Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Advertisements

Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
Prezentacje.
Wyniki drugiej kontroli internetowych dostawców audiowizualnych usług na żądanie Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa, wrzesień
Konferencja podczas Forum Technologii Cyfrowych
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Jesień Niezależny, polski nadawca telewizyjny, działa od 1997 roku. Tworzy tematyczny kanał telewizyjny i nadaje z Polski drogą satelitarną, w technice.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Naziemna Telewizja Cyfrowa. Naziemna Telewizja Cyfrowa.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
Fragment badania Historia pewnej miłości Realizowanego przez GFK Polonia na zlecenie Atmedia ( )
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Opracował: Bartłomiej Kędzior kl. II b. Informacje Co trzeba zrobić aby odbierać naziemną telewizję cyfrową Kanały w pakiecie Więcej informacji.
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Prawa dziecka do życia kulturalnego
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie.
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
NAZIEMNA TELEWIZJA CYFROWA W TWOIM DOMU
źródło: Telemetria NAM
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Telewizja dostępna dla wszystkich
Prezentacja Pawła Szukszty i Macieja Mioduskiego
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów LISTOPAD Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW maj Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów CAŁY 2014 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Regionalny System Ostrzegania (RSO) Rafał Michniewicz WCZK w Katowicach.
Regionalny System Ostrzegania
Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa, lipiec- sierpień 2015
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych Wybory parlamentarne 2015.
CYFROWA MOC STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC GRUDZIEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC 2015 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
OFERTA HANDLOWA. ZASIĘG KAMPANI Zasięg terytorialny:  regionalny – zasięg województwa mazowieckiego w naziemnej telewizji cyfrowej oraz radio RDC w 6.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Strategia Spółki TVP S.A
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
REGIONALNY SYSTEM OSTRZEGANIA (RSO)
Sekcja Promocji, Marketingu i Reklamy
OPERY HD – La Traviata - podsumowanie
Zapis prezentacji:

Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej

Cel i metodologia badania 1 1. Ocena zawartości według kryteriów / zadań opisanych w art. 1 urt: Dostarczanie informacji Udostępnianie dóbr kultury i sztuki Ułatwianie korzystania z oświaty, sportu, dorobku nauki Upowszechnianie edukacji obywatelskiej Dostarczanie rozrywki 2. O metodzie: Określenie gatunków TV występujących w ofercie multipleksów Określenie grup społecznych /reprezentacji społecznej i odpowiadającej potrzebom tej reprezentacji ofercie Potrzeby są realizowane w odniesieniu do zadań i zaspokajane w ramach różnych gatunków

Podział reprezentacji społecznej: Kryterium wieku Kryterium dochodu Kryterium wykształcenia Kryterium miejsca zamieszkania Cel i metodologia 2

Całościowy udział typów audycji w ofercie multipleksów 1, 2, 3

Informacja 10% Rozrywka 23% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (1)

Edukacja 2% Programy dziecięce 5% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (2)

Lifestyle 4% Religia 0,..% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (3)

MUX 1Programy TVP1 HD, TVP2, TVP INFO, Polo TV, ESKA TV, ATM Rozrywka TV, T-TV Widzowie pod względem wieku

Wykształcenie Miejsce zamieszkania MUX 1

TVP 1 TVP 2 Seriale - 28% Rozrywka - 13% Film - 13% Informacja - 10% Edukacja - 8% Dziecięce - 8% Dokument - 6% Sport - 4% Religia - 2% Kultura - 1% Seriale - 36% Film - 17% Rozrywka - 13% Lifestyle - 11% Informacja - 6% Edukacja - 6% Dokument - 4% Kultura - 1% Religia - 1% MUX 1 Programy (1)

Polo TV Eska TV MUX 1 Programy (2)

ATM Rozrywka TTV MUX 1 Programy (3)

Mux 2 Programy Polsat Polsat Sport News TVN TVN7 TV Puls Puls 2 TV4 TV6 Widzowie pod względem wieku

Widownia pod względem wykształcenia Widownia pod względem miejsca zamieszkania MUX 2

Polsat Polsat Sport News MUX 2 Programy (1)

TVN TVN 7 MUX 2 Programy (2)

TV Puls TV Puls 2 MUX 2 Programy (3)

TV 4 TV 6 MUX 2 Programy (4)

MUX 3 Programy TVP1, TVP2 HD, TVP INFO, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia W zestawie kanałów dostępnych na MUX - 3 połowa z nich jest emitowana na MUX - 1. Pozostałe programy - TVP Kultura, TVP Historia i TVP Polonia mają na razie jeszcze niskie wskaźniki oglądalności w ramach multipleksu.

TVP Historia Cd … Jedyny program spośród badanych, w którym wiodącą formą jest dokument Brak treści dla dzieci Preferencje dla tej stacji: ludzie starsi, osoby młodsze o wysokim wykształceniu i niskich dochodach MUX 3 Programy (1)

TVP Kultura cd… Minimalny udział audycji dla dzieci Preferencje dla TVP Kultura w grupach widzów wykształconych, z niskimi dochodami, mieszkających w miastach MUX 3 Programy (2)

Ocena oferty multipleksów 1 W ofercie multipleksów naziemnych przeważają zdecydowanie: rozrywka, seriale, filmy, w mniejszym stopniu informacja Brakuje treści publicystycznych, związanych z wiedzą oraz treści religijnych Udostępnianie dóbr kultury i sztuki, a także edukacji ma miejsce niemal wyłącznie za sprawą telewizji publicznej Dobrze wypada udział sportu zarówno w telewizji publicznej, jak i komercyjnych (Polsat i Polsat sport News) Dostarczanie rozrywki realizowane jest w stopniu najszerszym przez większość programów naziemnej TV cyfrowej Multipleksy naziemne odbierane są najczęściej przez widzów o niskich dochodach i niskim wykształceniu. Wyjątki: TVP Historia i TVP Kultura (niskie dochody, wysokie wykształcenie)oraz Eska TV i TTV (niskie wykształcenie, wysokie dochody)

Ocena oferty multipleksów 2 Dla uzyskania pełnego obrazu potrzeb widowni przeprowadzono także analizę oferty wszystkich dostępnych platform, zachowując takie same kryteria socjologiczne (wykształcenie, dochody, wiek, miejsce zamieszkania) Wynik: Grupy, które nie znajdują dla siebie treści na multipleksach 1. Dzieci z miast konsumują przede wszystkim treści kanałów tematycznych dostępnych na płatnych platformach (Puls 2 jest programem o bardzo małej widowni) 2. Młodzież z największych miast również preferuje odpłatne kanały tematyczne 3. Oferta multipleksów w niewielkim stopniu zaspokaja także potrzeby osób w średnim wieku mieszkających w miastach