Teoria konsumenta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
Advertisements

Wykład nr 5 W prezentacji zostały wykorzystane slajdy pomocnicze do książki: Microeconomics, R.S.Pindyck D.L.Rubinfeld.
Mikroekonomia pozytywna
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Krótkookresowa równowaga gospodarcza i stopa procentowa: model IS, LM
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Elastyczność popytu i podaży
Ekonomia podstawy teorii wyboru konsumenta
Popyt, podaż, rynek.
Wykład nr 6 W prezentacji zostały wykorzystane slajdy pomocnicze do książki: Microeconomics, R.S.Pindyck D.L.Rubinfeld.
Nadwyżka konsumenta.
Dobra publiczne Varian roz , 32.6
Teoria zachowania konsumenta
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska
Teoria zachowania konsumenta
Teoria zachowania konsumenta
TEORIA ZACHOWANIA KONSUMENTA Aneta Żurawińska
TEORIA ZACHOWANIA KONSUMENTA
Ekonomiczna Teoria Rozrodczości
Teoria zachowania konsumenta
Teoria zachowania konsumenta
OGRANICZENIE BUDŻETOWE
Problem wyboru w ekonomii
TEORIA ZACHOWANIA KONSUMENTA
KONSUMENT.
P O P Y T , P O D A Ż.
Teoria zachowań konsumenta
ZARYS WIEDZY O GOSPODARCE
Teoria wyboru konsumenta
KONSUMENT.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska Podaż pracy
Niepewność.
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Prawo popytu.
Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikroekonomii, :)…
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Kupowanie i sprzedawanie
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
D. Ciołek Modelowanie popytu konsumpcyjnego – wykład 2
Podstawowe funkcje ekonomiczne
przedmiot i metody analizy
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Popyt, efekty substytucyjne i dochodowe
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
EWOLUCJA TEORII WARTOŚCI I CEN
Sławomir Sztaba Szkoła Główna Handlowa Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Gospodarka Robinsona Crusoe Varian rozdz. 30 (s )
Cykl koniunkturalny Model niedoskonałej informacji Lucasa
1 Efekty zewnętrzne Varian roz , 32.7 Mgr Agata Kocia.
TEORIA WYBORU KONSUMENTA
PSYCHOLOGICZNE TEORIE (UJĘCIA) WARTOŚCI I CEN EWOLUCJA TEORII WARTOŚCI I CEN 1.
Profesor Stefan Markowski
Ekonomia menedżerska Wykład 1 Ekonomia jako nauka
przedmiot i metody analizy
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Podstawy teorii zachowania konsumentów
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Teoria racjonalnego zachowania się konsumenta
Witam Państwa na wykładzie z PODSTAW MIKROEKO-NOMII, :)…
Mikroekonomia Wykład 3.
Zapis prezentacji:

Teoria konsumenta

Plan wykładu: Pojęcie koszyku konsumpcyjnego Aksjomaty teorii konsumenta Krzywa obojętności Krzywa ograniczenia budżetowego Równowaga konsumenta Podsumowanie

Koszyk konsumpcyjny Ilość dóbr i usług nabywanych przez konsumenta

Użyteczność całkowita Suma zadowolenia, którą odczuwa konsument nabywając określony koszyk konsumpcyjny

Aksjomaty teorii konsumenta Aksjomat określonych preferencji Aksjomat optymalizacji wyboru Aksjomat przechodniości preferencji

Krzywa obojętności Przedstawia zbiór takich koszyków konsumpcyjnych, które przynoszą konsumentowi jednakowy poziom użyteczności całkowitej. Przedstawia zbiór takich kombinacji wielkości zakupów dwóch dóbr, przy których konsument odczuwa jednakowy poziom zadowolenia.

Krzywa obojętności Dobro x Dobro y A B C Uc1

Użyteczność krańcowa Mówi o tym ile dodatkowych jednostek jednego dobra musi otrzymać konsument przy rezygnacji z ostatniej jednostki drugiego dobra, tak aby jego poziom użyteczności całkowitej pozostał bez zmian.

Ograniczenie budżetowe (linia budżetu) Zbiór takich koszyków konsumpcyjnych, przy zakupie których konsument wydaje całe swoje dochody.

Czynniki determinujące położenie ograniczenia budżetowego Dochód Ceny

Równowaga konsumenta Dobro x Dobro y A B C

Podsumowanie