Jacek Grześkowiak kl. IIIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Sztuka modernistyczna
Sztuki plastyczne Wybrane dziedziny Wykonała - Agnieszka Wróbel
Pojęcia plastyczne czyli
Paul Cézanne
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
Impresjonizm.
Sam na sam z dziełem sztuki…
Tajemnice sztuki w pigułce.
Pieter Bruegel „Miesiące”
Malarstwa.
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Józef Pankiewicz Lublin La Ciôtat (Francja) 1940
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
- izmy na przełomie wieków
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
SURREALIZM Salwador Dali.
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Tworzenie prezentacji
Moje zainteresowania Malarstwo.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
O technikach graficznych
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
ur r zm r Malarstwo bliskie naturze
Impresjonizm.
Malarstwo 1. połowy XX wieku
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Malarstwo 1. połowy XX wieku
Poprawne odpowiedzi na końcu prezentacji!
Ekspresjonizm.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
„Poezja to mówiące malarstwo, Malarstwo – milcząca poezja” - Simonides
Przewrót w malarstwie europejskim
Fowizm
Malarstwo obrazem epoki
Migoczące płótna- impresjonizm
malarz postimpresjonistyczny
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
Auguste Renoir.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
Henri de Toulouse-Lautrec
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
GEOMETRIA W SZTUCE Prezentację przygotowano na podstawie informacji dostępnych w Internecie.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Art Deco. Co to jest Art Deco? Art déco – jest to styl rozpowszechniony w latach 1919– Nazwa wywodzi się od francuskiego art – sztuka i décoratif.
Magdalena Abakanowicz
Pablo Ruiz Picasso „Działanie jest podstawowym kluczem każdego sukcesu.” Pablo Picasso.
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Symbolizm w malarstwie.  Odilon Redon (ur. 22 kwietnia 1840 w Bordeaux, zm. 6 lipca 1916 w Paryżu) – francuski malarz i grafik symbolista.  Krótka biografia:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

Jacek Grześkowiak kl. IIIA FOWIZM Jacek Grześkowiak kl. IIIA

Fowizm – kierunek w malarstwie francuskim początek XX wieku o bardzo żywej i oderwanej od rzeczywistości kolorystyce dzieł. Fowizm jako kierunek istniał bardzo krótko, rozwijał się w latach 1905 – 1908, a więc w czasie, gdy secesja osiągnęła pełnię. Nie należy jednak do typowych zjawisk tego stylu, lecz jest początkiem rewolucji, która dokonała się w sztuce w XX wieku. Cechy formalne - czysta nasycona plama barwna, ostre, dysonansowe zestawienia kolorystyczne, płaska kompozycja, silnie uproszczony i graniczący z deformacją rysunek. Przedstawiciele: André Derain (1880-1954) Kees van Dongen (1877-1968) Henri Matisse (1869-1954) Georges Rouault (1871-1958) Maurice de Vlaminck (1876-1958) Raoul Dufy (1877-1953)

”Przywódcą fowistów” nazywano Henri Matisse'a, który na swoich obrazach zestawiał czyste kolory, często pozbawiając je związków z rzeczywistością. Jego silnie uproszczone, dziś powiedzielibyśmy "komiksowe", płótna są tak naprawdę plamami wyrazistych kolorów jak np. w "Tańcu" z 1910.

Henri Matisse, Taniec, 1910

„Portret pani Matisse” 1905 Henri Matisse 1869 – 1954, francuski malarz uważany za najsłynniejszego fowistę. Początkowo nie myślał o poświęceniu się sztuce, sposobiąc się do zawodu prawnika. Jednak już w wieku 24 lat rozpoczął naukę malarstwa w paryskiej Szkole Sztuk Pięknych. Uczeń Guatave’a Moreau, początkowo tworzył pod wpływem impresjonistów oraz sztuki japońskiej. W 1905 wystawił swoje prace w „ Salonie Jesiennym”. Wykształcił wkrótce własny styl. Sławę osiągnął już za swojego życia .Matisse zapełniał swoje płótna plamami żywych, świetlistych, zwykle silnie kontrastowych barw , które częstokroć, w trosce czytelności obrazu, obwodził delikatnym konturem .

„Otwarte okno” Henri Matisse

Henri Matisse - Radość życia

Inni przedstawiciele „Jesienny Krajobraz” (1905) Maurice de Vlaminck „Góry w Collioure” (1905) André Derain Stosowali mniejsze pociągnięcia kontrastujących barw, budujących absurdalny świat, w którym trawa jest czerwona, a góry purpurowe. Obaj chętnie przedstawiali pejzaże.

Spontaniczność w przedstawieniu świata popartą kontrastem nienaturalnych, mocno nasyconych barw ukazuje płótno Czerwone drzewa → Maurice’ a Vlamincka (1876 – 1958). Przeważają na nim szerokie plamy czerwieni, zieleni, fioletów i błękitu, dynamicznie narzucone na powierzchnię obrazu.

Portret namalowany przez Maurice’ a Vlamincka Maurice de Vlamincka (1876-1958) malarz i grafik francuski, tworzący m.in. w duchu fowizmu i kubizmu . Jeden z czołowych przedstawicieli fowizmu, malował pejzaże, martwe natury, kwiaty. Stosował jaskrawe, intensywne kolory, dynamiczne kompozycje o uproszczonej formie. Około 1908 r. odszedł od fowizmu i zainteresował się kubizmem. Tworzył także drzeworyty, projektował dekoracje teatralne i tkaniny dekoracyjne. Portret namalowany przez Maurice’ a Vlamincka

„Postacie na łące” André Derain André Derain (1880-1954) , malarz francuski , tworzący m.in. W duchu fowizmu , kubizmu i sztuki tradycyjnej. Będąc jednym z głównym z przedstawicieli fowizmu , malował przeważnie pejzaże Londynu w barwach nadających miastu radosny nastrój, stosując kontrast kolorystyczny. Eksperymentował z ostrymi , zbliżonymi do podstawowych kolorami . Jednak w późniejszym okresie zwrócił się ku stylowi bardziej realistycznemu i zaczął stosować w swych pejzażach ciemniejsze barwy. Derain tworzył także scenografię i kostiumy. „Postacie na łące” André Derain

FOWIZM OBRAZY

“Pani Matisse” 1907

“Czerwone Dywany”,1906

“Muzyka” 1939

“Kobieta w kapeluszu”1905

Bibliografia : - Wielka Encyklopedia Świata. - Wielka Encyklopedia OXFORD - Wielka Kolekcja Sławnych Malarzy - Sztuka W Zasięgu Ręki 1-3 cz.2 - Google Grafika