STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania statystyczne Wykłady 1-2 © Leszek Smolarek.
Advertisements

PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Wizualizacja rozkładu zmiennej
Analiza wyników egzaminu maturalnego 2012
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Graficzna prezentacja danych Wykład 2 dr Małgorzata Radziukiewicz
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Powinien być określony w sposób zwięzły i precyzyjny, np
Miary położenia Miary położenia opisują umiejscowienie typowych wartości cechy statystycznej na osi liczbowej.
Statystyka w doświadczalnictwie
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Opracowała: Justyna Piegat
STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH
Średnie i miary zmienności
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Co to są rozkłady normalne?
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Hipotezy statystyczne
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Testy nieparametryczne
Konstrukcja, estymacja parametrów
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
Analiza współzależności cech statystycznych
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Rozkłady wywodzące się z rozkładu normalnego standardowego
Testy nieparametryczne
Testy nieparametryczne
TRENDY PRZYSZŁOŚCI DLA POLSKI do roku PEST: polityka, ekonomia, socjologia, technologie. SEMINARIUM INE PAN Warszawa INSTYTUT NAUK EKONOMICZNYCH.
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
dla klas gimnazjalnych
Certyfikat Akredytacyjny 9122.ZESP ISO 9001:2000
1 Automatyka Wykład 31 Związki między charakterystykami częstotliwościowymi układu otwartego i zamkniętego.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Podstawy statystyki, cz. II
Statystyka i opracowanie wyników badań
Planowanie badań i analiza wyników
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
VII EKSPLORACJA DANYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Przedmiot: Ekonometria Temat: Szeregi czasowe. Dekompozycja szeregów
Wnioskowanie statystyczne
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Statystyczna analiza danych
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Statystyka matematyczna
PODSTAWY STATYSTYKI Wykład udostępniony przez dr hab. Jana Gajewskiego
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH IV semestr studiów inżynierskich w PJWSTK Prowadząca: dr hab. Elżbieta Ferenstein, profesor PJWSTK Cel wykładu - poznanie podstaw analizy danych statystyka opisowa modelowanie probabilistyczne wnioskowanie statystyczne

STATYSTYKA OPISOWA Techniki wstępnej analizy danych i ich prezentacji: gromadzenie, przechowywanie danych, analiza danych surowych prezentacja danych: tabele, wykresy, parametry liczbowe obliczane dla danych. Cel: charakteryzacja danych - w zwięzłej formie odzwierciedlająca pewne ich cechy, np. średni dochód, średnie zużycie paliwa, .. odnalezienie różnego rodzaju regularności ( nieregularności ) ukrytych w danych, zależności między podzbiorami danych.

Diagram liczebności Liczba oczek

Wykres kołowy

Metody opisu danych jakościowych wykres słupkowy, wykres kołowy Grupa Rok 1990/1991 Rok 1997/1998 kierunków liczba procent liczba procent Pedagogiczne 99552 18,3 91100 14 Humanistyczne 69088 12,7 110565 8,1

Grupa rok 1990/91 rok 1997/98 kierunków liczba % liczba % pedagogiczne 99552 18,3 91100 14,0 humanistyczne 69088 12,7 110565 8,1 prawne i nauki 133824 24,6 566475 41,5 społeczne nauki ścisłe i 144704 26,6 292110 21,4 przyrodnicze medyczne 81600 15,0 95550 7,0 pozostałe 15232 2,8 109200 8,0 ogółem 544000 100 1365000 100

Wstępna analiza danych Opis danych surowych: 2 próbki o liczebnościach n = 544000 oraz m = 1365000 cecha jakościowa: grupa kierunków studiów 6 kategorii ( klas, atrybutów ) cechy atrybuty: grupa kierunków pedagogicznych, humanistycznych, medycznych, .... Najliczniejsze grupy kierunków: nauki ścisłe i przyrodnicze w 1990/91 roku prawo i nauki społeczne w 1997/98 roku Procentowy udział klasy = ( liczność klasy/ liczebność próbki ) x 100% = częstość x 100%

Wykres słupkowy procentowego udziału grup kierunków studiów w r. ak. 1990/91

Wykres słupkowy procentowego udziału grup kierunków studiów w r. ak. 1997/98

Wykresy słupkowe Rok 1997/98 Rok 1990/91

Połączony wykres słupkowy pedag. prawne,społ. med.. ścisłe,przyr. inne human.

Połączony wykres słupkowy pedag. 1990/91 1997/98 human. prawne,spol scisle,przyr. med. inne 1 2 3 4 5 6 (X 100000)

1990/91 pedag. human. 18,30% prawne,spol scisle,przyr. med. inne 2,80% 15,00% scisle,przyr. med. inne 12,70% 26,60% 24,60%

1997/98

28+16+12+4=60% pracowników ma co najmniej 33 lata

WSKAŹNIKI SUMARYCZNE

Niech

2000, 2000, 2000, 2000, 2500, 2500, 2500, 2500, 3500, 3500, 19000 Mediana = 2500

Średnia winsorowska ( z parametrem k )

Obserwacja odstająca 0,4 0,8 1,2 1,6