''Fizyczna strona wirowania prania''

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Na szczycie równi umieszczano obręcz, kulę i walec o tych samych promieniach i masach. Po puszczeniu ich razem staczają się one bez poślizgu. Które z tych.
Advertisements

PROJEKT „Fontanna Herona”.
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Napięcie powierzchniowe
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Właściwości i budowa cieczy
„Co to jest indukcja elektrostatyczna – czyli dlaczego dioda świeci?”
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
Wykonała: Joanna Gwiazda
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
1.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Kriogenika.
Czy przeciwieństwa się przyciągają ?
Otacza nas woda i powietrze
Jak pietruszka pije wodę?
Ruch – jako zjawisko przyrodnicze
Niezwykłe zamarzanie wody
DŹWIĘK KAMERTONY.
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Lilia 21 września w środę na lekcji techniki wykonywaliśmy projekt origami ‘’Kwiat Lilii’’ Paulina Telega.
Szymon Owczarek Wojtek Łyczek
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Mój dziadek i pszczoły.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Zielona jajecznica Wykonała Madzia Paluch, kl.3E.
TARCIE.
Chromatografia bibułowa
Eksperyment.
Proste doświadczenia z fizyki do zrobienia w domu
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
1.
Projekt comenius doświadczenie cud na wodę Autor: Zofiya leskiv.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Autor: Oskar Giczela kl. I TŻŚ. Jest to ruch, w którym zmienia się kierunek ruchu, a nie zmienia się wartość prędkości. Szczególnym przypadkiem tego ruchu.
Chromatografia bibułowa
Czy substancje można mieszać?
POMAGA CZY PRZESZKADZA?
Czy za pomocą dźwigni dwustronnej można wyznaczyć masę ciała ?
Fizyka w świecie zabawek.
Kalejdoskop – potrzebne rzeczy
Tęczowy Świat Kwiatów.
1.
Autor: Tomasz Krawczyk
alternatywny sposób uprawy roślin doniczkowych
MATA SENSORYCZNA INSTRUKTAŻ Autor: Dorota Jewczuk.
Zapis prezentacji:

''Fizyczna strona wirowania prania''

Potrzebne przedmioty Potrzebne przedmioty: plastikowa butelka po wodzie mineralnej plastikowy kubek np. po jogurcie patyczek, gwóźdź, kombinerki, świeczka i zapałki trzy kawałki grubej nici, każdy o długości 50 cm kawałek gąbki, woda jakiś barwnik do wody np. atrament nożyczki

Doświadczenie 1.Odetnij z plastikowej butelki część z gwintem tak, by w pozostałej części można było swobodnie umieścić kubek. 2.Za pomocą rozgrzanego nad świeczką gwoździa zrób w kubku równo rozmieszczone trzy niewielkie otwory przy jego górnej krawędzi i kilkanaście w jego ściance bocznej. Przez otwory w górnej części kubka przeciągnij nitki i zawieś na patyku. 3.Obracając patykiem mocno skręć sznurki, na których umocowany jest kubek. Do kubka włóż kawałek mocno namoczonej zabarwioną wodą gąbki lub kawałek szmatki. 4.Umieśc kubek we wcześniej przygotowanej osłonie z butelki. Puść go, aby mógł się swobodnie obracać.

Obserwacje oraz wynik 2.Jak wytłumaczy to zjawisko? 1.Gdy kubek wiruje to woda z gąbki zostaje wyrzucona na krawędź czyli obwód kubka dzięki sile dośrodkowej. Na wodę która jest na obwodzie kubka nie działa już siła dośrodkowa dlatego wypływa ona przez otworki. 2.Jak wytłumaczy to zjawisko? Szybko wirujący kubek działa na gąbkę i zawartą w niej wodę siła dośrodkową. Na kropelki wody, które na obwodzie kubka trafiają na otworek, nie działa siła dośrodkowa, więc wydostaję się na zewnątrz kubka.

Gdzie wykorzystuje się to zjawisko? -zjawisko to najczęściej wykorzystuje się do wirowania prania. W pralce automatycznej pod koniec prania z bębna wypuszczana jest woda później zaczyna on bardzo szybko wirować i obserwujemy to samo zjawisko cz w doświadczeniu. -w pszczelarstwie wirówki służą do wirowania miodu miodu. W takiej wirówce umieszcza się ramki wyjęte z ula na których jest miód, podczas wirowania z otworków wypływa miód. -w chemii wirówki służą do sedymentacji czyli rozdzielania dwóch ciał np. cieczy od ciała stałego.

-Marcin Sarosiek kl.IIIb KONIEC! Autor: -Marcin Sarosiek kl.IIIb