TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
TEMPERAMENT.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Postawa DEF. I: Stanisław Mika, Psychologia społeczna:
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość.
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 11 i 12 Nowa teoria mikroekonomiczna – Koncepcje przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
TEMPERAMENT.
Malwina Śniadała Anna Przydatek Monika Gorzkowicz
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Osobowość Osobowość stanowią te cechy osoby bądź ludzi w ogóle, które umożliwiają wyjaśnienie spójnych wzorców zachowań. Zachowanie uwarunkowane osobowością.
OD „KULTURY I WRAŻLIWOŚCI” DO WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ
Wyzwania przedsiębiorczości
Faza 1 - wstrząs i szok, uczuciowa anestezja, otępienie, poczucie odrealnienia (bezpośrednio po zdarzeniu)
MINI WYKŁADY Z PSYCHOLOGII DLA GIMNZJALISTÓW
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
Naród i postawy wobec narodu
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Osobowość a rozwój człowieka
Kompetencja: Przedsiębiorczość
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Technikum Zawodowe im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G2 Opiekun: Dariusz.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY
Innowacja pedagogiczna
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Moja przedsiębiorczość
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
TYPY OSOBOWOŚCI – IDENTYFIKACJA ORAZ CHARAKTERYSTYKA
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na Ty”
ADOLESCENCJA CZYLI DOJRZEWANIE Prezentacja PowerPoint dla uczestników zajęć Kompas tęczowy czyli o mądrym dorastaniu nastolatków ZACHODNIOPOMORSKA FUNDACJA.
PROJEKT EDUKACYJNY „BYĆ LUBIANYM W GIMNAZJUM”.
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Osobowość.
Człowiek jako istota społeczna
Temperament – czyli trudny świat emocji
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Oczy umysłu. Kształtowanie wrażliwości estetycznej, poczucia piękna u osób niewidomych w bezpośrednim kontakcie ze sztuką.
Temperament i charakter
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski
Wpływ typu osobowości na styl komunikacji i sposób budowania relacji…
Vademecum Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego
Raz jeszcze, może trochę inaczej
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Różne typy osobowości w pracy
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TEMPERAMENT.
Stres w pracy nauczyciela
  Wykonanie: Paulina Muzyka, Katarzyna Mihułka
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Określenie typu temperamentu z wykorzystaniem testu Bergera.
O potrzebie dziecka bycia zauważanym
KOBIETA I MĘŻCZYNA OBDAROWANI SOBĄ CZY SKAZANI NA SIEBIE?
Raz jeszcze, może trochę inaczej
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Kultura współczesnego świata
Psychologia Marta Riess.
Zapis prezentacji:

TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Iwona Małkowska

DEFINICJE OSOBOWOŚCI Osobowość to zbiór względnie stałych, charakterystycznych dla danej jednostki cech i właściwości. Osobowość jest to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Osobowość kształtowana jest przez całe życie, szczególnie w okresie dzieciństwa oraz młodości poprzezwpływ bodźców zewnętrznych, a także własnej aktywności jednostki.

CECHY OSOBOWOŚCI

POJĘCIE TEMPERAMENTU Temperament to ogół biologicznych i psychicznych czynników współtworzących osobowość, określających formalne cechy zachowania, takie jak siła, dynamika reagowania. Temperament przejawia się we wszystkich czynnościach człowieka niezależnie od ich rodzaju, treści i ukierunkowania. Dwa tysiące lat temu ojciec medycyny Hipokrates podzielił ludzi na cztery typy temperamentalne. Oto one:

TYPOLOGIA TEMPERAMENTÓW CECHY PSYCHO- SOMATYCZNE SANGWINIK MELANCHOLIK CHOLERYK FLEGMATYK ŻYCIE UCZUCIOWE WESOŁY SMUTNY ROZDRAŻNIONY ZRÓWNOWAŻONY SIŁA PRZEŻYĆ PSYCHICZNYCH SŁABA SILNA GŁĘBOKOŚC PRZEŻYĆ PŁYTKA GŁĘBOKA CZĘŚCIOWO SZYBKOŚĆ REAGOWANIA NA BODŹCE SZYBKO POWOLI REAKCJE NA BODŹCE

SANGWINIK Dar przyciągania do siebie ludzi Gadatliwy, narrator, dusza towarzystwa Ma poczucie humoru, wesoły i spontaniczny Pamięć do kolorów Umacnia kontakt ze słuchaczami przez dotyk, ciekawy Urodzony aktor Prostoduszny Żyje dniem dzisiejszym Zmienność usposobienia Szczerość serca Ciągle jak dziecko Emocjonalny i wylewny, entuzjastyczny i ekspresywny, ekstrawertyk, rozmowny, optymista.

SANGWINIK Urodzony aktor Ma poczucie humoru Gadatliwy Ciągle jak dziecko Prostoduszny

MELANCHOLIK Głęboki i skłonny do rozmyślań Analityczny Poważny i zdeterminowany Ma zadatki na geniusza Utalentowany i twórczy Muzykalny, przejawia zdolności artystyczne Filozofujący i poetyczny Wyczulony na piękno Wrażliwy na potrzeby innych Skłonny do poświęceń Sumienny Idealista Introwertyk, myśliciel, pesymista.

Wrażliwy Analityczny MELANCHOLIK Sumienny Muzykalny Utalentowany

CHOLERYK Urodzony przywódca Dynamiczny i aktywny Nieodparta potrzeba zmian Musi korygować błędy Silna wola i zdecydowanie Nie ulega wzruszeniom Trudno go zniechęcić Niezależny i samowystarczalny Wzbudza zaufanie Wszystkim pokieruje Ekstrawertyk, człowiek czynu, optymista.

CHOLERYK Dynamiczny Ekstrawertyk Urodzony przywódca Silna wola Optymista

FLEGMATYK Powściągliwy Niewymagający i beztroski Spokojny, chłodny, opanowany Cierpliwy, zrównoważony Cichy, a przy tym dowcipny Życzliwy i uprzejmy Emocje skrywa głęboko Pogodzony z życiem Uniwersalny Introwertyk, obserwator, pesymista.

Introwertyk Cierpliwy Pesymista FLEGMATYK Spokojny Uniwersalny

PODSUMOWANIE Nie ma typów osobowości „lepszych” i „ gorszych”. Każdy typ osobowości może się sprawdzić w określonych zawodach i rolach pełnionych w społeczeństwie. Podstawową zasadą rozwoju osobowości jest poznanie samego siebie, polubienie własnej osoby oraz koncentracja na swoich silnych stronach. Nie przekonamy innych do siebie, jeżeli my sami nie będziemy siebie akceptować. Ważną rzeczą jest stałe rozwijanie swojej osobowości poprzez poszukiwanie nowych doświadczeń, analizę sytuacji, w których uczestniczyliśmy, a także wyciąganie wniosków na temat swojego zachowania. Opracowano na podstawie: Gregorczyk S. Przedsiębiorczość bez tajemnic, Wydawnictwo WSiP Biernacka M., Podstawy przedsiębiorczości, Wydawnictwo Operon Sarna P., Kultura zawodu dla ekonomistów, Wydawnictwo eMPi2

Dziękuję za uwagę