PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPÓŁPRACA BLOKU Z OBRONĄ W SIATKÓWCE PLAŻOWEJ
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Podstawy negocjacji Dr Joanna Jonczek © Joanna Jonczek.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Negocjacje w biznesie wprowadzenie. Negocjacje w biznesie wprowadzenie.
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
Wojna psychologiczna Magdalena Szpunar.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
NEGOCJACJE PRZEŁAMUJĄCE
Case study.
Etapy negocjacji. Przygotowanie
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Proces decyzyjny w sektorze publicznym
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Małgorzata Bogdanowicz
Dr Anna Okońska-Walkowicz
JUSTYNA GUZIEL ALDONA JAREK
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
6 kroków do porozumienia
Konflikt i negocjacje.
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Rozwiązywanie konfliktów
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Sposoby podejmowania decyzji
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW w ZESPOLE MEDYCZNYM
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
niezawodności Z problemem jakości systemów informacyjnych wiąże się problem zapewnienia odpowiedniej niezawodności ich działania.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
Negocjacje Adela Barabasz
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Negocjacje 4 Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
NEGOCJACJE.
Negocjacje w biznesie wykład
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Raport postępu lub stanu
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH NEGOCJACJE PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH

BATNA The Best Alternative To Negotiated Ageement Najlepsza alternatywa (wariant) negocjowanego porozumienia

BATNA wyznacz cel ustal listę możliwych działań wybierz rozwiązania najbardziej realne ustal procedurę działania

Właściwie przygotowana BATNA to: większa siła negocjacyjna; większa pewność siebie w trakcie negocjacji; łatwiejsze zdecydowanie się na zerwanie negocjacji (ponieważ dokładnie wiemy, co wtedy zrobimy); więcej argumentów uzasadniających nasze interesy.

Wykorzystanie BATNA w trakcie negocjacji polega na: ocenie każdej propozycji drugiej strony i porównaniu z naszą BATNA, przeformułowywaniu BATNA w zależności od sposobu myślenia drugiej strony, przemyśleniu BATNA drugiej strony, gotowości nieosiągnięcia porozumienia, jeżeli BATNA obu stron okażą się atrakcyjniejsze od możliwego porozumienia.

Taktyki i techniki negocjacyjne Na podstawie E. Roszkowska, „Wybrane modele negocjacji”, Białystok 2011

Strategia Ogólne spostrzeżenie procesu negocjacji i zastosowanie owej impresji do długoterminowego działania. Strategia wymaga od osób negocjujących posiadania wizji, celów oraz określenia środków stosowanych w negocjacjach. Dotyczy ogólnych planów, które są konstruowane na etapie przygotowań do negocjacji na podstawie dostępnych informacji.

TYPY STRATEGII STRATEGIA POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ STRATEGIA PODZIAŁU Nie zależy nam na długotrwałych stosunkach z drugą stroną Jestem silniejszą stroną Nie mam zaufania do drugiej strony Interesy obu partnerów wyraźnie kolidują Druga strona stosuje strategię podziału Wprowadzenie w życie porozumienia nie zależy od dobrej woli drugiej strony Zależy nam na długofalowych stosunkach z drugą stroną Nie jestem silniejszą stroną Mam zaufanie do drugiej strony Interesy partnerów wyraźnie nie kolidują Druga strona stosuje strategię poszukiwania rozwiązań Wprowadzenie w życie porozumienie zależy od dobrej woli drugiej strony

Techniki negocjacyjne Sposoby werbalizowania żądań, czynienia ustępstw, kamuflowania nadmiernej chęci szybkiego osiągnięcia porozumienia, stosowania oporu przed zabiegami oponenta do przechylania korzyści negocjacyjnej na swoją stronę, stosowania presji psychologicznej mającej osłabić sprawność negocjacyjna drugiej strony i inne.

Taktyka Sekwencja technik prowadząca do celu finalnego, czyli ciąg określonych działań podejmowanych w trakcie negocjacji po to, by osiągnąć zamierzone cele

Techniki negocjacyjne w fazie wstępnej Techniki psychologiczne: kreowanie pozytywnego wizerunku własnego i firmy (technika efektu pierwszego wrażenia, prezentacji siebie, prezentacji instytucji).

Techniki w fazie negocjacji zasadniczych eskalacyjne obronne dystrybutywne (atakowanie) integratywne przejmowania inicjatywy podtrzymywania korzystnej atmosfery manipulacji psychologicznej podstępne (sztuczki) presji pozycyjnej mediacyjne przełamywania impasu

Techniki w fazie końcowej negocjacji Techniki prewencyjne Techniki redukcji niezadowolenia

TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH

Trzy podstawowe metody: ataki – personalne, epitety, podważanie autorytetu i wiarygodności drugiej strony; przetarg pozycyjny – okopywanie się na swoim stanowisku, upieranie się przy swoim; sztuczki – wykorzystywanie uczuć i emocji, zaufania i dobrej wiary drugiej osoby.

ATAKI presja, onieśmielenie, poniżenie Groźby Atak personalny Podważanie autorytetu

BLOKOWANIE okopywanie się na swoim stanowisku ostateczna decyzja opóźnianie wszystko albo nic albo-albo dwie niekorzystne

SZTUCZKI (TRIKI) Wykorzystywanie emocji, uczuć „branie na litość|”

NATURALNE SPOSOBY REAKCJI W TRUDNYCH SYTUACJACH NEGOCJACYJNYCH: oddanie – atakiem na atak poddanie się – uleganie drugiej stronie, przyjęcie niekorzystnego rozwiązania zerwanie rozmów.

WYBRANE TECHNIKI PRESJI PSYCHOLOGICZNEJ taktyka cykliczna, czyli „dobry-zły facet” groźby zabójcze pytanie – „zgadzasz się czy nie” wywoływanie stresu u drugiej strony przy pomocy rekwizytów (np. hałas w sali rozmów, niekorzystna temp. powietrza, usadzenie) demonstracja siły technika udręczonego pracownika (szef mnie zwolni jeśli nie zawrę tego porozumienia) Technika ograniczonego czasu (np. przy udzielaniu kredytu, sprzedaży towarów sezonowych) Eskalacja żądań Technika salami