1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIĄGI.
Advertisements

Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Regresja w EXCELU.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Jak mierzyć asymetrię zjawiska?
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Właściwości średniej arytmetycznej
Mierniki atrakcyjności turystycznej WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w RZESZOWIE.
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
MIARY ZMIENNOŚCI Główne (wywołujące zmienność systematyczną)
Analiza współzależności
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Niepewności przypadkowe
Wyniki sprawdzianu po klasie VI Tarnów Wyniki tarnowskich szkół – komentarz. Poniżej publikujemy wyniki sprawdzianu po klasie szóstej tarnowskich.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Średnie i miary zmienności
Opracowała: Joanna Wasiak
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Wyrażenia algebraiczne
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Wewnątrzszkolny system oceniania
Badanie statystyczne TEMAT:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Proste obliczenia w arkuszu
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Algorytmika.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Przedmiot: Ekonometria Temat: Szeregi czasowe. Dekompozycja szeregów
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyczna analiza danych
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: DZIELENIE WIELOMIANÓW - schemat Hornera - AUTORZY: Paweł Królikowski Agnieszka Brzostek.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
ze statystyki opisowej
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
WYKŁAD Teoria błędów Katedra Geodezji im. K. Weigla ul. Poznańska 2
Wprowadzenie do inwestycji. Inwestycja Inwestycja – zaangażowanie określonej kwoty kapitału na pewien okres czasu w celu osiągnięcia w przyszłości przychodu.
Niepewności pomiarów. Błąd pomiaru - różnica między wynikiem pomiaru a wartością mierzonej wielkości fizycznej. Bywa też nazywany błędem bezwzględnym.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Wprowadzenie do inwestycji
Rozkład z próby Jacek Szanduła.
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Co do tej pory robiliśmy:
MIARY CENTROGRAFICZNE
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Zapis prezentacji:

1 informatyka +

2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski

Miary tendencji centralnej- miary średnie 3 suma wszystkich wartości danych (wyników) liczba danych (wyników) Średnia arytmetyczna jest wrażliwa na wyniki znacząco odbiegające od pozostałych (wyniki skrajne).

Przykład 1) Średnie zarobki w firmach A i B 4

Miary tendencji centralnej- miary średnie Średnią ważoną liczb x 1, x 2, …, x n z wagami odpowiednio w 1, w 2, …, w n nazywamy liczbę:

Przykład 2) ocena semestralna z matematyki

Rozwiązanie problemu Uwzględniając wagi poszczególnych ocen otrzymujemy sumę 4*5+3*5+4*5+5*4+3*4+4*3+5*2, którą można zapisać krócej (4+3+4)*5+(5+3)*4+4*3+5*2

Miary rozproszenia danych

Przykład 3) Wyniki sprawdzianu w klasach 2a i 2b Statystyki dla klasy 2a średnia ocen- 3.4 odchylenie standardowe- 1.9 Statystyki dla klasy 2b średnia ocen- 3.4 odchylenie standardowe- 1.2 Wyniki klasy 2a Wyniki klasy 2b