”War and peace: The making of Europe.” A SCHOOL PLAY ”You can’t hate me …”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
5 lat eTwinningu w mojej szkole
Advertisements

J. Kacperska D. Polewski J. Kacperska D. Polewski I al.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
Present simple vs Present continuous
Author: Welcome to London's history and culture.
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Second Conditional.
Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI
Music: Nightengale Serenade
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
POLISH FOR BEGINNERS.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Peace Day Slogans Poland. I, you… the first step to peace. Ja, ty… pierwszy krok do pokoju.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
11. Work Praca.
Present Continuous.
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
Zapis prezentacji:

”War and peace: The making of Europe.” A SCHOOL PLAY ”You can’t hate me …”

How did it start? we wanted to participate in the project Comenius; chcieliśmy wziąć udział w projekcie; we wanted to have fun working together; chieliśmy zrobić coś razem i mieć z tego radość; we wanted to learn about the World War I; chcieliśmy dowiedzieć się czegoś o Pierwszej Wojnie Światowej; we wanted to practise our ICT abilities; chcieliśmy ćwiczyć nasze umiejętności TIK. Jak to się zaczęło?

THE MAIN PROTAGONISTS GŁÓWNI BOHATEROWIE Zefel - a father /ojciec rodziny - Mateusz Rusinek Achim - older son /starszy syn – Jakub Musiolik Hanek - younger son /młodszy syn – Rafał Rosiek Fritz - German officer /niemiecki oficer – Filip Nalepa Alojz - a leader of Silesian partyzants /przywódca powstańców śląskich – Borys Malinowski Hyjdla - Achim’s wife /żona Achima – Karolina Abram Jurgen - German soldier /niemiecki żołnierz – Kacper Kołotyło Jean - French soldier /francuski żołnierz – Maciek Osiński

OUR REHEARSALS Here you can see some photos from our rehearsals and read quotations from the play. Zobaczcie nasze zdjęcia z prób podpisane cytatami ze sztuki.

Hanek - Did you see, Alojz? I shot this German! I killed my first German! For Poland!/Widziałeś Alojz? Zabiłem tego Niemca, zabiłem mojego pierwszego Niemca. Dla Polski! Hanek - Oh, no! It is impossible! This is my brother!/ O nie! To niemożliwe! To jest mój brat! Alojz - No. Now he isn’t your brother anymore. This is war. He is just one another dead German soldier./Nie! Teraz to nie jest twój brat. To jest wojna teraz to to tylko jeden nieważny, nieżywy niemiecki żołnierz. Hanek - I killed my brother! I killed my brother! Oh, God!/Zabiłem mojego brata. Zabiłem mojego brata. O boże. Alo jz Hanek Achim Alojz Hanek Achim

Fritz: - We have lost the battle! We need new soldiers. Germany needs you, Achim! Fritz: - Przegraliśmy bitwę! Potrzebujemy nowych żołnierzy. Niemcy cię potrzebują, Achim! Achim: - Have you got any news about my brother? Achim: - Czy masz jakieś nowe wieści na temat mojego brata? Fritz (angry): - Who cares about your brother?! We are losing Silesia! People are dying every day, one person more or less, who cares? Fritz (wściekły): - Kto teraz myśli o swoim bracie? Tracimy Śląsk! Ludzie umierają codziennie, jedna osoba lub więcej, kogo to obchodzi? Achim: - I care. Achim: - Mnie obchodzi! Fritz: - Achim, Germany needs more soldiers! Take this gun and come with us! Fritz: - Achim, Niemcy potrzebują więcej żołnierzy! Weź ten pistolet i chodź z nami! Achim Hyjdla Fritz

„Czy chcesz aby armie Francuska i Rosyjska przyszły tutaj i zniszczyły Wasze domy? „Do you want the French and Russian army to come here and destroy your houses?” Hanek Fritz Achim Zefel Fritz ^Hanek

Funny situations Dead Kuba. ”You can’t hate me … ” The second plane king What ???? ”What do you want here?” We don’t have real weapones.

E-TWINNING BLOG OUR COMMENTS ABOUT THE PLAY. NASZE KOMENTARZE DOTYCZĄCE SZTUKI.

E-Twinning Comments Our Teacher Hi all, As you know, our students are working on a school play concerning the subject of our project namely WWI. My aim is to summarize our work and share reflections upon it with you. We'll try to start from the coming week to keep you up to date with the progress of our work. Kinga For a lot of fun, laughter. This makes it difficult to us to work... Today was good when it comes to presentation (stage movements, etc) - even as it is fun. Karolina Boys laugh and fool a lot, and we have fun, but I think we play our roles better and better. Yesterday our Teacher did photos of scenes, it was good. I hope that at the next Tuesday we will play better, and in June we will play perfect. Edyta Think go us well, but it can go better. If some don't laughed to, and not distract others for sure going go to us faster and better. Filip I World War was a big disaster for the the mankind because very wise people were tortured and a lot of young men were killed too. On the front for the first time fighting sides used poisonus gas -people were dying suffering in terrible pain. Wiktoria I think that the last play was really good, but we still have a lot of work... Borys We are very great actors in my opinion but now we play better than the beginning of the year. Rafał We making a play. In attempts is often loud becoause the boys making funny things. The last attempt was a disaster I think we going really well but the attempts are not perfect.

Here you can watch our rehearsals. Tu możesz obejrzeć urywki z naszych prób.

Thank you for watching our school play summary. Dziękujemy za uwagę poświęconą prezentacji podsumowującej naszą pracę przy przygotowaniu przedstawienia.