XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Advertisements

Bezstronność moderacji. Rzetelność i rzeczowość wypowiedzi. Możliwość odebrania głosu przez prowadzące (niezgodności z regulaminem debaty) Zakaz ataków.
W O L N T A R I.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Samorząd Uczniowski.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Młodzieżowa Rada Gminy
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Wolontariusz , gdy bezinteresownie może dać innym coś
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Nasza „mała” demokracja
Prezentacja 1.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Zapis prezentacji:

XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”

ANALIZA SWOT

Jak jest ? Młodzież uczestniczy w akcjach społecznych: sprzeciwiamy się wypalaniu traw sadzimy drzewa sprzątamy świat czytamy przedszkolakom wkręcamy się w pomaganie bierzemy udział w akcjach charytatywnych

Jak jest? (c.d) brak wiary we własne możliwości mała liczba długofalowych działań niedostatecznie informowana o akcjach mała aktywność słaby przepływ informacji brak wiedzy o efektach działań mała liczba przedsięwzięć społecznych

Jak jest? (c.d) brak wiary we własne możliwości brak zaufania nikt nie zaproponował działania niska świadomość społeczna brak czasu nie korzystają z praw do głosowania niezadowolenie z dotychczasowych działań

Jak być powinno? lepsze nagłaśnianie akcji społecznych, pokazywanie efektów działań, informowanie jak największej liczby osób, pokazywane, że działanie każdej osoby jest ważne, docenienie pracy, wciąganie przyjaciół zachęcanie ich do działania, przygotowanie cyklicznych akcji, dostarczanie więcej informacji na temat działania, więcej pomysłów ze strony młodych ludzi, włączanie się w akcje władz lokalnych.

Dlaczego nie jest jak być powinno? młodzi ludzie posiadają małą wiedzę, młodzi ludzie posiadają małą wiedzę, są leniwi,nie chce im się działać, są leniwi,nie chce im się działać, są mało zainteresowani sprawami szkoły i swojej małej Ojczyzny, są mało zainteresowani sprawami szkoły i swojej małej Ojczyzny, nie lubią się wychylać (boją się reakcji swoich rówieśników i dorosłych), nie lubią się wychylać (boją się reakcji swoich rówieśników i dorosłych), uważają, że ich zdanie i tak się nie liczy, uważają, że ich zdanie i tak się nie liczy, myślą, że gdy się w coś angażują,to i tak nikt tego nie dostrzeże myślą, że gdy się w coś angażują,to i tak nikt tego nie dostrzeże myślą, że nie nadają się do takich akcji, myślą, że nie nadają się do takich akcji, nie ufają rządzącym (starszym), nie ufają rządzącym (starszym), uważają, że władze nie interesują się sprawami młodych. uważają, że władze nie interesują się sprawami młodych.

Wnioski 1.Zmiana ordynacji wyborczej do Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole - tak, by każdy uczeń miał możliwość w nich uczestniczenia. 2.Zorganizowanie prawyborów poprzez udział gimnazjum w projekcie: „Młodzi głosują”. 3.Stworzenie działu w gazetce szkolnej i zaplanowanie cyklu artykułów na temat: „Twój głos też się liczy ” oraz „Młodzi…- czy też aktywni”. 4. Zaplanowanie w kalendarzu imprez szkolnych, spotkań młodzieży z ludzki aktywnymi w życiu społecznym (z naszej okolicy, ale i nie tylko). 5.Stworzenie forum dyskusyjnego na stronie szkoły, by móc informować i promować akcje społeczne i ich efekty. 6.Wygospodarowanie miejsca na skrzynkę pomysłów - Samorząd Uczniowski będzie zbierać pomysły na aktywność młodzieży w szkole i gminie, następnie będzie konsultował je z dyrekcją i władzami lokalnymi. Później zapraszał do wspólnego działania.

Wnioski (c.d) 7.Zorganizowanie warsztatów, w celu pokazania młodym ludziom możliwości wprowadzania w życie własnych pomysłów. 8.Reaktywowanie działalności koła wolontariatu. 9.Założenie i wygospodarowanie miejsca w szkole na Młodzieżowy Klub Aktywnego Obywatela. 10.Powołanie do życia Młodzieżowej Rady Gminy wybieranej spośród uczniów wszystkich szkół w gminie. Jej celem byłoby koordynowanie działań związanych z aktywnością młodych ludzi w naszej małej Ojczyźnie. 10.Powołanie do życia Młodzieżowej Rady Gminy wybieranej spośród uczniów wszystkich szkół w gminie. Jej celem byłoby koordynowanie działań związanych z aktywnością młodych ludzi w naszej małej Ojczyźnie. 11.Zaplanowanie i przeprowadzenie akcji zachęcającej dorosłych do uczestniczenia w zbliżających się wyborach.