Al. Ries & Jack Trout 22 PRAWA MARKETINGU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Jak Lublin został Lublinem
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Jak być własnym szefem?.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Czy wierzysz w Boga? powiedziała: „Tak” …i zginęła
Zdjęcia ze stron:
Siedziba TelexFREE w Stanach Zjednoczonych 225 Cedar Hill ST Suite 200 Marlborough, MA Informacje o firmieTELEXFREE? Siedziba TelexFREE w Brazylii.
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Szkolenia, Coaching, PR.
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Języki i automaty część 3.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Quick-School.
O korzeniach i skrzydłach…
Dziękuję Ci Ojcze Święty z wyrazami największego szacunku
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
istotne cechy kryterium:
SZEŚĆ ZASAD REALIZMU POLITYCZNEGO
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
KWIATY i różne mądrości….
  Wszystko zostało wymyślone, z wyjątkiem tego jak żyć.
Umiejętność obserwacji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
„What should economists do?” Przygotowano w oparciu o tekst James’a M. Buchanan’a.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Oligopol oferentów Założenia modelu: 1.Na rynku danego dobra jest kilku dużych oferentów i bardzo wielu drobnych nabywców. 2.Na rynku a) nie ma preferencji.
Każdy z nas jest filozofem – zagadnienia wstępne Materiały dla II klasy LO.
Co byś pomyślała gdybyś zobaczyła kogoś, kto kąpiąc się w wannie zajada się kryształkami soli do kąpieli? Albo kogoś, kto przesadzając kwiaty popijałby.
Segmentacja rynku.
Busy Bees I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Miarki Mikołów.
CZYM SIĘ ZAJMUJEMY? Nasza działalność polega na wytwarzaniu i sprzedaży świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek, w których wyodrębnić można dwie podstawowe.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Nie tylko Ceną da się Sprzedawać
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Nazwa firmy Produkty i usługi
Zapis prezentacji:

Al. Ries & Jack Trout 22 PRAWA MARKETINGU Prezentacja przygotowana przez: Magdalenę Malikowską i Beatę Jankowską

Wiadomo: można zbudować piękny samolot, można zbudować architektonicznie piękną budowlę Jednak gdy złamiemy istniejące prawa natury, to nasz samolot nie oderwie się od ziemi, a pierwszy huragan zmiecie nasze cudo zbudowane na wydmie Jeżeli więc istnieją prawa natury to dlaczego by nie mówić o PRAWACH MARKETINGU CZY SĄ ONE TRUDNE?- Nie są zupełnie proste! Jednak zastosowanie ich w praktyce to już inna sprawa!

WNIOSEK: można stworzyć błyskotliwy program marketingowy Lecz gdy nie będziemy znać podstawowych praw rządzących marketingiem nawet jedno złamane prawo może obrócić bieg zdarzeń tak, że poniesiemy sromotną klęskę SKUTECZNOŚĆ (w marketingu) = ISTNIENIE JAKIŚ SIŁ (działających na rynku)

1 PRAWO PIERWSZEŃSTWA LEPIEJ BYĆ PIERWSZYM NIŻ LEPSZYM (trudno w to uwierzyć, prawda?) PRZYKŁAD: pomyśl- KOMPUTER i od razu nasuwa ci się IBM, pomyśl- NAPÓJ ENERGETYCZNY =RED BULL , pomyśl – MASZYNKA DO GOLENIA= GILLETTE, pomyśl-drukarka laserowa =HEWLETT- PACKARD WNIOSEK: niezależnie od tego jak jest naprawdę, ludzie postrzegają pierwszy wyrób, nawet porównywanie jest nieskuteczne Czy będąc zatem drugim ma się jakieś szanse? Na szczęście są inne prawa

2 PRAWO KATEGORII ZASADA :kiedy wprowadza się na rynek nowy wyrób, nie martwmy się dlaczego on jest lepszy od konkurencyjnego lecz pod jakim względem jest pierwszy Jeżeli nie jesteśmy w umysłach klientów No 1 – wyszukajmy nową kategorię, w której się zrealizujemy Jeśli już ją znajdziemy PROMUJMY JĄ , nie mamy przecież wtedy konkurencji!!

3 PRAWO PIERWSZEŃSTWA MYŚLI Jest pewną modyfikacją prawa pierwszeństwa PERCEPCJA –JEŻELI MARKETING TO WALKA NA PERCEPCJE, A NIE NA WYROBY TO MYŚL WYGRYWA PROBLEMEM JEST ABY POMYSŁ TRAFIŁ DO SWIADOMOŚCI POTENCJALNEGO KLIENTA. Jednak bardzo trudno jest zmienić sposób myślenia, dlatego na marketing traci się ogromne kwoty pieniędzy Wymyślmy łatwą, przystępna i prostą do zapamiętania nazwę naszego produktu (Apple), a już pół sukcesu za nami!

4 PRAWO PERCEPCJI ZŁUDZENIE-że są jakieś najlepsze wyroby, a rzeczywistość jest obiektywna. Niestety nie ma żadnych faktów! RZECZYWISTOŚĆ=PERCEPCJA (stapiająca się niestety z PRAWDĄ) POTRZEBUJEMY EKSPERTA, KTÓRY BĘDZIE MÓGŁ POWIEDZIEĆ NAM CO MYŚLI O NASZYM PRODUKCIE, A JEDNOCZESNIE JEST WYZNACZNIKEM PRAWDY DLA KOGOŚ INNEGO KAŻDY CZLOWIEK JEST INNY I WIERZY W TO W CO CHCE WIERZYĆ, WIEC BARDZO TRUDNO JETST TO ZMIENIĆ ISTNIEJE ZASADA (cudza percepcja i rzeczywistość) ”Każdy wie ,że…”

5 PRAWO KONCENTRACJI HASŁO-JEDEN WYRAZ LUB POJECIE, KTÓRE „ZAKODOWANE” W UMYŚLE KLIENTA „PROCENTUJE” Ważne jest aby był to wyraz najprostszy, który by wskazywał klientom realne korzyści wynikające ze stosowania naszego wyrobu oraz musi on być tylko do naszej dyspozycji, czyli dotyczyć wąskiego zagadnienia ISTOTA-zawężenie działań do jednego pola, jeżeli będziemy próbować wszystkiego to nie damy rady być symbolem jednej rzeczy. (Np. kampania antynarkotykowa nie odniosła sukcesu-jej rozproszenie i brak koncentracji wpłynęły na to )

6 PRAWO WYŁĄCZNOŚCI KLIENT JUŻ RAZ ZDECYDOWAŁ-jeżeli jakiś wyraz kojarzy się naszemu potencjalnemu klientowi z konkurentem to już przepadliśmy, gdyż próby przejęcia tego wyrazu spełzną na niczym Spece od marketingu boja się powiedzieć „Ta koncepcja należy do innych..”. PIENIADZE w tym momencie przydają się, lecz…nie naruszajmy prawa wyłączności!!! Przykład sieci „Burger King”, która przeoczyła w swych badaniach, że słowo „szybki” należał już do MC Donalds.

7 PRAWO DRABINY ZAJMUJESZ 2 I 3 MIEJSCE W ŚWIADOMOŚCI POTENCJALNEGO KLIENTA - TO PRAWO JEST DLA CIEBIE!!! Klient hierarchizuje produkty i to tkwi w jego świadomości gdy podejmuje decyzje To znaczy jesteś na drabinie wyrobów tym wyżej im większe zainteresowanie wzbudza twój produkt (wyroby codziennego użytku na swojej drabince mają wiele szczebli ) Będąc na rynku musimy niestety ustosunkować się do innych i czasem przyznać rację „Tak jesteśmy na drugim miejscu”, ale to nic straconego… Psychologowie twierdzą, że w naszych głowach te drabiny mają max. 7 szczebli (tak jak 7 cyfrowe nr tel. , 7 cudów świata itd. )

8 PRAWO DWÓCH Na drabinie jest wiele szczebli lecz w rzeczywistości LICZĄ SIĘ TYLKO DWA Klienci pragną marki PRZODUJĄCEJ (wierzą, że 1 jest lepszy) Takie myślenie zapewnia właśnie miejsce tylko DWÓM PRZODUJĄCYM MARKOM

9PRAWO PRZECIWIEŃSTWA Jeżeli chcemy zaistnieć na rynku to postarajmy się być INNI Nie naśladujmy przywódcy (ale bacznie go obserwujmy!!!) MY jako ALTERNATYWA Gdy zajmujemy 2 miejsce to nie możemy sobie pozwolić na nieśmiałość, musimy atakować!!!

10 PRAWO PODZIAŁU KATEGORIE ULEGAJĄ PODZIAŁOM –NIE ŁĄCZĄ SIĘ!!! OBAWIAMY SIĘ, że jak wprowadzimy nową markę do nowej kategorii to ucierpią nasze dotychczasowe marki ODPOWIEDNI MOMENT ma tu duże znaczenie!!!

11 PRAWO PERSPEKTYWY DZIAŁANIA MARKETINGOWE WYWOŁUJĄ DWA ZJAWISKA: skutki krótkookresowe (pobudzające) skutki długookresowe ( niekiedy hamujące) W marketingu wyniki uzyskuje się w dłuższym okresie!!!

NA ZAKOŃCZENIE W obecnej chwili należy przestrzec przed niebezpieczeństwem, wynikającym z prób zastosowania ww. praw marketingu Kultura większości korporacji nie toleruje Prawa Percepcji Dążenie do tego aby jednak być lepszym zwycięża!!! Jeżeli macie zamiar być menagerami to wiedzcie, że kierownictwo w waszej firmie nie zawsze, a raczej rzadko będzie chciała tolerować wasze sugestie, kierujące się prawami marketingu( pozbawienie znaczenia strategii lepszego wyrobu) Złamać zasadę „ Wszystko – wszystkim” to tez nie lada sztuka!!!

CD.OSTRZEŻEŃ Spójrzcie tylko na pełne półki w supermarketach-NIKT NIE SKONCENTRUJE SIĘ na kolorowych setkach odmian opakowań Obalenie zakorzenionych w kierownictwie przeświadczeń jest na prawdę trudna, dlatego nie tak łatwo jest stosować prawo rozszerzenia asortymentu PRAWA MARKETINGU SA NIEZMIENNE, A SKŁAD ZARZĄDU FIRMY MOŻE ULEC ZMIANIE!!!