Marcin Jachymek Wpływ przywódcy na podejmowanie decyzji grupowych na przykładzie tłumu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

Podejmowanie decyzji na stancji, w akademiku, w mieszkaniu studenckim.
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Psychologia Zarządzania
Marketing Usług - WYKŁAD
AUTORYTET.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Grupy społeczne Wykład III cz. 2 dr Barbara Przywara.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Literatura.
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Spis treści 1. Racjonalizm Lakatos – racjonalista 2. Relatywizm
Racjonalizm Relatywizm Indywidualizm Obiektywizm
I.RACJONALIZM a RELATYWIZM II. OBIEKTYWIZM
Racjonalizm a relatywizm
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Ekonometria Menedżerska I
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
Anna Kozak Justyna Fit – Kempska Tomasz Lutostański Grzegorz Harasiuk
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Metody badawcze w psychologii
Katedra Marketingu Usług
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
Które z poniższych zdań ma charakter normatywny, a które empiryczny
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Ekonometria menedżerska I
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Materializm a idealizm
Gnozeologia – epistemologia 2010
Pedagogika resocjalizacyjna - Program zajęć i literatura -
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Pozycja lidera – kierowanie
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
SYLWETKA LIDERA.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Epidemiologia upośledzenia umysłowego. Opracowała: Monika Haligowska
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Technik Organizacji Reklamy
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Heurystyki Wersja studencka.
Technik Organizacji Reklamy
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Grupy interesu a kapitał społeczny
TECHNIK HANDLOWIEC.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostródzie.
PRACA W GRUPIE PRZYPOMNIENIE EFEKTYWNA GRUPA Już od dawna ludzie znają zasadę, że „co dwie głowy, to niejedna”, ale aby praca w grupie przynosiła zamierzone.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Arkadiusz Król Grupa II a
Przedsiębiorstwo szkolne
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Wykład 1 Przedmiot psychologii
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Zapis prezentacji:

Marcin Jachymek Wpływ przywódcy na podejmowanie decyzji grupowych na przykładzie tłumu.

Tłum Słowem tłum nazywamy zazwyczaj zbiorowisko jakichkolwiek jednostek, niezależnie od ich narodowości, płci, wyznania, a także od przypadku, który je zgromadził. Inteligencja jednostki a inteligencja tłumu Wpływ stymulantów na powstawanie tłumów Wspólne cechy tłumu (dzikośc, bohaterstwo, głupota, poświęcenie) Propaganda a racjonalizm - Wpływ lidera na decyzje Trwałośc władzy lidera nad tłumem

Inteligencja jednostki a inteligencja tłumu Poczucie jedności w tłumie wynika z podobnych przekonań, niezadowolenia z decyzji dotyczących osób tworzących tłum lub poczucia jedności z osobami tworzącymi tłum.

Wpływ stymulantów na powstanie tłumów Poziom frustracji a stopień upojenia alkocholowego Imprezy masowe oraz ich wpływ na powstawanie tłumu

Wspólne cechy tłumu Spontanicznośc Gwałtownośc Okrucieństwo Bohaterstwo Entuzjazm Głupota

Propaganda a racjonalizm - Wpływ lidera na decyzje „Ze względu na to, że firma X prowadzi monopolistyczne praktyki oraz zawyża cenę usług telekomunikacyjnych powinniśmy wyrazic na ten temat swoje zdanie.” vs. „ZŁODZIEJE!! ZŁODZIEJE!! ZŁODZIEJE!!...” „Psychologia tłumu” – Le Bon. - podstawa współczesnego marketingu handlowego i politycznego, public relations i teorii reklamy.

Trwałośc władzy lidera nad tłumem Dwie opcje: Krótkotrwałośc władzy Usankcjonowanie się władzy

Bibliografia: 1. G. Le Bon, Psychologia tłumu, wyd. Antyk, Kęty 1998 2. E. Aronson, Psychologia społeczna: serce i umysł, wyd. Zysk i S-Ka, Poznań 1997 3. W. Morawski, Kierowanie w społeczeństwie: analiza socjologiczna, wyd. PWN, Warszawa 1979 4. M. Argyle, Psychologia stosunków międzyludzkich, wyd. PWN, Warszawa 1999