semestr/rok szkolny: II / 2010/2011 2 2

Co to jest test IQ? IQ, czyli iloraz inteligencji to wartość liczbowa testu psychometrycznego, którego celem jest pomiar inteligencji. Wartość ta nie jest absolutną miarą inteligencji, lecz ma – jak każda jednostka miary używana do pomiaru – charakter relatywny.

Historia Prekursorem (lecz nie twórcą) pojęcia ilorazu inteligencji był francuski psycholog Alfred Binet, który w 1905 roku wspólnie z lekarzem Teodorem Simonem wydał pierwszy test do badania ogólnej sprawności intelektualnej (inteligencji) u dzieci, znany pod nazwą Test Bineta-Simona.

Wiek umysłowy Zanim zaczniemy test należy zapoznać się jeszcze z pewnym pojęciem, którym jest „wiek umysłowy” Wiek umysłowy to umowne określenie rzeczywistego poziomu rozwoju intelektualnego. Iloraz inteligencji (IQ - Inteligence Quotient) jest pojęciem wprowadzonym przez niemieckiego psychologa Wilhelma Sterna w roku 1912. Wyraża on pomnożony przez 100 iloraz wieku umysłowego do wieku życia. W ten sposób 5-letnie dziecko rozwinięte umysłowo na poziomie typowym dla 6-latków miało, według Sterna, iloraz inteligencji 120. Obecnie IQ mierzony u dorosłych nie jest już, matematycznie rzecz biorąc, ilorazem. Jest on ustalany w bardziej skomplikowany statystyczny sposób za pomocą testów inteligencji. Są różne skale, o różnych odchyleniach standardowych (np.: równych 15 (skala Wechslera), 16 (skala Stanford-Bineta) lub 24 (skala Cattella)).

Obliczanie wyniku IQ Poniższy wzór pokazuje jak obliczyć iloraz inteligencji:

Zacznijmy test  Test składa się z 15 zadań arytmetycznych, geometrycznych i logicznych. Na wykonanie wszystkich zadań przeznaczone jest 15 minut, 1 minuta na każde z zadań. Przygotuj kartę papieru i długopis by zacząć test.

Zadanie 1. Której figury brakuje?

Zadanie 2. Której kombinacji brakuje?

Zadanie 3. Której kombinacji brakuje?

Zadanie 4. Której figury brakuje?

Zadanie 5. Której figury brakuje?

Zadanie 6. Rozwiąż zagadkę 5 Kotów w ciągu 5 godzin łapie 5 myszy. Ile myszy złapie 50 kotów w ciągu 100 godzin? 100 50 75 1000

Zadanie 7. Rozwiąż zagadkę Rolnik ma widły, mają one dwa końce, ile końców będą mieć trzy i pół wideł. 10 7 3,5 8

Zadanie 8. Rozwiąż zagadkę Czerwony maluch jedzie z prędkością 50 km/h. Jakiego koloru jest maluch? zielonego niebieskiego czerwonego srebrnego

Zadanie 9. Ciąg znaków Uzupełnij: 3,6,9,12,15,18,? 24 21 22 23

Zadanie 10. Ciąg znaków Uzupełnij: …2,1,3,3,4,? 7 4 6 2

Zadanie 11. Ciąg znaków Uzupełnij: 4,8,16,32,? 55 60 64 80

Zadanie 12. Ciąg znaków Uzupełnij: 3,10,31,94,? 295 283 200 95

Zadanie 13. Rozszyfruj EWGEZKDŚCKG (klucz do szyfru: GA-DE-RY-PO-LU-KI). 10 15 20 30 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74

Zadanie 14. Ułóż wyraz Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem Czym jest wyraz: ARGWNO Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74

Zadanie 15. Ułóż wyraz Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem Czym jest wyraz: RZABWEI Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74

Odpowiedzi A B C D 10. C 11. C 12. B 13. C 14. B 15. A

Punkty Za każde z zadań możliwe do otrzymania jest 2 punty, suma tych punktów to wiek umysłowy, podziel tą sumę przez swój wiek życiowy, a następnie pomnóż przez 100. Należy pamiętać, że nasz test nie jest profesjonalny, i twój wynik nie będzie rzetelny. Brawo, oto twój wynik 

Skala

Rozwiązania Teraz przedstawię przykładowe rozwiązania: Zadania 14. Szyfr EWGEZKDŚCKG (klucz do szyfru: GA-DE-RY-PO-LU-KI). Za każdą literę z szyfru podstawiamy stojąco obok w kluczu. Np.: (E) w kluczu mamy (DE) czyli podstawiamy obok daje nam (D) i tak po kolei, w przypadku gdy niema co podstawić wtedy litera zostaje, tj. (Ś), i wychodzi DWADZIEŚCIA

Czym jest wyraz: RZABWEI Zadanie 15. Ułóż wyraz. Czym jest wyraz: RZABWEI R - 4 A - 7 B - 6 W - 1 E - 3 I - 2 Z - 5 Daje nam wierzbę.

Zadanie 11. Ciąg znaków. Uzupełnij: 4,8,16,32,? W tych zadaniach należy znaleźć odpowiedni klucz, w tym zadaniu jest to mnożenie poprzednich liczb przez 2, 4*2=8, 8*2= 16, 16*2= 32, itd..

Zadanie 5. Której figury brakuje? W zadaniach tego typu należy znaleźć odpowiedni klucz umożliwiający rozwiązanie. W tym przypadku nakładamy na siebie dwie figury, pierwsza z pierwszego rzędu – idzie na spód, a z drugiego na wierzch.:

Zasoby: Zasoby i informacje były pobierane ze stron: www.iqtest.dk, www.wikipedia.pl, Oraz własne pomysły.

31 31