otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawa autorskiego / licencje Creative Commons
Advertisements

Otwarte zasoby edukacyjne i wiedzy Infrastruktura publiczna XXI w.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Creative Commons Alternatywna wizja ochrony praw autorskich w dobie rewolucji informatycznej Patrycja Majchrzak, Krzysztof Czarnecki Koło Naukowe Prawa.
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
Bibliotekarz wobec nowych wyzwań prawnych
Zarządzanie własnością intelektualną przez naukowców i instytucje naukowe (na rzecz otwartości) Alek Tarkowski ICM UW/Creative Commons Polska.
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
CC BY Jonathas Mello. Program Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OZE) UNESCO ICT in Education, Science and Culture Section Knowledge.
Prawo autorskie a licencje Creative Commons
Company LOGO Open Access Open Access Week Toruń 2012.
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
Spotkanie nauczycieli i autorów Zadania e-Rolnictwo Projektu (wersja skrócona) Mirosław Woźniakowski Warszawa, 12 lipiec, 2010.
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
Z a s o b y m e d y c z n e w p o l s k i c h b i b l i o t e k a c h c y f r o w y c h Anna Ajdukiewicz-Tarkowska Paweł Tarkowski Warszawski.
Mariola Szyda Biblioteka Główna Politechniki Częstochowskiej.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011r. NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ. Zabawy.
Kamil Śliwowski, Otwarte Zasoby Edukacyjne Otwarte Zasoby Edukacyjne to powszechnie dostępne zasoby (podręczniki, kursy,
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie by Katarzyna Wilk is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów.
LICENCJE.
PRAWO AUTORSKIE w polsce
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Model i etapy tworzenia repozytorium instytucjonalnego na podstawie badań własnych i doświadczeń bibliotek zagranicznych Emilia Karwasińska, Małgorzata.
Licencja Creative Commons
Nauka przenosi się do sieci
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Monografie naukowe w otwartym dostępie
OPEN ACCESS października międzynarodowy tydzień open access Oprac. na podst. Przewodnik po otwartej nauce, Justyna Hofmokl i in., Warszawa 2009.
Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.
LICENCJE CREATIVE COMMONS opracował Michał Seemann Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy w Katowicach Filia w Chorzowie.
MODULE B Prawa autorskie New Media Production Project This project has been funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning.
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §
CO TO JEST INFOGRAFIKA?.

OPEN ACCESS Polskie projekty otwarte Bożena Bednarek-Michalska Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu.
RePolis Repozytorium Publikacji Naukowych Politechniki Śląskiej.
Prawo autorskie a licencje Creative Commons
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Temat: Normy prawne dotyczące rozpowszechniania programów komputerowych, oraz ochrony prawa autorskiego. Podstawowe definicje Systemu.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
O rzekotce w kilku slajdach Patryk Bogusz Klasa Vc.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Pakiety numeryczne Tablice: tworzenie, indeksowanie, wymiary Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Pakiety numeryczne Interpolacja i aproksymacja
Pakiety numeryczne Wielomiany Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
1 Modele otwartego komunikowania w nauce i edukacji: perspektywy dla Polski Marek Niezgódka ICM, Uniwersytet Warszawski Otwartość w nauce,
Podstawy informatyki Szablony funkcji Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Kierunki rozwoju otwartego dostępu do treści naukowych 2015 Bożena Bednarek-Michalska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Biblioteka Uniwersytecka.
Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej – uregulowania prawne, organizacja Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
KIERUNKI ROZWOJU OTWARTEGO DOSTĘPU DO TREŚCI NAUKOWYCH W POLSCE Tydzień Otwartej Nauki Otwartość dla współpracy października 2015 Olga Giwer, Biblioteka.
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
© Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę 2016
Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1 Wprowadzenie do tematyki uchodźczej.
Zespół roboczy ds. otwartego dostępu do publikacji naukowych
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ORCID - stały, unikalny identyfikator dla naukowca
Obliczenia inżynierskie w Matlabie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
otwarty dostęp do publikacji naukowych rekomendacje mnisw
I. OPEN ACCESS – INFORMACJE OGÓLNE II
Dozwolony użytek, Creative Commons
Licencje komputerowe i ich podziały.. Spis treści 1.Co to jest licencja? 2.Podstawowe rodzaje licencji: a.Licencje niewyłączne b.Licencje wyłączne c.Sublicencje.
Creative Commons, Plagiat
Zapis prezentacji:

otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.

Stanowisko KRASP i PAN Jako preferowany kierunek wdrażania modeli OA należy przyjąć tryb repozytoryjny, przy równoczesnym rekomendowaniu autorom publikacji stosowania zasady udzielania niewyłącznych licencji wydawniczych. Niezbędne jest w związku z tym podjęcie skoordynowanych działań prowadzących do wdrożenia w Polsce spójnego systemu rozwiązań repozytoryjnych, służącego podnoszeniu widoczności powstałych w Polsce publikacji, a w przyszłości dalszego rozwoju zakresu stosowania modeli otwartych w nauce i edukacji.

BOAI10 Rekomendacje 2.1 Rekomendujemy użycie licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY) bądź jej ekwi­ walentu jako optymalnej dla publikowania, dystrybucji, użycia czy powtórnego wykorzystania prac naukowych. Otwarte repozytoria często są zależne od pozwoleń osób trzecich np. autorów, lub wydawców i rzadko kiedy mogą wymagać użycia otwartych licencji. Jednakże twórcy polityk, którzy mogą wprowadzić obowiązek deponowania publikacji w repo­zytoriach, powinny wymagać takich licencji (preferuje się licencje CC-BY), jeśli tylko to możliwe. Otwarte czasopisma naukowe zawsze mogą narzucić otwarte licencje, jednak rzadko które korzystają z tej możliwości. Rekomendujemy CC-BY dla wszystkich otwartych czasopism. Podczas przygotowywania strategii rozwoju i stanowienia priorytetów stało się dla nas jasne, że darmowy (gratis) dostęp do zasobów wiedzy jest lepszy od płatnego, wolny dostęp (libre OA) jest lepszy od wyłącznie darmowego (gratis OA), a wolny dostęp na warunkach licencji CC-BY lepszy niż wolny na bardziej restrykcyjnych warunkach. Powinniśmy zawsze celować w to, co jest osiągalne w danym momencie. Nie powinniśmy opóźniać wdrażania zasad dar­mowego dostępu, mając na celu zapewnieni wolnego dostępu i nie powinniśmy dar­mowego dostępu, gdy wolny dostęp jest osiągalny.

Creative Commons Licencje Creative Commons działają na zasadzie “pewne prawa zastrzeżone” – granice dozwolonego użytku są szersze i wyraźniejsze niż te wytyczone na zasadzie “wszelkie prawa zastrzeżone”.

Uznanie Autorstwa* (BY) Użycie Niekomercyjne (NC) Bez Utworów Zależnych (ND)Na Tych Samych Warunkach (SA)

Wolne/otwarte Licencje Creative Commons Wolne /domena publiczna Pewne prawa zastrzeżone

Creative Commons Uznanie Autorstwa

Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach

bon.edu.pl

Kontakt