Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polityki kontroli w Windows Server 2008
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Modelowanie przypadków użycia
Page1 TRANSPORTATION PLUS (T+). Page2 ZARYS Transportation Plus to standardowy serwis oferujący stały dostęp do statusu przesyłek, awizacji i raportów.
Interfejs użytkownika do zarządzania konfiguracją oprogramowania
CAv4 Nowe funkcje CAv4 Nowe funkcje. 1 CA Client Outlook Integration- Nowe funkcje, Instalacja i Przegląd. 1-1 CA Client v4 Wymagania systemu 1-2 CA Client.
Wirtualny Transport Wiśniewskiego Gdynia
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Horyzontalne scenariusze pracy
OLAP budowa aplikacji analitycznych w MS SQL 2000 i Yukon
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Informatyzacja procesu transportowego
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego LOGISTICS PACKAGING Imię i nazwisko: Alicja Małek Grupa.
WYZWALACZE (TRIGGERY) Wyzwalacz jest specjalnym rodzajem procedury składowanej, która może być wykonana w odpowiedzi na jedną z trzech sytuacji: UPDATE.
Information Bridge Framework platforma integracji Microsoft Office 2003 z aplikacjami Line of Business Krzysztof Michalski10/01/2005.
SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Zarządzanie zmianami w systemie bezpieczeństwa - rozwiązania Check Point i partnerów OPSEC dr inż. Mariusz Stawowski
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Model referencyjny łańcucha dostaw
Real PRO in logistics. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą transportowo- spedycyjną. Doświadczony zespół tworzy grupa profesjonalistów, związana.
Podsumowanie trzeciego spotkania NUG_PL w dniu 6 września 2010 Sławomir Panasiuk Wiceprezes Zarządu KDPW SA Warszawa 14 grudnia 2010.
Informacja nt stanu prac w projekcie T2S Informacja nt stanu prac w projekcie T2S Harmonogram Eurosystemu i wstępny harmonogram KDPW Sławomir Pycko Dział
Damian Ciunowicz i Krystian Baranowski – kl. I „TL’’
Zarządzanie kredytami i należnościami
  … to platforma komunikacyjna dostępna przez dowolną przeglądarkę www, pozwalająca na racjonalne zarządzanie procesami logistycznymi, gdzie wszyscy uczestnicy.
Zarządzanie kredytami i należnościami Praktyka transakcji transgranicznych w UE.
B2O Sp. z o.o. to firma która, posiada nowoczesne rozwiązania umożliwiające prowadzenie działań sprzedażowych w Internecie. Unikatową jego cechą jest.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
System e-zamówienia.
Usługi online oraz Office 365. Przegląd usług online Dodawanie usług online do umów grupowych Nabywanie licencji Office 365.
Model referencyjny łańcucha dostaw
CabMan System dyspozytorski.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Forwarding – spedycja.
Naciśnij SPACJĘ aby przejść dalej
© 2014 IBM Corporation Spojrzeć na swój biznes oczami własnych klientów Jak analizować i poprawiać Customer Experience Aleksander W. Oleszkiewicz Customer.
The world of Militzer & Münch M&M air sea cargo S.A. Poland Największa tokarka Europy płynie do USA.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Dni Użytkowników Aplikacji QAD 2013 QAD Warehousing Eagle RF Express Tamerlan Davletukaev Przemysław Boniecki.
Przykłady analiza i projektowanie
Procesy wg QAD & DSR Przegląd obecnej oferty wsparcia procesów i przykłady zastosowań Paweł Daszkiewicz Dyrektor Realizacji Usług DSR sp. z o.o.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
call center to nie tylko infolinia
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Dokumentacja transportowa i spedycyjna w obrotach handlowych
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
1 WebCenter 14 – Co nowego? Rozwiązanie ESKO w zakresie zarządzania produkcją opakowań.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Praktyczne aspekty redukcji zapasów jako klucz do optymalizacji przestrzeni magazynowej Dawid Doliński Modern Warehouse, Warszawa
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
System monitoringu i kontroli odpadów komunalnych jako jedno z narzędzi zarządzania gospodarką odpadami Ewelina Nartowska Urząd Miasta Kielce KATOWICE,
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Dokumenty przewozowe w transporcie wodnym i lotniczym
Delivery from TATO Pharma
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport postępu lub stanu
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Ocean Cargo Management (OCM & OCM+) DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

OCM PRODUKT STANDARDOWY OCM + Ocean Cargo Management 3/26/2017 Correct OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level once vendor booking received, forward to customer for approval PO sent from customer to LogNet vendor ooking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Specific for OCM: ALWAYS DANMAR Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017

ZALETY OCM - kontrola bukingów vendorów - możliwość konsolidacji – lepsza utylizacja kontenerów = niższy koszt - wizualizacja łańcucha dostaw na poziomie zamówienia – minimalizacja komunikacji w sprawie statusu przesyłek - manifest kontenera – możliwość wizualizacji kolejności towaru / przesyłek w kontenerze - możliwość weryfikacji dokumentów handlowych pod kątem wymagań kleinta - załączanie dokumentów handlowych i transportowych w systemie - duże możliwości kreowania raportówing

OCM+ ROZWIĄZANIE POD KLIENTA OCM+ + Ocean Cargo Management 3/26/2017 Correct OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level PO sent from customer to LogNet vendor booking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017

+ ZALETY OCM+ OCM - kontrola załadowców zgodnie z zaleceniami klienta - optymalizacja łańcucha dostaw – planowanie transportów w celu minimalizacji kosztów (planowanie dostaw na wskazany przez odbiorcę termin) - składowanie towaru w magazynach w origin - Value Add Services - wsparcie klienta w efektywnym planowaniu łańcucha dostaw (funkcja doradcza)

VENDOR MANAGEMENT Vendor Education Program Założenia - aktywna komunikacja między klientem, załadowcą a DGF (CPM) - zrozumienie ze strony załadowcy dla wymagań klienta i związanych z nimi procesami w DGF (CPM) - aktywna współpraca z załadowcami Agenda - spotkania zapoznawcze załadowców z przedstawicielami DGF (CPM) - analiza procesu od fabryki do magazynu DGF / portu - prezentacja procesu i związanych z nim wymagań takich jak bukingi, dostawy towaru, utylizacja kontenerów, dokumentacja towarzysząca - wyjaśnienie spornych kwestii

VENDOR MANAGEMENT Vendor Exception Management Niezgodności po stronie załadowcy - opóźniony buking – towar z konkretnego zamówienia klienta nie został zabukowany na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźniona dostawa – towar z konkretnego zamówienia nie został dostarczony na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźnione dokumenty – dokumenty handlowe do konkretnego towaru nie zostały dostarczone na czas (zgodnie z SOP) Procedura przy niezgodnościach - informacje o niezgodnościach są przesyłane do odpowiednich osób (klient, DGF CPM) w celu podjęcia działań korygujących

VENDOR MANAGEMENT Vendor Performance Management Raporty KPI (Key Performance Indicators) Program naprawczy - analiza KPI - identyfikacja problemów i przyczyn - wprowadzenie planu naprawczego i jego monitoring KPI Wymagania (przykład) czas złożenia bukingu najpóźniej 10 dni przed “due ex factory date” czas dostarczenia zamówienia w okienku wysyłkowym wymienionym na zamówieniu czas dostarczenia manifestu najpóźniej 1 dzień po załadunku w fabryce czas dostarczenia dokumentów najpóźniej w dniu dostawy do magazynu DGF lub 1 dzień po załadunku w fabryce kompletność zamówienia +/- 2% Utylizacja kontenera > 85% objętości kontenera

Supply Chain Visibility Tool: Log-Net DHL Global Forwarding Supply Chain Visibility Tool: Log-Net

LOG-NET - łatwa implementacja / przyjazny dla użytkownika (dostosowujemy system do potrzeb klienta) - Log-Net pozwala na zarządzanie i monitorowanie zamówień (dane sa widoczne od chwili ich wprowadzenia do systemu) - wizualizacja do poziomu SKU / kodu produktowego - przeszło 70 raportów ( niezgodności / planowania dostaw / utylizacji kontenerów / KPI poszczególnych załadowców / otwarte zamówienia itd.) - dane częściowo pobierane z Logis (EDI z armatorami)

PORTAL SCREEN różne kryteria wyszukiwania lista dostępnych raportów

FIND ORDER różne kryteria wyszukiwania na poziomie zamówienia (przeszukiwanie fragmentaryczne)

ORDER szczegóły zamówienia wraz z informacją o produktach (SKU / kody produktowe)

SZCZEGÓŁY POZYCJI TOWAROWEJ Szczegóły dotyczące konkretnego towaru w ramach zamówienia wraz z informacją o bukingu, dacie dostawy do DGF i dacie wysyłki.

KONTENER (cz. 1) Szczegółowa informacja dotycząca kontenera, w którym znajduje się oglądany wcześniej kod produktowy.

MANIFEST CFS/CY Manifest kontenera w formacie PDF.

KONTENER (cz. 2) Ekran kontenera zawiera także informacje na temat aktualnego statusu kontenera oraz kosztów transportu w podziale na kody produktowe

ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 1) Możliwość załączania dokumentów handlowych i transportowych.

ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 2) Przyklad

RAPORTY STANDARDOWE Ponad 70 standardowych raportów

STATUS ZAMÓWIEŃ Przykład raportu zamówień na konkretnego handlowca klienta

RAPORT STATUSU ZAMÓWIEŃ Przykład

UTYLIZACJA KONTENERA Przykład raportu utylizacj kontenerów od początku 2006 roku

RAPORTY UTYLIZACJI KONTENERA Przykład

STATUS KONTENERÓW Przykład raportu ze statusu kontenerów konkretnego handlowca klienta

RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 1) Przykład PDF

RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 2) EXAMPLE

VENDOR PERFORMANCE Przykład raportu KPI załadowców od początku 2006 roku

RAPORT VENDOR PERFORMANCE Przykład

PROCES IMPLEMENTACJI OCM+ Implementation Team Implementacja zarządzana przez CPM Program Manager Strony uczestniczące: CPM , produkty (Agencja Celna, Produkt Morski itd.) oraz IT Log-Net. Metoda 6 Faz Implementacji Phase 1 Identyfikacja biznesu i zakresu działania Phase 2 Utworzenie zespołu implementacyjnego i rozpoczęcie projektu Phase 3 Zbieranie informacji od klienta Phase 4 Stworzenie rozwiązania pod konkretnego klienta Phase 5 Implementacja procesu w dziale operacyjnym Phase 6 Szukanie możliwości udoskonalenia procesu i zmniejszenia kosztów obsługi logistycznej tydzień 1 tydzień 3 tydzień 8 - 12 kontynuacja

EUROPEJSKIE REFERENCJE

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ