10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROFILAKTYKA GRYPY SEZONOWEJ I NOWEJ GRYPY A(H1N1)
Advertisements

Podróż do Mlecznej Krainy
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Kędzierzynie - Koźlu Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży r GRYPA – profilaktyka.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
PROFILAKTYKA GRYPY SEZONOWEJ I NOWEJ GRYPY A(H1N1)v
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
„ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
TRZYMAJ FORMĘ.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Jakub Szota Częstochowa 2012
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
Sprawozdanie z Akcji ,, Zboża zjadamy energię z nich mamy „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Przedszkole Miś w Pniewach Grupa 4-latków Czas realizacji: r. ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY !
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Publiczne Przedszkole Słoneczko w Kotlinie
SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Miejskie Przedszkole nr 90 im. Wróbelka Elemelka w Katowicach
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Zboża zjadamy energię z nich mamy
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Sprawozdanie z przebiegu zimowej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka pt.: ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY W naszym przedszkolu.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z „Akademii Zdrowego Przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Nauczyciel realizujący działania programowe: Małgorzata Urban.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
MODUŁ -Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W BOLKOWIE Opracowała: mgr M. Wybraniec.
15 października Światowy Dzień Mycia Rąk
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
Zapis prezentacji:

10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY". W pierwszym dniu akcji Smerfy wysłuchały bajki czytanej przez nauczycielkę pt.: Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Jak się łapie grypę. Dzieci dowiedziały się czym się różni zdrowie od choroby, wymieniając przy tym wszystkie znane sobie objawy nadchodzącej choroby, takie jak : kaszel, katar, osłabienie, ból brzuszka, ból głowy, ból gardła, brak chęci na zabawę. 10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY". W pierwszym dniu akcji Smerfy wysłuchały bajki czytanej przez nauczycielkę pt.: Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Jak się łapie grypę. Dzieci dowiedziały się czym się różni zdrowie od choroby, wymieniając przy tym wszystkie znane sobie objawy nadchodzącej choroby, takie jak : kaszel, katar, osłabienie, ból brzuszka, ból głowy, ból gardła, brak chęci na zabawę.

Bawiliśmy się także w zabawę „Dzieci chore, dzieci zdrowe”, podczas której dzieci naśladowały zachowanie osoby chorej i zdrowej. Bawiliśmy się także w zabawę „Dzieci chore, dzieci zdrowe”, podczas której dzieci naśladowały zachowanie osoby chorej i zdrowej.

Na koniec zajęcia rysowały postać zdrowego i chorego człowieka, zaznaczając obszary, które mogą nas boleć np. czerwony nos, podkrążone oczy, pot na czole.

Kolejny dzień akcji Smerfy rozpoczęły od wysłuchania wiersza Katar Jana Brzechwy. Następnie wysłuchały informacji o wirusach i bakteriach. Wyjaśnione im zostało, iż są one niewidzialne gołym okiem, a zobaczyć je można pod mikroskopem. Przenoszą się one drogą kropelkową i powodują różne choroby. Kolejny dzień akcji Smerfy rozpoczęły od wysłuchania wiersza Katar Jana Brzechwy. Następnie wysłuchały informacji o wirusach i bakteriach. Wyjaśnione im zostało, iż są one niewidzialne gołym okiem, a zobaczyć je można pod mikroskopem. Przenoszą się one drogą kropelkową i powodują różne choroby.

Do zobrazowania dzieciom jak małe są wirusy i bakterie posłużyły ziarnka maku i wyjaśnienie im, że są one jeszcze mniejsze niż to maleńkie ziarnko. Smerfy rozmawiały także na temat Jak nie zarażać innych, omawiając sposoby zapobiegania rozsiewania bakterii i wirusów, np. zakrywanie ust podczas kichania lub kaszlenia. Do zobrazowania dzieciom jak małe są wirusy i bakterie posłużyły ziarnka maku i wyjaśnienie im, że są one jeszcze mniejsze niż to maleńkie ziarnko. Smerfy rozmawiały także na temat Jak nie zarażać innych, omawiając sposoby zapobiegania rozsiewania bakterii i wirusów, np. zakrywanie ust podczas kichania lub kaszlenia.

Zajęcia zakończyliśmy lepieniem wirusów i bakterii z kolorowej masy solnej.

21 lutego Nasze Przedszkole odwiedziła, ubrana w biały fartuch i zaopatrzona w tajemniczą torbę, pani pielęgniarka Róża Urbisz - babcia naszego kolegi Martina. Podczas spotkania dzieci zapoznały się z zawodem pielęgniarki oraz akcesoriami potrzebnymi w codziennej pracy, takimi jak strzykawki, bandaże, plastry, termometr, gumowe rękawiczki czy szpatułki laryngologiczne. Pani Róża zmierzyła wszystkim chętnym przedszkolakom ciśnienie i wykonała niewielki opatrunek na rączce. Przeczytała także bajkę z serii o Zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka pt. „Co się zdarza u lekarza”, która przybliżyła dzieciom jak wygląda wizyta u lekarza. Wizyta ta uświadomiła najmłodszym znaczenie tego zawodu, pozwoliła zrozumieć konieczność pójścia do lekarza i leczenia się w razie choroby, jak również oswoić się z widokiem osoby w białym fartuchu i zrozumieć, że wizyta u lekarza nie musi wiązać się z bólem. 21 lutego Nasze Przedszkole odwiedziła, ubrana w biały fartuch i zaopatrzona w tajemniczą torbę, pani pielęgniarka Róża Urbisz - babcia naszego kolegi Martina. Podczas spotkania dzieci zapoznały się z zawodem pielęgniarki oraz akcesoriami potrzebnymi w codziennej pracy, takimi jak strzykawki, bandaże, plastry, termometr, gumowe rękawiczki czy szpatułki laryngologiczne. Pani Róża zmierzyła wszystkim chętnym przedszkolakom ciśnienie i wykonała niewielki opatrunek na rączce. Przeczytała także bajkę z serii o Zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka pt. „Co się zdarza u lekarza”, która przybliżyła dzieciom jak wygląda wizyta u lekarza. Wizyta ta uświadomiła najmłodszym znaczenie tego zawodu, pozwoliła zrozumieć konieczność pójścia do lekarza i leczenia się w razie choroby, jak również oswoić się z widokiem osoby w białym fartuchu i zrozumieć, że wizyta u lekarza nie musi wiązać się z bólem.

Kolejnego dnia akcji Smerfy zapoznane zostały z pojęciem odporności organizmu. Dzieci dowiedziały się iż nasz organizm wyposażony jest w układ odpornościowy i jeśli on działa prawidłowo, to zwalczy wszystkie wirusy i bakterie zanim namnożą się i spowodują chorobę. Układ ten porównaliśmy do wojska, własnego obrońcy, o którego trzeba dbać poprzez np. ubieranie się stosownie do pogody, nie jeść dużo słodyczy. Dzieci wzięły udział w zabawie „Obrona fortecy”, polegającej na zbudowaniu przez dzieci, podzielonych na dwie grupy, budowli z klocków. Pozostałe dzieci atakują budowle rzucając w nie piłeczkami. Wygrywa drużyna której forteca mniej ucierpi. Następnie wyjaśniono dzieciom iż zbudowane przez nich fortece z klocków to nasza odporność, a piłeczki to bakterie, wirusy i choroby. Czym mocniejsza forteca tym mniej jesteśmy narażeni na atak bakterii. Kolejnego dnia akcji Smerfy zapoznane zostały z pojęciem odporności organizmu. Dzieci dowiedziały się iż nasz organizm wyposażony jest w układ odpornościowy i jeśli on działa prawidłowo, to zwalczy wszystkie wirusy i bakterie zanim namnożą się i spowodują chorobę. Układ ten porównaliśmy do wojska, własnego obrońcy, o którego trzeba dbać poprzez np. ubieranie się stosownie do pogody, nie jeść dużo słodyczy. Dzieci wzięły udział w zabawie „Obrona fortecy”, polegającej na zbudowaniu przez dzieci, podzielonych na dwie grupy, budowli z klocków. Pozostałe dzieci atakują budowle rzucając w nie piłeczkami. Wygrywa drużyna której forteca mniej ucierpi. Następnie wyjaśniono dzieciom iż zbudowane przez nich fortece z klocków to nasza odporność, a piłeczki to bakterie, wirusy i choroby. Czym mocniejsza forteca tym mniej jesteśmy narażeni na atak bakterii.

Kolejnym tematem podejmowanym podczas akcji była higiena. Smerfy podczas zajęć rozmawiały o dbaniu o skórę całego ciała poprzez mycie i kąpiel, pozbywaniu się wszelkich zabrudzeń,kurzu, pyłu, potu oraz zanieczyszczeń. Wyjaśniono im także iż ręce trzeba myć najczęściej, gdyż wszystko dotykamy rękoma i to one są najczęściej brudne. Przedszkolaki wymieniały sytuacje kiedy należy myć ręce : przed i po jedzeniu, po skorzystaniu z toalety itp. Przypomnieliśmy sobie także „Dekalogu Czystego Przedszkolaka”. Kolejnym tematem podejmowanym podczas akcji była higiena. Smerfy podczas zajęć rozmawiały o dbaniu o skórę całego ciała poprzez mycie i kąpiel, pozbywaniu się wszelkich zabrudzeń,kurzu, pyłu, potu oraz zanieczyszczeń. Wyjaśniono im także iż ręce trzeba myć najczęściej, gdyż wszystko dotykamy rękoma i to one są najczęściej brudne. Przedszkolaki wymieniały sytuacje kiedy należy myć ręce : przed i po jedzeniu, po skorzystaniu z toalety itp. Przypomnieliśmy sobie także „Dekalogu Czystego Przedszkolaka”.

Poznawały także przybory toaletowe podczas rozwiązywania zagadek, takie jak mydło, grzebień, gąbka, ręcznik i inne. Poznawały także przybory toaletowe podczas rozwiązywania zagadek, takie jak mydło, grzebień, gąbka, ręcznik i inne.

Bawiliśmy się także podczas zabawy w kole ze śpiewem „Moja Ulijanko”. A na koniec dnia starannie kolorowaliśmy obrazki przedstawiające przedmioty do codziennej higieny. Bawiliśmy się także podczas zabawy w kole ze śpiewem „Moja Ulijanko”. A na koniec dnia starannie kolorowaliśmy obrazki przedstawiające przedmioty do codziennej higieny.

Następnego dnia Smerfy podejmowały temat higieny otoczenia oraz higieny zmysłów słuchu i wzroku. Przedszkolaki rozmawiały na temat higieny otoczenia czyli utrzymywania porządku w pomieszczeniach i dbania o czystość zabawek. Słuchały też wiersza „Porządki w pokoju” i innych wierszy na ten temat. Podczas zajęcia dzieci uświadamiały sobie także jak ważne dla zdrowia i higieny jest odpowiednie natężenie hałasu w trakcie zabawy oraz ograniczenie patrzenia na telewizor i ekran komputera. Chętnie także wysłuchały bajki „ Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka– Dlaczego nie można hałasować”. Następnego dnia Smerfy podejmowały temat higieny otoczenia oraz higieny zmysłów słuchu i wzroku. Przedszkolaki rozmawiały na temat higieny otoczenia czyli utrzymywania porządku w pomieszczeniach i dbania o czystość zabawek. Słuchały też wiersza „Porządki w pokoju” i innych wierszy na ten temat. Podczas zajęcia dzieci uświadamiały sobie także jak ważne dla zdrowia i higieny jest odpowiednie natężenie hałasu w trakcie zabawy oraz ograniczenie patrzenia na telewizor i ekran komputera. Chętnie także wysłuchały bajki „ Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka– Dlaczego nie można hałasować”.

W drugiej części dnia wybraliśmy się na wycieczkę ulicami dzielnicy i polnymi dróżkami, podczas której dzieci rozpoznawały i nazywały dźwięki takie jak: warkot samochodów, klaksony, gwar ulicy, itp. Natomiast na polnych drogach : szumu drzew, śpiewu ptaków, rozmowy i śmiech. Porównywaliśmy i wyrażaliśmy opinie na temat usłyszanych dźwięków. W drugiej części dnia wybraliśmy się na wycieczkę ulicami dzielnicy i polnymi dróżkami, podczas której dzieci rozpoznawały i nazywały dźwięki takie jak: warkot samochodów, klaksony, gwar ulicy, itp. Natomiast na polnych drogach : szumu drzew, śpiewu ptaków, rozmowy i śmiech. Porównywaliśmy i wyrażaliśmy opinie na temat usłyszanych dźwięków.

Kolejnego dnia na chwilę wróciliśmy myślami do Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Tego dnia bowiem dzieci rozmawiały o konieczności zdrowego odżywiania się w celu wzmacniania odporności, jak również o zachowaniu umiaru w jedzeniu. W tym celu przypominaliśmy sobie budowę i piętra Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Kolejnego dnia na chwilę wróciliśmy myślami do Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Tego dnia bowiem dzieci rozmawiały o konieczności zdrowego odżywiania się w celu wzmacniania odporności, jak również o zachowaniu umiaru w jedzeniu. W tym celu przypominaliśmy sobie budowę i piętra Piramidy Żywienia Przedszkolaka.

Następnie wybieraliśmy spośród produktów tych które są zdrowe i budują naszą odporność (m.in. warzywa, owoce, ryby) oraz takich które nie służą zdrowiu (słodycze, jedzenie Fast Food).

Słuchaliśmy także wiersza „W owocach, warzywach zdrowie się ukrywa”. Jak również bawiliśmy się podczas zabawy ruchowej „Ogrodnicy i marchewki”. Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem wspólnego plakatu pt. Produkty wzmacniające i obniżające naszą odporność. Słuchaliśmy także wiersza „W owocach, warzywach zdrowie się ukrywa”. Jak również bawiliśmy się podczas zabawy ruchowej „Ogrodnicy i marchewki”. Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem wspólnego plakatu pt. Produkty wzmacniające i obniżające naszą odporność.

Kolejnego dnia akcji Smerfy zastanawiały się gdzie kryją się WITAMINY. Poznawały poszczególne witaminy oraz podstawowe produkty, w których można je znaleźć. Zapoznane także zostały z naturalnymi lekarstwami takim jak owoce i warzywa np. cytryna, czosnek, imbir, burak, seler itd. Kolejnego dnia akcji Smerfy zastanawiały się gdzie kryją się WITAMINY. Poznawały poszczególne witaminy oraz podstawowe produkty, w których można je znaleźć. Zapoznane także zostały z naturalnymi lekarstwami takim jak owoce i warzywa np. cytryna, czosnek, imbir, burak, seler itd.

Następnie z wielkim zapałem Smerfy z pomocą nauczyciela wykonywały naturalne syropki z buraka i selera oraz rozgrzewającą herbatkę z cytryną i złocistym miodem. Pychaaaa……. Następnie z wielkim zapałem Smerfy z pomocą nauczyciela wykonywały naturalne syropki z buraka i selera oraz rozgrzewającą herbatkę z cytryną i złocistym miodem. Pychaaaa…….

Ostatniego dnia akcji w grupie Smerfów dominował ruch. Podczas zajęcia wyjaśnialiśmy sobie rolę ruchu w budowaniu odporności, jak również ważności uprawiania sportów, wyjść na spacery, przebywania na świeżym powietrzu. Szczególną uwagę podczas omawianego tematu zwróciliśmy na rolę odpoczynku. Ostatniego dnia akcji w grupie Smerfów dominował ruch. Podczas zajęcia wyjaśnialiśmy sobie rolę ruchu w budowaniu odporności, jak również ważności uprawiania sportów, wyjść na spacery, przebywania na świeżym powietrzu. Szczególną uwagę podczas omawianego tematu zwróciliśmy na rolę odpoczynku.

Przedszkolaki wysłuchały piosenki „Ruch, ruch, ruch”, by następnie wziąć udział w zabawie „Bieg po odporność”, w trakcie której :  chodziły po linie położonej na podłodze, stopa za stopą  biegały po linii prostej  biegały slalomem pomiędzy pachołkami  przechodziły pod krzesłami na czworakach  skakały obunóż do kół ułożonych jedno za drugim Smerfy z wielką radością i zaangażowaniem brały udział we wszystkich grach oraz zabawach ruchowych. Przedszkolaki wysłuchały piosenki „Ruch, ruch, ruch”, by następnie wziąć udział w zabawie „Bieg po odporność”, w trakcie której :  chodziły po linie położonej na podłodze, stopa za stopą  biegały po linii prostej  biegały slalomem pomiędzy pachołkami  przechodziły pod krzesłami na czworakach  skakały obunóż do kół ułożonych jedno za drugim Smerfy z wielką radością i zaangażowaniem brały udział we wszystkich grach oraz zabawach ruchowych. Opracowała : Beata Wowrek - Lechowska