Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
Nowa Instrukcja Kancelaryjna - projektowane zmiany prawne
Macierze, wyznaczniki, odwracanie macierzy i wzory Cramera
Dział Zasobów Archiwalnych
Przekazywanie akt do Archiwum UMK
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
System kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
PRZECHOWYWANIE PISM..
Zasady gromadzenia dokumentacji działalności naukowej w instytutach badawczych Andrzej Klubiński Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie
Sekretariat jako nowoczesne biuro
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
OPIS BIBLIOGRAFICZNY mgr Halina Gierut mgr inż. Małgorzata Sorys.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Realizacja zadań publicznych zlecanych podmiotom pozarządowym Radom 1
Systemy Kancelaryjne ..
Mariusz Kasperkiewicz
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Nowa funkcjonalność Nowe możliwości Łatwy dostęp do informacji.
Metodyki zarządzania projektami
Rozkład jazdy bez tajemnic, czyli…
Tablice przestawcze siły hamowania w wagonach towarowych
Rozkład jazdy bez tajemnic, czyli…
Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Kraków, dnia września 2014 r.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
ezd w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Rodzaje dokumentów biurowych
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Rejestrowanie i znakowanie pism przychodzących i wychodzących
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
Zidentyfikowane problemy
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
każdy rysunek powinien być opatrzony
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Targu PROWADZĄCA SZKOLENIE Danuta Zając.
Udostępnianie dokumentacji w archiwum wyodrębNionym – do celów służbowych i naukowo-badawczych mgr Klaudia Banach.
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Porządkowanie akt osobowych studentów i pracowników
Postępowanie z dokumentacją, której upłynął czasookres przechowywania
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
Karta Próbnego Doju Dokument źródłowy.
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN i przekazywania jej do archiwum zakładowego Warszawa, 1 marca 2011 r. 1.03.2011

Zagadnienia Ogólnie o przepisach i dokumentacji Definicja sprawy i komórki merytorycznej Rejestrowanie sprawy Zakładanie teczki aktowej Przygotowanie teczek spraw do archiwum Instytutu 1.03.2011

Przepisy kancelaryjno-archiwalne instrukcja kancelaryjna (zasady postępowania z dokumentacją) jednolity rzeczowy wykaz akt (klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji) instrukcja archiwalna (funkcjonowanie archiwum zakładowego) Wprowadzone Zarządzeniem nr 2 z dnia 9 czerwca 2005 roku Dyrektora IBL PAN 1.03.2011

Jednolity rzeczowy wykaz akt klasyfikacja akt, powstających w wyniku działalności Instytutu kwalifikacja archiwalna akt (kat. A lub B) używany do rejestracji spraw klasy końcowe oznaczone kategorią archiwalną, odpowiadają tematycznym (rzeczowym) teczkom aktowym 1.03.2011

1.03.2011

Materiały archiwalne (kat A) wszelkiego rodzaju akta i dokumenty, korespondencja, dokumentacja finansowa i statystyczna, filmy i mikrofilmy, nagrania dźwiękowe i wideofonowe oraz inna dokumentacja bez względu na jej sposób wytwarzania, mająca znaczenie jako źródło informacji o wartości historycznej. przechowywania i wchodzą do państwowego zasobu archiwalnego Są przeznaczone do wieczystego 1.03.2011

Dokumentacja niearchiwalna (kat. B) to część dokumentacji, która posiada czasową wartość praktyczną, dowodowo-prawną oraz dla celów kontrolnych i nie stanowi materiałów archiwalnych, po upływie okresu przechowywania ulega brakowaniu Przykładowo: B5, B10, B50, BE5 1.03.2011

Akta sprawy cała dokumentacja (pisma, dokumenty, notatki, formularze, plany, fotokopie, rysunki, pliki elektroniczne, itp.) zawierają dane, informacje, które były, są lub mogą być istotne przy rozpatrywaniu danej sprawy 1.03.2011

Komórka merytoryczna komórka organizacyjna, do której zadań należy ostateczne pod względem merytorycznym opracowanie danej sprawy i która w tym zakresie powinna posiadać całość dokumentacji 1.03.2011 9

1.03.2011 10

W przypadku zespołów powoływanych w celu realizacji określonego projektu powinna zostać wytypowana właściwa komórka organizacyjna, która będzie gromadzić dokumentację i przekazywać ją do archiwum Instytutu. 1.03.2011 11

Rejestracja przykładowej sprawy związanej z organizacją konferencji 1.03.2011

komórka merytoryczna gromadząca dokumentację sprawy: Pracownia Literatury Średniowiecza ustalenie, czy została już założona teczka na konferencje, jeśli nie to należy ją opisać 1.03.2011

tytuł teczki z hasła klasyfikacyjnego Elementy opisu teczki znak teczki kategoria archiwalna tytuł teczki z hasła klasyfikacyjnego 29.11.2010

rejestracja sprawy w spisie spraw sprawa otrzymuje znak: PLŚ – 410-1/11 spis spraw – formularz służący do chronologicznego rejestrowania spraw wpływających lub zapoczątkowanych dołączony do teczek aktowych znak sprawy – zespół symboli określających przynależność sprawy do określonej komórki organizacyjnej i określonej sprawy, grupy spraw oraz numer kolejny ze spisu spraw 1.03.2011

Formularz spisu spraw 1.03.2011 16

Kolejne dokumenty np. listy uczestników, protokoły, sprawozdania, referaty i inne materiały naukowe, zaproszenie stanowią sprawę tej konferencji i otrzymują ten sam znak sprawy, nie są więc rejestrowane pod odrębnymi numerami w spisie spraw 1.03.2011 17

W uzasadnionych przypadkach kierownicy komórek organizacyjnych mogą rozwijać klasy trzeciego i niższych rzędów na klasy pochodne Warunki: propozycję poszerzenia wykazu należy zgłosić do Archiwum Instytutu zachowuje się kategorię archiwalną, ustaloną w klasie wyższego rzędu 1.03.2011

Wyciąg z jrwa każda komórka organizacyjna IBL sporządza wyciąg z jednolitego rzeczowego wykazu akt, wskazujący na hasła klasyfikacyjne właściwe dla spraw prowadzonych według zakresu kompetencji danej komórki (patrz definicja komórki merytorycznej) wyciąg z jrwa przesyłany jest do Archiwum Instytutu 1.03.2011

Jak długo przechowywać teczki spraw w registraturze? dokumentację spraw zakończonych komórki organizacyjne przechowują przez okres 2 lat (licząc od 1 stycznia następnego roku) jeśli akta spraw są potrzebne dłużej w registraturze, to po formalnym przekazaniu ich do archiwum, można je wypożyczyć 1.03.2011

Przekazywanie dokumentacji do Archiwum akta przekazuje się wyłącznie kompletnymi rocznikami na podstawie spisu zdawczo – odbiorczego znaki teczek wpisuje się w spisie zdawczo-odbiorczym kolejności symboli klasyfikacyjnych jednolitego rzeczowego wykazu akt do teczki dołącza się spis spraw, także inne środki ewidencyjne (rejestry, kartoteki) 1 podpisany egzemplarz spisu zdawczo – odbiorczego pozostaje w komórce organizacyjnej i stanowi dowód przekazania akt 1.03.2011

Formularz spisu zdawczo-odbiorczego 1.03.2011 22

Teczki spraw kat. A - przekazywanie do Archiwum wszystkie pisma w teczce powinny być pogrupowane w sprawy ułożenie spraw w kolejności liczby porządkowej spisu spraw w obrębie sprawy pisma ułożone chronologicznie od najwcześniejszego (wszczynającego sprawę) wyłączenie z akt spraw: spinaczy, zszywek i innych metalowych części, koszulek plastikowych, zbędnych identycznych kopii tych samych pism, brudnopisów pism (jeśli nie zawierają istotnych poprawek) 1.03.2011 23

Teczki spraw kat. A - przekazywanie do Archiwum scalenie dokumentacji papierowej w uzgodnieniu z Archiwum Instytutu ponumerowanie wszystkich zapisanych stron pism miękkim ołówkiem w prawym górnym rogu oznaczenie liczby stron na wewnętrznej części tylnej okładki w postaci zapisu: „Niniejsza teczka zawiera…stron kolejno ponumerowanych. [miejscowość, data, podpis osoby paginującej akta]” spisanie danych z teczek na formularzu spisu zdawczo-odbiorczego (4 egzemplarze spisu) 1.03.2011

Teczki spraw kat. B - przekazywanie do Archiwum wszystkie pisma w teczce powinny być pogrupowane w sprawy ułożenie spraw w kolejności liczby porządkowej spisu spraw w obrębie sprawy pisma ułożone chronologicznie od najwcześniejszego (wszczynającego sprawę) spisanie danych z teczek na formularzu spisu zdawczo-odbiorczego (3 egzemplarze spisu) 1.03.2011

Dokumentacja kat. Bc (do dyskusji) Akta zaliczone do kategorii Bc po ich wykorzystaniu komórki organizacyjne mogą przekazywać na makulaturę w porozumieniu z Archiwum Zakładowym. W tym celu należy przygotować spis dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie i przekazać ten spis do Archiwum Zakładowego. Dokumentacja może zostać zniszczona dopiero na podstawie protokołu brakowania. 1.03.2011

Formularz spisu dokumentacji niearchiwalnej 1.03.2011 27

Dziękuję za uwagę Wioletta Lipińska Archiwum IBL PAN wlipinska@ibl.waw.pl 1.03.2011 28