Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Modelowanie przypadków użycia
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Zarządzanie zakresem i czasem
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Kontrola jakości oprogramowania Inżynieria oprogramowania.
Analiza i walidacja wymagań
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
SWOBODNE METODYKI PROJEKTOWANIA SI
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
Wymagania jakości w Agile Programming
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Rational Unified Process
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Obecnie najczęściej wykorzystywane systemy informacyjne w dziedzinie ekonomii i zarządzania ukierunkowane są głównie na usprawnianie zarządzania w celu.
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Continuous Integration
GRC.
<twoje imię nazwisko>
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Scrum – metodyka zwinna inspirowana rugby
Metodyki zarządzania projektami
ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Modele tworzenia systemu informatycznego
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Dzień z życia Product Ownera w Tablica.pl
MS Project w kierowaniu projektem
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Metodyki Zwinne Agile Project Management - SCRUM
Waterfall model.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Przypomnienie miejsca, gdzie znajduje się wykaz literatury zalecanej do egzaminu z tego przedmiotu:
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Gdy drzewa zasłaniają las Andrzej Zińczuk, PAUG,
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Wstęp do systemów informatycznych Scrum – praca w małych zespołach.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
W pętli Ciagłej Integracji…. Paweł Możdżen ERICPOL Adam Bąk.
ŚRODOWISKO PRACY ZESPOŁU PROGRAMISTYCZNEGO BAZUJĄCE NA ROZWIĄZANIACH OPEN SOURCE Janusz Marchewa Łódź, r.
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Agile Programming a jakość
Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”
Scrum z perspektywy testera
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie projektami
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
Włącznie inspektora ochrony danych w proces zarządzania projektami
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania Scrum

AGILE MANIFESTO – GŁÓWNE ZAŁOŻENIA 11-13 lutego 2001 Ludzie i interakcje ponad procesy i narzędzia Działające oprogramowanie ponad obszerną dokumentację Współpraca z klientem ponad formalne ustalenia Reagowanie na zmiany ponad podążanie za planem

SCRUM – wersja Scrum Guide 2011 Iteracyjna i przyrostowa metodyka prowadzenia projektów Hirotaka Takeuchi i Ikujiro Nonakę The New Product Development Game, opublikowanym w Harvard Business Review w styczniu 1986 roku. Definicja Scruma w zastosowaniu do produkcji oprogramowania została sformalizowana przez Kena Schwabera w 1995 Scrum Guide 2011 – 18 stron PMIBOOK – 506 stron

SCRUM – role Właściciel produktu (Product Owner) – odpowiedzialny za wizję produktu, maksymalizację wartości wyników zespołu, zarządza Rejestrem Produktu Scrum Master – pilnuje przestrzegania zasad, chroni zespół przed niepożądanymi interakcjami zewnętrznymi, coachuje zespół, pomaga PO w zarządzaniu Rejestrem Produktu, usuwa blokady Zespół developerski (Development Team) – zespół profesjonalistów, którzy dostarczają produkt na koniec każdego Sprintu, samoorganizuje się (nie ma struktury formalnej)

SCRUM – zdarzenia Sprint – okres czasu, trwający 2-4 tygodnie, podczas którego wytwarzany jest Przyrost ukończonej i potencjalnie używalnej funkcjonalności, długość jest stała, rozpoczyna się po podsumowaniu poprzedniego Planowanie sprintu – cały Zespół Scrumowy planuje zakres oraz sposób, w jaki osiągnie cel sprintu (co i jak wykonamy) Codzienny scrum – poranne spotkanie, odbywające się na stojąco, trwające maksymalnie 15 minut, każdy z członków mówi co zrobił wczoraj, co zrobi dzisiaj i czy coś go blokuje

SCRUM – zdarzenia cd Przegląd sprintu – spotkanie na zakończenie sprintu, podczas którego dokonywana jest inspekcja Przyrostu, wraz z interesariuszami omawiane jest, co zostało wykonane podczas sprintu Retrospektywa sprintu – inspekcja działań zespołu podczas sprintu, propozycje usprawnień, omówienie mocnych i słabych stron

SCRUM – artefakty Rejestr produktu – lista wszystkiego, co może być potrzebne w produkcie oraz jedyne źródło wymaganych zmian, musi być dostępny, uporządkowany, pod opieką właściciela produktu Rejestr sprintu – zbiór elementów produktu wybranych do sprintu, rozszerzony o plan dostarczenia Przyrostu Wykres wypalania – wykres prezentujący linię planowaną zamykania zadań i linię rzeczywistego zamykania zadań, na jego podstawie widzimy, czy pracujemy zgodnie z planem Definicja ukończenia – każdy zespół i organizacja musi wypracować sobie jednolitą definicję ukończenia (czy funkcjonalność działająca u developera jest ukończona?)

Wykres wypalania

Tablica Scrumowa

Metodyki zwinne Programowanie Ekstremalne (XP Programming) Scrum Feature Driven Development Test-driven development Lean Software Development Dynamic Systems Development Method