FOREIGN CHILDHOOD GAMES. HUNGARIAN JUMP SCHOOL Ugróiskola (ickázás) Ugróiskola (ickázás) A gyerekek (lányok, fiúk) főleg a szabadban játsszák ezt a játékot.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FROGS.
Advertisements

Istota wyczynu we wspinaczce plenerowej.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Szczególna teoria względności
Szczególna teoria względności Co jest a co nie jest względne?
Czas Present Simple.
Easter 2011 Easter 2011.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Present Perfect Tense.
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Present simple vs Present continuous
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
One tale one game one dance one recipe
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
POLISH FOR BEGINNERS.
Znajdź strzałki. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska.
How to make an application on Step by Step Instructions
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
HOMOFONY W JĘZYKU ANGIELSKIM. HOMOFONY TO WYRAZY DŹWIĘKOWO IDENTYCZNE, ALE ODMIENNE POD WZGLĘDEM PISOWNI, POCHODZENIA I ZNACZENIA.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
‘Wish’ życzenia, żal.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Paulina Kowalczyk Dominika Struzik I LO Tadeusz Kosciuszko in Wielun POLAND.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
S: Present Simple vs Present Continuous.
❝If you talk to a man in a language he understands,
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Objects of cultural heritage in Gościeradów Słowniczek: Heritage- dziedzictwo, dziedzictwa.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
introduction to tenses in English
klasa II moduł 27 PEOPLE WHO HELP
11. Work Praca.
To fall for someone Zakochacć się
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Tworzenie zdań i zastosowanie
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Zespol Szkolno – Przedszkolny No. 2 in Rybnik – Poland 2007
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
SatMapping Your map from space Cover page
Zapis prezentacji:

FOREIGN CHILDHOOD GAMES

HUNGARIAN JUMP SCHOOL Ugróiskola (ickázás) Ugróiskola (ickázás) A gyerekek (lányok, fiúk) főleg a szabadban játsszák ezt a játékot. 2-3 gyerek krétával az aszfaltra vagy pálcával a földbe karcolnak egy iskolát. A rajza a következő. Kiszámolják, hogy ki lesz a kezdő. Az első gyerek valamelyik rekeszbe bedobja a lapos kockát vagy követ, majd féllábon ugrálva végigjárja az iskolát. A végén megfordul, és visszafelé felveszi a kockáját. Ha sikerül végigugrálnia úgy, hogy közben az egyszeres rekeszekben sehol nem teszi le a lábát, akkor területet foglalhat. Hátat fordít az iskolának és eldobja a kockát hátrafelé. Ha valamelyik rekeszbe esik, az az ő területe, amit be is jelöl. Ebbe az ellenfelek nem léphetnek bele, csak a gazdája pihenhet itt meg. Ha valahol leteszi a lábát vagy a kocka kigurul az iskolából, akkor a másik gyerek folytathatja a játékot. A végén az győz, akinek a legtöbb elfoglalt területe lesz. A gyerekek (lányok, fiúk) főleg a szabadban játsszák ezt a játékot. 2-3 gyerek krétával az aszfaltra vagy pálcával a földbe karcolnak egy iskolát. A rajza a következő. Kiszámolják, hogy ki lesz a kezdő. Az első gyerek valamelyik rekeszbe bedobja a lapos kockát vagy követ, majd féllábon ugrálva végigjárja az iskolát. A végén megfordul, és visszafelé felveszi a kockáját. Ha sikerül végigugrálnia úgy, hogy közben az egyszeres rekeszekben sehol nem teszi le a lábát, akkor területet foglalhat. Hátat fordít az iskolának és eldobja a kockát hátrafelé. Ha valamelyik rekeszbe esik, az az ő területe, amit be is jelöl. Ebbe az ellenfelek nem léphetnek bele, csak a gazdája pihenhet itt meg. Ha valahol leteszi a lábát vagy a kocka kigurul az iskolából, akkor a másik gyerek folytathatja a játékot. A végén az győz, akinek a legtöbb elfoglalt területe lesz. Jump – school Jump – school On the asphalt children draw a school with chalk or on the ground they can draw it with a stick.They count who will be the beginner.The first child throw a plain die or a plain stone,then with one- leg he/she jump through the school.At the end he/she turn and backwards the child pick up his/her stone.If he/she succed to jump this school and never put his/her legs on the simple squares,he/she can occupy territory.Then he/she turn ones back to school and throw the stone.If the stone fall into one of the square,that will be his/her territory,which he/she can mark.The other children-the enemies- cant jump in this square.The winner is,who has the most territory. On the asphalt children draw a school with chalk or on the ground they can draw it with a stick.They count who will be the beginner.The first child throw a plain die or a plain stone,then with one- leg he/she jump through the school.At the end he/she turn and backwards the child pick up his/her stone.If he/she succed to jump this school and never put his/her legs on the simple squares,he/she can occupy territory.Then he/she turn ones back to school and throw the stone.If the stone fall into one of the square,that will be his/her territory,which he/she can mark.The other children-the enemies- cant jump in this square.The winner is,who has the most territory. Gra w klasy Gra w klasy Gra w klasy jest dla dwóch i więcej osób. Potrzebne jest kamyk, kreda albo patyk. Na chodniku rysujemy tzw. chłopka, czyli 3 kwadraty w pionie, 2 – jak gdyby ręce – w poziomie. Potem znów jeden kwadrat – szyję. Na końcu dorysowujemy do niej spory okrąg (głowę) i dzielimy ją na pół. Pola numerujemy od 1 do 8. Rozpoczynający grę rzuca kamień i stara się trafić w pierwsze pole. Gdy trafi, może rozpocząć skoki (na jednej lub na dwóch nogach, z zamkniętymi oczami, w tej materii jest absolutna dowolność). Trzeba skoczyć kolejno na każde pole, zaś w przypadku podwójnych rozstawić nogi na oba pola. Po dotarciu do głowy musi zrobić skok z obrotem i wrócić, zabierając po drodze kamyk. Następnie rzuca kamykiem do kolejnego okienka itd. Kto nie trafi na właściwe pole albo podczas skakania nadepnie na linię chłopka oddaje kolejkę przeciwnikowi. Gra w klasy jest dla dwóch i więcej osób. Potrzebne jest kamyk, kreda albo patyk. Na chodniku rysujemy tzw. chłopka, czyli 3 kwadraty w pionie, 2 – jak gdyby ręce – w poziomie. Potem znów jeden kwadrat – szyję. Na końcu dorysowujemy do niej spory okrąg (głowę) i dzielimy ją na pół. Pola numerujemy od 1 do 8. Rozpoczynający grę rzuca kamień i stara się trafić w pierwsze pole. Gdy trafi, może rozpocząć skoki (na jednej lub na dwóch nogach, z zamkniętymi oczami, w tej materii jest absolutna dowolność). Trzeba skoczyć kolejno na każde pole, zaś w przypadku podwójnych rozstawić nogi na oba pola. Po dotarciu do głowy musi zrobić skok z obrotem i wrócić, zabierając po drodze kamyk. Następnie rzuca kamykiem do kolejnego okienka itd. Kto nie trafi na właściwe pole albo podczas skakania nadepnie na linię chłopka oddaje kolejkę przeciwnikowi.

SPANISH COPS & ROBBERS Policías y ladrones Policías y ladrones 1. Se dividen los jugadores en dos equipos, unos serán los policías y otros los ladrones. 1. Se dividen los jugadores en dos equipos, unos serán los policías y otros los ladrones. 2. Se fija un lugar como un banco, un poste o algo así para hacer de cárcel y empieza entonces el juego. 2. Se fija un lugar como un banco, un poste o algo así para hacer de cárcel y empieza entonces el juego. 3. Los policías dan un tiempo para que los ladrones huyan y después salen a perseguirlos. 3. Los policías dan un tiempo para que los ladrones huyan y después salen a perseguirlos. 4. Cuando un policía atrapa a un ladrón, lo conduce a la cárcel. Un ladrón no puede abandonar la cárcel a menos que lo toque un compañero que no esté atrapado. Los policías montan guardia en la cárcel para evitar el rescate de los prisioneros. 4. Cuando un policía atrapa a un ladrón, lo conduce a la cárcel. Un ladrón no puede abandonar la cárcel a menos que lo toque un compañero que no esté atrapado. Los policías montan guardia en la cárcel para evitar el rescate de los prisioneros. 5. Cuando todos los ladrones son atrapados se cambian los papeles y se vuelve a jugar. 5. Cuando todos los ladrones son atrapados se cambian los papeles y se vuelve a jugar. Cops and Robbers Cops and Robbers 1. Players are divided into two teams, one will be the police and other thieves. 1. Players are divided into two teams, one will be the police and other thieves. 2. It sets a place like a bank, a post or something to prison and then the game starts. 2. It sets a place like a bank, a post or something to prison and then the game starts. 3. The police give a time for the fleeing robbers and then go after them. 3. The police give a time for the fleeing robbers and then go after them. 4. When a police catch a thief, leading to prison. A thief can not leave the prison unless it touches a partner who is not trapped. The police stand guard at the jail to prevent the rescue of the prisoners. 4. When a police catch a thief, leading to prison. A thief can not leave the prison unless it touches a partner who is not trapped. The police stand guard at the jail to prevent the rescue of the prisoners. 5. When all the thieves are caught they change roles and play again. 5. When all the thieves are caught they change roles and play again. Policjanci i złodzieje Zabawę rozpoczyna się wyborem w drodze wyliczanki policjantów. Wyznacza się miejsce więzienia, gdzie będą przyprowadzani złapani przez policjantów złodzieje. Dzieci rozbiegają się, a policjanci liczą do 5 i zaczynają łapać złodziei. Zabawa kończy się w momencie wyłapania wszystkich złodziei. Policjanci i złodzieje Zabawę rozpoczyna się wyborem w drodze wyliczanki policjantów. Wyznacza się miejsce więzienia, gdzie będą przyprowadzani złapani przez policjantów złodzieje. Dzieci rozbiegają się, a policjanci liczą do 5 i zaczynają łapać złodziei. Zabawa kończy się w momencie wyłapania wszystkich złodziei.

TURKISH DON ATEŞ DON ATEŞ Kalabalık grupla oynanır. Malzeme gerekli değildir. Ebeyi belirlemek için beline renkli kuşak bağlanabilir. Nasıl oynanır: Bom ateş diye de bilinir. Önce ebe seçilir, oyuncular ebeden kaçar. Ebeye yakalanmak üzere olan oyuncular don diye bağırarak sabit kalırlar. Ancak başka bir kişi onlara ateş diye bağırıp dokunmadan kıpırdayamazlar. Ebe birisine don demeden dokunursa o kişi ebe olur. Bütün oyuncular don olunca oyun biter. Oyun ikinci kez oynandığında donan kişiyi kurtarmak için diğerlerinin donan kişinin bacağının altından ateş diye bağırarak geçmesi gerekir. Oyunu zorlaştırmak için ilerleyen aşamalarda 2 tane ebe seçilebilir. DON ATEŞ Kalabalık grupla oynanır. Malzeme gerekli değildir. Ebeyi belirlemek için beline renkli kuşak bağlanabilir. Nasıl oynanır: Bom ateş diye de bilinir. Önce ebe seçilir, oyuncular ebeden kaçar. Ebeye yakalanmak üzere olan oyuncular don diye bağırarak sabit kalırlar. Ancak başka bir kişi onlara ateş diye bağırıp dokunmadan kıpırdayamazlar. Ebe birisine don demeden dokunursa o kişi ebe olur. Bütün oyuncular don olunca oyun biter. Oyun ikinci kez oynandığında donan kişiyi kurtarmak için diğerlerinin donan kişinin bacağının altından ateş diye bağırarak geçmesi gerekir. Oyunu zorlaştırmak için ilerleyen aşamalarda 2 tane ebe seçilebilir. DON ATEŞ DON ATEŞ Ebe (It): the player who will chase other players. Ebe (It): the player who will chase other players. This game involves a large number of students to play. No material is needed for the game. A colourful sash can be tied around the waist of ebe This game involves a large number of students to play. No material is needed for the game. A colourful sash can be tied around the waist of ebe How to play ? How to play ? It is also known as Bom-Ateş. First, ebe is chosen. Secondly, he/she chases other players. The players who are about to be caught by ebe freeze saying Don. However they cant move if one of the players doesnt touch them saying Ateş. If it touches one of the players before saying Don, the player who is touched by the ebe becomes new ebe. When all the players become Don, the game ends. It is also known as Bom-Ateş. First, ebe is chosen. Secondly, he/she chases other players. The players who are about to be caught by ebe freeze saying Don. However they cant move if one of the players doesnt touch them saying Ateş. If it touches one of the players before saying Don, the player who is touched by the ebe becomes new ebe. When all the players become Don, the game ends. If you want to palt the game second time, to melt the frozen player, other players must pass between the legs of frozen player by shouting Ateş. Two ebe can be chosen to make the game more challenging. If you want to palt the game second time, to melt the frozen player, other players must pass between the legs of frozen player by shouting Ateş. Two ebe can be chosen to make the game more challenging. ZAMROŻONY BEREK ZAMROŻONY BEREK Gra ruchowa, polegająca na tym, że jedna osoba (nazywana berkiem) musi dotknąć dowolną z pozostałych osób biorących udział w zabawie. Osoba złapana przez berka staje w rozkroku i nie może się ruszyć. W grze może brać udział dowolna liczba osób. Zabawa nie jest ograniczona w czasie. Gra ruchowa, polegająca na tym, że jedna osoba (nazywana berkiem) musi dotknąć dowolną z pozostałych osób biorących udział w zabawie. Osoba złapana przez berka staje w rozkroku i nie może się ruszyć. W grze może brać udział dowolna liczba osób. Zabawa nie jest ograniczona w czasie.