Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PEJZAŻ RODZINNY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

BEZROBOCIE W GMINIE MSZCZONÓW
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Ubóstwo w Polsce: wiek, płeć, wykształcenie
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Młodzież Lubuska 2012 – charakterystyka ogólna
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
ZLOP WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE. ZLOP ZAŁOŻENIE ORGANIZACJI 77% ORGANIZACJI ROZPOCZĘŁO DZIAŁALNOŚĆ W CIĄGU OSTANICH 10 LAT 1919 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAŁOŻONA.
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
ELEMENTY DIAGNOZY SPOŁECZNO – GOSPODARCZEJ W KONTEKSCIE PRZYGOTOWAŃ DO OPRACOWANIA REGIONALNEGO PLANU DZIAŁAŃ NA RZECZ UPOWSZECHNIANIA, ROZWOJU I PROMOCJI.
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Kapitał Lubuszan – siły jednostkowe i społeczne
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE ZaFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1945 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powiatowy Urząd Pracy w Wałbrzychu Justyna Piasecka – Zastępca.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE OFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1984 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA ORGANIZACJA.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
KAMIENNA GÓRA W LICZBACH.
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DYSKRYMINACJA – BARIERY W OSIĄGANIU FAKTYCZNEJ RÓWNOŚCI.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
„Milanówek, letnisko czy sypialnia ?”
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Człowiek - najlepsza inwestycja 18 listopada 2009 r. Człowiek – najlepsza inwestycja Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1. Szczecin jest miastem wojewódzkim oraz powiatowym powiatu grodzkiego. Zajmuje powierzchnię 301 km², wliczając w to duży udział akwenów wodnych. Mieszkańcy.
Instytut Statystyki i Demografii
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Obawy i nadzieje młodzieży w perspektywie wejścia na lokalne rynki pracy Dane z terenowych badań społecznych marzec-maj 2005 r Bohdan Rożnowski, Katolicki.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Problemy wychowawcze dzieci
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Elementy geometryczne i relacje
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu Sytuacja na kołobrzeskim rynku pracy Stan na dzień r.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przeciwdziałanie narkomanii
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Zapis prezentacji:

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PEJZAŻ RODZINNY GIMNAZJALISTÓW LUBUSKICH dr Marzena Sendyk Uniwersytet Zielonogórski

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W analizie środowiska rodzinnego gimnazjalistów lubuskich uwzględniono wymiary: osoby realizujące funkcje wychowawcze liczbę dzieci w rodzinie wykształcenie rodziców i sytuację zawodową trudności przeżywane przez rodzinę podejmowane przez młodzież formy pomocy rodzicom zachowania przemocowe rodziców samotność emocjonalną młodzieży w rodzinie

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osoby realizujące funkcje wychowawcze W opinii dyrektorów w rodzinach samotnych rodziców wychowuje się 10% uczniów, a poza rodziną naturalną 1,4% uczniów

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Struktura rodzin w powiatach: Nie odnotowujemy różnic w strukturze rodzin uczniów w powiatach o najniższym i najwyższym wskaźniku bezrobocia. Nieco odmienna jest struktura rodzin w powiatach grodzkich. W miastach niższy jest odsetek uczniów z rodzin pełnych - 78,5% (w powiatach dwu pozostałych typów odsetek ten jest niemal identyczny: 83,4% i 83,7%) W miastach więcej jest uczniów wychowywanych przez samotne matki -16,6% (w powiatach dwu pozostałych typów odsetek ten wynosi: 12,8% i 12,7%) oraz samotnych ojców - 2,9% (w powiatach dwu pozostałych typów odsetek ten wynosi: 1,9% i 1,8%). Liczba dzieci wychowywanych przez krewnych oraz osoby spoza rodziny we wszystkich powiatach jest bardzo zbliżona

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rodziny, w których oboje rodzice podjęli pracę poza granicami kraju – 1,1% Według danych dyrektorów wyjazd rodziców za granicę dotyczy 3% rodzin, w tym 0,4% to rodziny, w których pracę za granicą podjęli oboje rodzice

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sytuacja zawodowa matek w powiatach: Najmniej matek niepracujących odnotowujemy w miastach (13,4%), najwięcej w powiatach o najwyższym wskaźniku bezrobocia (26,7%). Matki pracujące w kraju stanowią najwyższy wskaźnik w miastach (84,4%), a najmniej jest takich matek w powiatach o najwyższym bezrobociu (69,4%). Na wyjazd za granicę najczęściej decydują się matki w powiatach o najwyższym bezrobociu - 3,9%, nieco rzadziej matki w powiatach o najniższym bezrobociu – 3,5% i najrzadziej matki i w miastach – 2,2%. Sytuacja zawodowa ojców w powiatach trzech typów jest bardzo zbliżona

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Problemy rodziny w powiatach Uczniowie z powiatów o najwyższym bezrobociu dostrzegają częściej niż inni: brak pracy dla rodzica (22%; najrzadziej w powiatach grodzkich – 12,8%) niskie zarobki (23,7%; najrzadziej w powiatach grodzkich – 18,9%) duże obciążenie rodziców pracą zawodową (45,1%; w powiatach o najniższym bezrobociu - 38,3%) Uczniowie z miast dostrzegają częściej niż inni: konflikty rodzinne (20,7%, najrzadziej w pow. o najniższym bezrobociu – 13,4%) zadłużenie i konieczność spłaty kredytów (18,5%, najrzadziej w pow. o najwyższym bezrobociu – 13,2%)

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W rodzinach o strukturze innej niż pełna istotnie częściej problem w stanowią: brak pracy dla jednego rodzica (20,1%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 16,1%) niskie zarobki rodziców (27,7%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 19,2%) konflikty w rodzinie (30,5%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 14,0%) uzależnienie od alkoholu (10,2%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 4,8%) zadłużenie (20,3%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 14,7%) zła sytuacja mieszkaniowa (9,1%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 3,0%) brak pieniędzy na zaspokojenie podstawowych potrzeb (5,2%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 2,1%) brak wspólnie spędzanego czasu wolnego (16,3%; w rodzinach pełnych wskaźnik ten wynosi 11,5%)

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W opinii dyrektorów 1,3% młodzieży podejmuje pracę zarobkową

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 35,9% pracującej młodzieży bierze udział w pracach sezonowych 28,8% uczniów zbiera płody leśne 27,1% uczniów pracuje na godziny w zakładach prywatnych 7 osób przyznało, że prosi innych o pieniądze na jedzenie, podręczniki Rodzaj pracy podejmowanej przez młodzież

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Uczniowie z miast częściej niż uczniowie z pozostałych powiatów wskazywali na : stosowanie obraźliwych słów(35,9%; w powiatach o najniższym bezrobociu - 28,4%) ostre konflikty między rodzicami (30,4%; w powiatach o najwyższym bezrobociu – 23%) Uczniowie z powiatów o najwyższym bezrobociu nieznacznie częściej niż inni wskazywali na poniżające kary i awantury będące przyczyną interwencji Policji Uczniowie z powiatów o najniższym bezrobociu uzyskali najniższe wyniki w zakresie aż pięciu analizowanych przejawów zachowań przemocowych

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego D ziewczęta istotnie częściej niż chłopcy wskazywały na: krzyk rodziców (76,2%; w grupie chłopców wskaźnik ten wynosi 72,1%) używanie obraźliwych słów (34,9%; w grupie chłopców 30,3%) konflikty między rodzicami (31,7%; w grupie chłopców 20,2%) obniżanie wartości (16,9%; w grupie chłopców 11,9%) awantury będące przyczyną interwencji Policji (6,5%; w grupie chłopców 3,0%) Chłopcy nieznacznie częściej doświadczają przejawów przemocy fizycznej ze strony rodziców oraz kar w postaci zakazu snu i jedzenia.

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uczniowie wychowujący się w strukturach innych niż rodzina pełna istotnie częściej doświadczają: awantur, będących przyczyną interwencji Policji (10,6%; w drugiej podgrupie wskaźnik ten wynosi 3,5%) bicia (9,1%; w drugiej podgrupie wskaźnik ten wynosi 6,3%) W rodzinach wielodzietnych częściej niż w mniej licznych dzieci doświadczają: obniżania wartości (15,9%, najrzadziej w rodzinach z dwójką dzieci - 12,7%)

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W rodzinach osób pozbawionych pracy istotnie częstsze niż w rodzinach osób aktywnych są: krzyk (78,5%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo – 73,1%) bicie (9,1%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo – 6,3%), ostre konflikty między rodzicami (31,6%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo – 24,7%) obniżanie poczucia wartości (17,8%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo – 13,7%) kary w postaci zabraniania jedzenia lub spania (2,2%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo – 1,0%) awantury będące przyczyną interwencji Policji (11,3%; w rodzinach osób aktywnych zawodowo - 3,4%)

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uczniowie oceniający siebie jako mierni częściej niż inni doświadczają: spoliczkowania (8,5%, najrzadziej wśród uczniów bardzo dobrych i dobrych – 3,8%) bicia (9,9%, najrzadziej wśród uczniów dobrych – 4,0%) obniżania wartości (19,8%, najrzadziej wśród uczniów dobrych – 9,9%) awantur będących przyczyną interwencji policji (7,2%, najrzadziej w rodzinach uczniów dobrych – 1,7%). Uczniowie oceniający siebie jako bardzo dobrzy częściej niż inni doświadczają stosowania kar w postaci zakazu jedzenia lub snu (3,0%, najrzadziej wśród uczniów dobrych – 0,5%).

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rozmiary poczucia osamotnienia młodzieży w rodzinie

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osamotnienie w rodzinie najczęściej doświadczane jest przez uczniów: z rodzin o innej strukturze niż pełna (24,4%; w r. pełnych – 20,1%) z rodzin z co najmniej trojgiem dzieci (22,3%, najrzadziej w r. z jednym dzieckiem – 18,8%) z rodzin osób pozostających bez pracy (27,7%, w r. osób aktywnych zawodowo – 19,5%) z rodzin zamieszkałych w powiatach grodzkich (22,3%; w powiatach o najniższym bezrobociu - 19,9%)

Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DZIĘKUJĘ