Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2008/2009 maj 2009 – lipiec września 2009 Obniżenie kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału spółki
Skonsolidowany wynik netto Grupy ACTION wyniósł 5,7 mln zł zysku. Jednostkowy wynik ACTION S.A. osiągnął 10,5 mln zł zysku Dalsza redukcja kosztów działalności operacyjnej Grupy – ponad 22% w stosunku do porównywalnego okresu 2007/2008 Rozszerzenie współpracy z BenQ, Indesit, Aristo, Hitachi Europe oraz poszerzenie oferty o produkty biurowe i FMCG dla Działu Biurowego Realizacja mniejszych przetargów dla Kompanii Węglowej i Totalizatora Sportowego Objęcie większościowych udziałów w portalu Gram.pl – ponad 600 tys. stałych użytkowników oraz ponad 6,5 mln odsłon miesięcznie Rok sprawozdawczy 2008/2009 będzie miał 17 miesięcy – w 2010 nastąpi zrównanie okresów sprawozdawczych z okresami roku kalendarzowego IV KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca
3 NAGRODY I WYRÓŻNIENIA Przyznanie Złotego Lauru Klienta materiałom eksploatacyjnym marki ActiveJet Uznanie przez IT Reseller zamiennych materiałów eksploatacyjnych marki ActiveJet za najbardziej popularne na rynku Przyznanie Certyfikatu Przejrzysta Firma Przyznanie ActiveJet tytułu Lider Marki – Srebrna Oznaka Jakości Uzyskanie przez Actina Sierra (pierwsza linia polskich komputerów) certyfikatu pełnej zgodności z systemem operacyjnym Windows 7 Uzyskanie tytułu Preffered Partner GOLD określającego firmę spełniającą wymagania do Autoryzacji HP 2010 IV KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipiec 2009
4 WYNIKI FINANSOWE W IV KWARTALE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 Przychody ze sprzedaży (tys. zł) Spadek przychodów ze sprzedaży w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 26,1% Spadek przychodów ze sprzedaży w dystrybucji o 5,2% (z wykluczeniem przetargów) Wzrost marży brutto w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 0,3% Marża brutto (%)
5 WYNIKI FINANSOWE W IV KWARTALE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 Zysk netto (tys. zł) Zysk operacyjny (tys. zł) Spadek zysku operacyjnego w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 40,7% Spadek zysku netto w Grupie o 32,9% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, zmniejszenie się natomiast jednostkowego zysku netto Action S.A tylko o 4,0%
6 SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 [w tys. zł] IV kwartał 2007/2008 IV kwartał 2008/2009Zmiana I-IV kwartał 2007/2008 I-IV kwartał 2008/2009Zmiana Przychody ze sprzedaży ,1% ,7% Zysk brutto ze sprzedaży ,1% ,4% Marża brutto na sprzedaży 8,1%8,4%0,3 p.p.7,9%10,4%2,5 p.p. Koszty sprzedaży i marketingu ,0% ,1% W relacji do przychodów 5,7%6,2%0,5 p.p.4,9%5,4%0,5 p.p. Koszty ogólnego zarządu ,4% ,0% W relacji do przychodów 1,4% 0,0 p.p.1,6%1,2%-0,4 p.p. Pozostałe przychody i zyski ,8% ,5% Pozostałe koszty i straty ,6% ,3% Wynik na działalności operacyjnej ,7% ,3% Koszty finansowe netto ,4% ,1% Wynik netto ,9% ,2% Rentowność wyniku netto 1,5%1,3%-0,2 p.p.1,4%0,9%-0,5 p.p.
CHARAKTERYSTYKA DYSTRYBUCJI Rozszerzenie liczby produktów w ofercie ACTION do pozycji Wzrost liczby i wartości klientów sieciowych rok do roku o ponad 20% Wzrost średniej wartości faktury o 22,5% - wartość ta wyniosła ponad zł Wzrost liczby klientów eksportowych rok do roku o 70% przy wzroście obrotów o ponad 140% Wzrost obrotów na produktach ActiveJet o 23% w stosunku do porównywalnego kwartału 2007/2008 Spadek liczby klientów o w stosunku do porównywalnego kwartału 2007/ CHARAKTERYTYKA DYSTRYBUCJI Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009
Delikatesy Internetowe A.pl ponad 100% wzrost zamówień w IV kwartale 2008/2009 wobec IV kwartału 2007/2008 Ponad 100% wzrost liczby klientów w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku Poszerzenie oferty o: -współpracę z Winarium Marek Kondrat i Syn, -dania gotowe LOT CATERING, -wysyłkę kwiatów. Uruchomienie sklepu w domenie delikatesy.gazeta.pl Projekt Nowy gram.pl przejęcie 75% udziałów przeniesienie firmy do siedziby ACTION S.A. 8 E- COMMERCE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009
SFERIS i ACTION UKRAINA Optymalizacja struktury Grupy i wykorzystanie potencjału Spółek SFERIS Negocjacje z Centrami Handlowymi kosztów powierzchni handlowych Wyjście z lokalizacji niedochodowych Rozpoczęte rozmowy z potencjalnymi partnerami do współpracy na zasadzie franczyzy Kreowanie wizerunku marki Sferis w mediach ACTION UKRAINA Dalsza redukcja kosztów działalności Zmniejszenie powierzchni lokali Zmniejszenie liczby zatrudnionych 9 SFERIS i ACTION UKRAINA Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009
10 CELE NA NAJBLIŻSZE KWARTAŁY Osiągnięcie wysokiej wydajności nowej linii kompletacyjnej i rozpoczęcie wysyłek większości towarów przez nową linię Pozyskanie nowych klientów, tak aby optymalnie wykorzystać potencjał linii wysyłkowej Duży nacisk na rozwój własnej marki i poszerzenie rynku zbytu o inne kraje Doprowadzenie do generowania pozytywnych wyników przez wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej w przyszłym roku Wykorzystanie potencjału bardzo dynamicznie rozwijającego się rynku e – commerce poprzez: -rozszerzenie oferty pod potrzeby sklepów internetowych -wykorzystanie naszej linii wysyłkowej pod potrzeby sklepów internetowych
11 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Dominika Lenkowska – agencja Martis CONSULTING