07.06.2008 r.
Plan Prezentacji Charakterystyka Spółki, Rynek odzieży – kobieta +30, MONNARI na tle konkurencji, Wyniki finansowe, Strategiczne kierunki rozwoju, Druga emisja publiczna, Osiągnięcia, Podsumowanie. 07.06.2008 r.
Marka istnieje na polskim rynku od 1998 r. Młodość Marka istnieje na polskim rynku od 1998 r. Spółka akcyjna „MONNARI TRADE” została zawiązana w 2000 r. Pierwszy salon firmowy został otwarty 6 lat temu. 07.06.2008 r.
Do naszych zadań należy: Pracowitość Do naszych zadań należy: zarządzanie portfelem marek w oparciu o nowoczesny marketing, obecnie Spółka ma salony z markami kobiecymi: projektowanie atrakcyjnej odzieży damskiej, dla kobiet powyżej 30 roku życia, tworzenie sieci własnych salonów oraz sprzedaż markowej odzieży, obuwia i dodatków, zlecanie i kontrolowanie produkcji. 07.06.2008 r.
Piękno Naszą misją jest odkrywanie kobiecego piękna. Pracujemy wśród kobiet i dla kobiet. 07.06.2008 r.
Umiejętność uczenia się Dress code w Polsce jest zjawiskiem wciąż nowym, ale stopniowo odgrywa coraz większą rolę. Wszyscy postrzegamy rzeczywistość zmysłowo, przypisujemy innym określone atrybuty, etykiety. Ubranie informuje o przynależności do grupy społecznej, a nawet zawodzie. Sugeruje cechy charakteru i osobowości. 07.06.2008 r.
Łakomstwo Naszymi klientkami są Panie w wieku od 30 do 59 roku życia, żyjące w miastach, jest ich w Polsce 5,3 mln*. W Unii Europejskiej średnio 5,7 % dochodów gospodarstwa, przy przeciętnym wynagrodzeniu 2,5 tys. EUR\miesięcznie, przeznaczane jest na wydatki związane z odzieżą i obuwiem. W Polsce stosunek ten wyniósł 4,6%, przy przeciętnym wynagrodzeniu 2,9 tys. PLN\miesięcznie. * wg. danych GUS na koniec 2006 r. 07.06.2008 r.
Szybki wzrost Jesteśmy liderem w segmencie markowej odzieży kobiecej - jako Grupa Kapitałowa mamy 210 salonów na koniec maja 2008 r. W Polsce istnieje 7 uznanych marek kobiecych posiadających salony firmowe - trzy marki należą do „MONNARI TRADE” S.A. 07.06.2008 r.
Szybki wzrost Plan na 2008 r. co najmniej 78 salonów. 07.06.2008 r.
Umiejętność uczenia się Trend wzrostowy pozycji sklepów sieciowych położonych w centrach handlowych % respondentów robiących zakupy odzieżowe w centrach handlowych*: 2005 -11% 2006 -14% 2007 -27% Wyraźny trend spadkowy zakupów robionych na bazarach i targowiskach. *dane wg badań Gfk Polonia Moda Polska (2007) MONNARI TRADE” S.A. posiada swoje salony wyłącznie w centrach handlowych za wyjątkiem jednego. 07.06.2008 r.
Liczba m 2 powierzchni handlowej przypadających na 1 000 mieszkańców
Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S.A.: Wiedza Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S.A.: dynamiczny rozwój w długim okresie czasu, w oparciu o skuteczną strategię, - wartościowe marki w portfelu Spółki, rozbudowana sieć sprzedaży, - know – how w zakresie projektowania, organizacji produkcji i sprzedaży detalicznej. 07.06.2008 r.
Spółki odzieżowe na GPW LP. Spółki Przychody za 2007 r. Zysk/strata za 2007 liczba własnych salonów 1 NG2 544 493 55 056 377 2 REDAN 259 193 -8 641 310 3 LPP 1 274 318 134 575 292 4 MONNARI 152 478 16 217 210 5 VIST.&WÓLCZ. 411 648 50 109 175 6 GINNO ROSSI 174 361 7 633 147 7 W.KRUK 167 300 18 903 73 8 Artman 259 644 11 704 62 9 BYTOM 87 215 6 847 33 10 Próchnik 31 068 -3 389 18 11 MEWA 25 524 -3 612 07.06.2008 r.
Efektywność 07.06.2008 r.
Realizacja założonych celów na 2007 ponad plan: Skuteczność Realizacja założonych celów na 2007 ponad plan: Plan Wykonanie Zmiana % Przychody mln zł 117 142,6 21,9 EBIT mln zł 16,1 20,6 28,0 EBIDTA mln zł 18,7 23,4 25,1 Zysk netto mln zł 13 17,3 33,1 07.06.2008 r.
Cel: stabilność i długotrwały wzrost Efektywność Wskaźniki finansowe dot. „MONNARI TRADE” S.A. Cel: stabilność i długotrwały wzrost 2007 2006 Rentowność netto 12,1 C/Z* 20,6 _ C/Wk** 3,9 *Cena akcji 28,35 z 30.05.2008 r. **Wartość księgowa wg stanu na 31.03.2008 07.06.2008 r.
Efektywność 07.06.2008 r.
Efektywność Wyniki finansowe w 2008 r. WYBRANE WYNIKI FINANSOWE Spółki w mln zł I kwartał 2008 I kwartał 2007 Zmiana w % Przychody ze sprzedaży 52,5 27,1 93,7 Zysk netto 2,50 1,50 66,67 WYBRANE WYNIKI FINANSOWE Grupy Kapitałowej w mln zł 56,90 27,10 110,00 0,00 Jednostkowe przychody ze sprzedaży "MONNARI TRADE" S.A. w mln I-V 2008 r. I-V 2007 r. Dynamika zmiany 82,80 44,4 86,7% 07.06.2008 r.
Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysku netto Skuteczność Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysku netto Przychody ze sprzedaży w latach 2003 – 2007 (w mln zł) Zysk netto i EBITDA w latach 2003 – 2007 (w mln zł) w mln zł 07.06.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce, Dalekowzroczność Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce, Rozwój portfela marek – docelowo 5 – 6 marek, Rozwój poza granicami Polski (obecnie 4 salony, 2 - Berlin i 2 Kaliningrad), Dopasowanie infrastruktury magazynowej do stale wzrastającej wielkości firmy. 07.06.2008 r.
Strategiczne kierunki rozwoju: Ekspansja Obecnie Grupa Kapitałowa „MONNARI TRADE” S.A. posiada 4 salony zagraniczne. 07.06.2008 r.
Budowa Centrum logistycznego przy ul. Rzgowskiej w Łodzi Planowany termin otwarcia to II połowa 2008 r. Lokalizacja inwestycji jest bardzo korzystna z punktu widzenia usytuowania obiektu w południowej części miasta, obok głównego traktu handlowego. 07.06.2008 r.
Dopasowanie infrastruktury magazynowej do potrzeb firmy Spółka nabyła nieruchomość położoną w centrum Łodzi, o powierzchni 3,5 hektara, z budynkiem halowym o pow. ponad 4,7 tys. metrów kwadratowych. 07.06.2008 r.
Druga publiczna emisja akcji Spółka planuje drugą emisję publiczną akcji. Konsekwentny dynamiczny rozwój Spółki = wycena jej wartości. 07.06.2008 r.
Jakie mamy osiągnięcia? Pozyskaliśmy: Satysfakcję klientek. Rosnącą wartość naszej marki MONNARI, dzięki kampanii reklamowej z Claudią Schiffer wzrosła świadomość i rozpoznawalność marki, wg badań BPS DGA z września 2007 r. najlepiej rozpoznawalną kampanią reklamową w Polsce była kampania z udziałem Claudii Schiffer – 52 % respondentów rozpoznaje i utożsamia markę z top modelką. Odnowiliśmy markę PABIA. 07.06.2008 r.
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2007 r.: Popularność Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2007 r.: po raz czwarty, tytuł Doskonałość Mody - nagroda w kategorii Polska Firma Ekskluzywna, Solidna Firma, Lider Rynku, Euro Lider, Marka Wysokiej Reputacji, Złoty Laur Klienta 2007, 17 miejsce w Top 100 i 2 miejsce w tym rankingu wśród spółek giełdowych, Dobra Firma - jedna z 20 najdynamiczniej rozwijających się w Polsce firm, Firma Roku województwa łódzkiego wg Forbesa. 07.06.2008 r.
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. Popularność Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2008 r.: po raz piąty, tytuł Doskonałość Mody, Diamenty Forbesa, Gazele Biznesu, EU Standard. 07.06.2008 r.
Podsumowanie „MONNARI TRADE” S.A. osiąga najwyższą spośród spółek giełdowych z branży odzieżowej dynamikę wzrostu, najniższa historyczna dynamika organicznego wzrostu przychodów Spółki jaka wystąpiła kiedykolwiek po 2003 roku wyniosła +48,2 %, najwyższa zaś 91 %, w 2007 r. jest to 55,6 %. Szybkość wzrostu „MONNARI TRADE” S.A. jest unikalna. Gwarancją jej kontynuacji jest siła kilku marek. Stabilność rozwoju firmy opiera się na know-how w obszarze mody i budowie detalicznej sieci sprzedaży. 07.06.2008 r.
Dziękujemy za uwagę 07.06.2008 r. „MONNARI TRADE” S.A. ul. Radwańska 6, 90-453 Łódź tel.: (+ 48 42) 636 87 87 fax: (+ 48 42) 636 87 62 e-mail: monnari@monnari.com.pl www.monnaritrade.com. Kontakt: Anna Augustyniak-Kala Dyrektor Biura Zarządu relacje.inwestorskie@monnari.com.pl Kontakt: Agnieszka Forasińska Specjalista ds. Relacji Inwestorskich agnieszka.forasinska@monnari.com.pl Niniejsza informacja ma charakter wyłącznie promocyjny. 07.06.2008 r.