Dyfuzja w jabłku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAWARTOŚĆ FOSFORANÓW I AZOTANÓW W WODACH Z TERENU GMINY RABA WYŻNA
Advertisements

Wykład Fizyka statystyczna. Dyfuzja.
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Stany skupienia.
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Napięcie powierzchniowe
Przygotowali Switek Kamil Gosztyła Filip
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Przejścia fazowe Zjawiska transportu
Zmiany stanów skupienia
Właściwości i budowa cieczy
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń
„Huśtawka ze świeczek”
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
DOŚWIADCZENIA NA ZAJĘCIACH KOŁA CHEMIKA
Napięcie Powierzchniowe
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
POWIERZCHNIOWE PRZEMIANY FAZOWE
Badania praw elektrolizy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Sierakowicach ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
1.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat?
Dlaczego gęsta ciecz wylana ze słoika rozlewa się, zajmując ograniczoną powierzchnię? Dlaczego woda tworzy pojedyncze krople, a gdy płynie z kranu, tworzy.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Jabłka , pomidory , gruszki , ogórki ……
Zjawisko dyfuzji i kontrakcji.
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Zagadka Numer 2 :) Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut. Czesio ma dwie klepsydry - małą.
Właściwości ciał stałych, cieczy i gazów
Graniastosłup pięciokątny
Uwaga dotycząca demontażu: Aby zdemontować dolną część pipety, należy uprzednio zdjąć wyrzutnik końcówek. Podczas demontażu zespołu trzonu należy pamiętać.
PROJEKT BADAWCZY „JABŁKO”
Białka i ich znaczenie biologiczne.. REAKCJA BIURETOWA Charakterystyczna reakcja chemiczna pozwalająca na wykrywanie wiązań peptydowych w rozmaitych związkach.
1. Przygotuj: mikroskop, cebulę i ostry nóż, pęsetę, zakraplacz, szkiełka: podstawowe i nakrywkowe, wodę.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Właściwości i budowa materii
Z poprzednich lekcji Sprawdź, czy zapamiętałeś: Jakie stany skupienia występują w przyrodzie? Jakie są dowody ziarnistej (atomowej/cząsteczkowej) budowy.
TEMAT 10: Podstawy fizykochemii spalania
1.
W ostatnim czasie w Publicznym Gimnazjum w Czarnkowie jak co roku uczniowie mieli szansę na wykazanie się. Tym razem mogli wziąć udział w dwóch konkursach.
Prawo Hooke’a.
Tęczowy Świat Kwiatów.
Parcie hydrostatyczne
1.
Opory powietrza podczas swobodnego spadku
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Dyfuzja w jabłku

Potrzebne materiały Jabłko Nóż Atrament

Przebieg doświadczenia 1. Przekrój jabłko w taki sposób, by po złożeniu jedna część dobrze leżała na drugiej.

Przebieg doświadczenia 2. Na rozkrojonej powierzchni umieść małą kroplę zabarwionej cieczy. Zapamiętaj jak dużą plamkę utworzyła ciecz, a następnie ostrożnie połącz obie części: pozostaw je na stole ok. 15 min

3. Rozdziel obie części i porównaj wielkości plamki z jej pierwotną wielkością.

Wnioski: Po upływie pewnego czasu zauważamy, że atrament na jabłku zajmuje większą objętość. Dzieje się tak dla tego, że atrament samorzutnie przenika przez strukturę jabłka i rozprzestrzenia się w niej. Zaszła dyfuzja.

Koniec Magdalena Kozłowska & Magdalena Naumczyk