Ocean Cargo Management (OCM & OCM+) DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)
OCM PRODUKT STANDARDOWY OCM + Ocean Cargo Management 3/26/2017 Correct OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level once vendor booking received, forward to customer for approval PO sent from customer to LogNet vendor ooking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Specific for OCM: ALWAYS DANMAR Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017
ZALETY OCM - kontrola bukingów vendorów - możliwość konsolidacji – lepsza utylizacja kontenerów = niższy koszt - wizualizacja łańcucha dostaw na poziomie zamówienia – minimalizacja komunikacji w sprawie statusu przesyłek - manifest kontenera – możliwość wizualizacji kolejności towaru / przesyłek w kontenerze - możliwość weryfikacji dokumentów handlowych pod kątem wymagań kleinta - załączanie dokumentów handlowych i transportowych w systemie - duże możliwości kreowania raportówing
OCM+ ROZWIĄZANIE POD KLIENTA OCM+ + Ocean Cargo Management 3/26/2017 Correct OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level PO sent from customer to LogNet vendor booking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017
+ ZALETY OCM+ OCM - kontrola załadowców zgodnie z zaleceniami klienta - optymalizacja łańcucha dostaw – planowanie transportów w celu minimalizacji kosztów (planowanie dostaw na wskazany przez odbiorcę termin) - składowanie towaru w magazynach w origin - Value Add Services - wsparcie klienta w efektywnym planowaniu łańcucha dostaw (funkcja doradcza)
VENDOR MANAGEMENT Vendor Education Program Założenia - aktywna komunikacja między klientem, załadowcą a DGF (CPM) - zrozumienie ze strony załadowcy dla wymagań klienta i związanych z nimi procesami w DGF (CPM) - aktywna współpraca z załadowcami Agenda - spotkania zapoznawcze załadowców z przedstawicielami DGF (CPM) - analiza procesu od fabryki do magazynu DGF / portu - prezentacja procesu i związanych z nim wymagań takich jak bukingi, dostawy towaru, utylizacja kontenerów, dokumentacja towarzysząca - wyjaśnienie spornych kwestii
VENDOR MANAGEMENT Vendor Exception Management Niezgodności po stronie załadowcy - opóźniony buking – towar z konkretnego zamówienia klienta nie został zabukowany na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźniona dostawa – towar z konkretnego zamówienia nie został dostarczony na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźnione dokumenty – dokumenty handlowe do konkretnego towaru nie zostały dostarczone na czas (zgodnie z SOP) Procedura przy niezgodnościach - informacje o niezgodnościach są przesyłane do odpowiednich osób (klient, DGF CPM) w celu podjęcia działań korygujących
VENDOR MANAGEMENT Vendor Performance Management Raporty KPI (Key Performance Indicators) Program naprawczy - analiza KPI - identyfikacja problemów i przyczyn - wprowadzenie planu naprawczego i jego monitoring KPI Wymagania (przykład) czas złożenia bukingu najpóźniej 10 dni przed “due ex factory date” czas dostarczenia zamówienia w okienku wysyłkowym wymienionym na zamówieniu czas dostarczenia manifestu najpóźniej 1 dzień po załadunku w fabryce czas dostarczenia dokumentów najpóźniej w dniu dostawy do magazynu DGF lub 1 dzień po załadunku w fabryce kompletność zamówienia +/- 2% Utylizacja kontenera > 85% objętości kontenera
Supply Chain Visibility Tool: Log-Net DHL Global Forwarding Supply Chain Visibility Tool: Log-Net
LOG-NET - łatwa implementacja / przyjazny dla użytkownika (dostosowujemy system do potrzeb klienta) - Log-Net pozwala na zarządzanie i monitorowanie zamówień (dane sa widoczne od chwili ich wprowadzenia do systemu) - wizualizacja do poziomu SKU / kodu produktowego - przeszło 70 raportów ( niezgodności / planowania dostaw / utylizacji kontenerów / KPI poszczególnych załadowców / otwarte zamówienia itd.) - dane częściowo pobierane z Logis (EDI z armatorami)
PORTAL SCREEN różne kryteria wyszukiwania lista dostępnych raportów
FIND ORDER różne kryteria wyszukiwania na poziomie zamówienia (przeszukiwanie fragmentaryczne)
ORDER szczegóły zamówienia wraz z informacją o produktach (SKU / kody produktowe)
SZCZEGÓŁY POZYCJI TOWAROWEJ Szczegóły dotyczące konkretnego towaru w ramach zamówienia wraz z informacją o bukingu, dacie dostawy do DGF i dacie wysyłki.
KONTENER (cz. 1) Szczegółowa informacja dotycząca kontenera, w którym znajduje się oglądany wcześniej kod produktowy.
MANIFEST CFS/CY Manifest kontenera w formacie PDF.
KONTENER (cz. 2) Ekran kontenera zawiera także informacje na temat aktualnego statusu kontenera oraz kosztów transportu w podziale na kody produktowe
ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 1) Możliwość załączania dokumentów handlowych i transportowych.
ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 2) Przyklad
RAPORTY STANDARDOWE Ponad 70 standardowych raportów
STATUS ZAMÓWIEŃ Przykład raportu zamówień na konkretnego handlowca klienta
RAPORT STATUSU ZAMÓWIEŃ Przykład
UTYLIZACJA KONTENERA Przykład raportu utylizacj kontenerów od początku 2006 roku
RAPORTY UTYLIZACJI KONTENERA Przykład
STATUS KONTENERÓW Przykład raportu ze statusu kontenerów konkretnego handlowca klienta
RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 1) Przykład PDF
RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 2) EXAMPLE
VENDOR PERFORMANCE Przykład raportu KPI załadowców od początku 2006 roku
RAPORT VENDOR PERFORMANCE Przykład
PROCES IMPLEMENTACJI OCM+ Implementation Team Implementacja zarządzana przez CPM Program Manager Strony uczestniczące: CPM , produkty (Agencja Celna, Produkt Morski itd.) oraz IT Log-Net. Metoda 6 Faz Implementacji Phase 1 Identyfikacja biznesu i zakresu działania Phase 2 Utworzenie zespołu implementacyjnego i rozpoczęcie projektu Phase 3 Zbieranie informacji od klienta Phase 4 Stworzenie rozwiązania pod konkretnego klienta Phase 5 Implementacja procesu w dziale operacyjnym Phase 6 Szukanie możliwości udoskonalenia procesu i zmniejszenia kosztów obsługi logistycznej tydzień 1 tydzień 3 tydzień 8 - 12 kontynuacja
EUROPEJSKIE REFERENCJE
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ